PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: RAQ5-serie incl. colo in **NL**



Anoniem
07/06/03, 16:14
Ik ben opzoek naar een SUN Cobalt RAQ5-serie server incl. COLO. De aanbieding graag basseren op een bedrag te betalen per maand.

De server hoeft niet perse eigendom van ons te zijn/worden. Maar het zou wel wenselijk zijn als dit na bijvoorbeeld x-maanden huur het geval zou kunnen zijn. (zie het dus als een LEASE constructie).

Wij willen dit doen ivm aanbieden frontpage en ASP. Ook moet het mogelijk zijn voor ons om de server op te zeggen als het niet bevalt. Dus we willen niet aan 1 of 2 jaar contract vastzitten. Half jaar maximaal.

Beyonder
07/06/03, 17:54
Hoeveel dataverkeer wil je erbij ? :)
Wil je echt een RAQ 550 of is een revised RAQ4 met 500 mhz cpu ook goed ?

timmie
07/06/03, 18:13
Als je deze vraag nog een keer over een week stelt, kan ik je een prijs geven die 20% onder andere prijzen ligt. (En dan praten we over een NIEUW systeem).

Beyonder
07/06/03, 18:23
Gegarandeerd 20% onder andere prijzen ? ;) zou het niet te hard roepen ;)

timmie
07/06/03, 18:50
Ik kan ook alleen maar een beperkt aantal leveren.

Revoal
07/06/03, 19:06
Geef inderdaad even aan hoeveel dataverkeer je bij de server wilt hebben

Anoniem
07/06/03, 19:13
Ik verwacht niet zoveel in het begin.
Houdt standaard 20 gb aan. Geef dan ook even aan wat uitbreiding kost voor meer gb's indien in de toekomst gewenst.

Anoniem
07/06/03, 19:16
Origineel geplaatst door Beyonder
Hoeveel dataverkeer wil je erbij ? :)
Wil je echt een RAQ 550 of is een revised RAQ4 met 500 mhz cpu ook goed ?

Wat bedoel je met een revised RAQ4? Zitten daar alle mogelijkheden in van de 5-serie en komen hiervoor nog steeds updates en patches uit? En mag het van SUN?

500 Mhz lijkt mij overigens erg weinig... hoeveel geheugen heeft het systeem?

(gezien mijn twijfels, kun je beter een aanbieding doen voor een 550 denk ik)

Revoal
08/06/03, 00:08
Origineel geplaatst door Web123.nl


Wat bedoel je met een revised RAQ4? Zitten daar alle mogelijkheden in van de 5-serie en komen hiervoor nog steeds updates en patches uit? En mag het van SUN?

500 Mhz lijkt mij overigens erg weinig... hoeveel geheugen heeft het systeem?

(gezien mijn twijfels, kun je beter een aanbieding doen voor een 550 denk ik)

Das een RaQ4 bakkie met RaQ550 ziel.
BIOS geflashed zodat het ding het OS slikt en 550 software d'rop.
Zelfde mogelijkheden dus. Het enige verschil is dat er een wat lichtere CPU in zit.
SUN heeft wat dit betreft niets goed te vinden. Het is niet illegaal oid.
Leuk zullen ze het niet vinden nee, maar waarom zou je je daar druk over maken? :D

Als je er gemiddelde sites op host is zo'n unit wel voldoende. Mocht hij er op een gegeven moment moeite mee dreigen te krijgen dan kan je altijd nog overgaan op een 550...
Al weet ik natuurlijk niet hoe flexibel de aanbieder die je uiteindelijk kiest daarin is ;)

Wij kunnen je ook wel zo'n box leveren (zowel revised 4r als 550).
Eventueel ook wel met overstapmogelijkheid op een echte RaQ 550 en/of afkoopmogelijkheid. Laat maar ff horen wat je d'rvan vind.

Anoniem
08/06/03, 12:49
Origineel geplaatst door Revoal


Wij kunnen je ook wel zo'n box leveren (zowel revised 4r als 550).
Eventueel ook wel met overstapmogelijkheid op een echte RaQ 550 en/of afkoopmogelijkheid. Laat maar ff horen wat je d'rvan vind.

Doe maar een aanbieding zou ik zeggen!

Overigens mogen er nog wel wat meer aanbiedingen komen hoor... bar weinig reacties vind ik.

Beyonder
08/06/03, 13:10
Een Revised RAQ kan gewoon 1 gigabyte ram aan en RAID-1 ook nog indien nodig.

SUN heeft naar mijn mening inderdaad niks goed te vinden, gezien ze zelf stopppen met ondersteuning van RAQ4 software.

Aanbieding:

RAQ4 met RAQ550 OS
500 mhz
512 megabyte ram
40 gigabyte hdd
50 gigabyte dataverkeer per maand
Euro 300,- setup
Euro 100,- per maand
3 maanden contract

Ik zal kijken of ik een echte RAQ550 aanbieding kan doen.

Anoniem
08/06/03, 20:50
Beyonder, ik vind die setup van 300 euro wel veel voor een kant-en-klare RAQ-systeem. Mag ik vragen wat je er allemaal extra voor doet, dan als dit systeem uit de 'winkel' komt?

xserve
08/06/03, 22:48
Een RAQ 4 met RAQ 550 software uit de winkel?

Beyonder
09/06/03, 13:32
Beetje verbouwen inderdaad. Maar buiten dat is het best een investering hoor, ik ben eigenlijk het ding aan het voor financieren voor je.

Ik wil daar altijd graag een deeltje van terug in het begin :)

Anoniem
09/06/03, 16:58
Ik begrijp het. Bedankt voor je toelichting.