PDA

Bekijk Volledige Versie : Online drukwerk, waar ?



sjaak
07/06/03, 16:43
Mijn vraag is simpel; waar kun je je drukwerk goed en goedkoop laten drukken ?

iemand hier ervaring mee ?

en vat heeft de gemiddelde webhoster zoal laten drukken in welke oplagen ?

bvd.

WebBizz
07/06/03, 16:59
www.drukenbestel.nl

sjaak
07/06/03, 19:44
Heb je hier goede ervaringen mee ?

Vindt ze nog al duur, weet iemand anders nog een on-line drukker ?

tom
07/06/03, 19:55
www.ability-design.be

Deimos
07/06/03, 19:59
Zo duur zijn ze niet hoor, maar hangt ook van je oplage af.

WebBizz
07/06/03, 20:22
Geen ervaring mee, prijzen zijn volgens mij prima in orde.

Geert Booster
08/06/03, 20:54
Reactie hierop, iemand die weet waar je beetje goedkope case badges kan krijgen? de reclamekoning is er 1, maar dan moet ik minimaal 100 afnemen :s

Lorenzo
08/06/03, 22:27
wat is een "case badge"?

superior-is
08/06/03, 22:38
Case badge: Een kleine vierkante 'sticker' voor op je computerkast.

Lorenzo
08/06/03, 22:50
En waarvoor heb je hem nodig? Gewoon voor de sier?

superior-is
08/06/03, 23:04
Ehm ja het is enkel een versiering. :)

Geert Booster
09/06/03, 10:59
Voor verkochte computers ;)

Grumpy
09/06/03, 13:15
Of promotiemateriaal.
(Het moet wel een mooie zijn voordat mensen het echt gaan gebruiken)

Cougar
11/06/03, 03:16
Misschien is dit wat reclame achtig gericht, maar ik kan vrij goed overweg met Quark. Mochten er mensen zijn die hun word bestanden omgezet willen hebben naar Quark / PDF dan kan ik dat wel voor ze doen. Neem in dat geval even contact op.

De meeste drukkers kunnen dit namelijk ook wel, maar dan kost het je waarschijnlijk meer geld. Ik doe het er bij als hobby / bijbaantje. PDF jes komen ook wel net zo professioneel over :)

WebBizz
11/06/03, 06:10
Wat heeft dat te maken met case badges of drukwerk? Vrijwel iedereen kan wel een word bestandje om zetten naar PDF.

jdnint
11/06/03, 10:31
www.goedkoopstedrukwerk.nl

Cougar
11/06/03, 13:15
Origineel geplaatst door WebBizz
Wat heeft dat te maken met case badges of drukwerk? Vrijwel iedereen kan wel een word bestandje om zetten naar PDF. Sommige drukkerijen willen het in de Quark vorm aangeleverd krijgen. Het kan meestal ook wel in word, maar liever Quark. En ja, waarschijnlijk kan iedereen een bestand wel omzetten naar PDF ja ;)

Ik zit mezelf hier nou ook niet onwijs aan te prijzen ofzo, maar ik dacht meer van als iemand toevallig nog spullen omgezet moet hebben naar Quark, dan kan ik dat dus.

superior-is
11/06/03, 13:20
Hmm ik dacht dat de meeste drukkers het liefst alles in PDF vorm aangeleverd wilde hebben.

vdx
11/06/03, 19:04
95% wil EPS hebben naar mijn weten.

sjaak
12/06/03, 17:18
Origineel geplaatst door Cougar
Sommige drukkerijen willen het in de Quark vorm aangeleverd krijgen. Het kan meestal ook wel in word, maar liever Quark. En ja, waarschijnlijk kan iedereen een bestand wel omzetten naar PDF ja ;)


Waarom PDF?

-het bestandsformaat Adobe PDF (Portable Document Format) geldt al jarenlang als de norm voor het online verzenden van documenten


-een PDF-bestand is bruikbaar voor elk computerplatform


-het omzetten van de informatie van uw document naar PDF is betrouwbaar: fonts en illustraties worden mee omgezet en zien er exact hetzelfde uit als de originele


-een PDF-bestand is compact wat ideaal is voor verzending via e-mail

-PDF-bestanden worden op alle printers correct afgedrukt.

Cougar
12/06/03, 18:04
Je hoeft mij niet uit te leggen wat PDF is hoor...

Ik heb met verschillende drukkerijen gewerkt en veel van die drukkerijen willen het liever in Quark aangeleverd krijgen. Dit is inderdaad niet voor mensen die volledig op de hoogte zijn van alles wat met drukwerk te maken heeft, maar meer voor de mensen die af en toe wat met drukkers te maken hebben. In die gevallen dan hebben ze het liever in Quark aangeleverd.

het liefst hebben ze natuurlijk de film zelf, maarja... Dat is pas weer rendabel als er veel gebruik van gemaakt wordt zoals bij advertenties.

superior-is
12/06/03, 21:30
Film? Duur! Heb juist begrepen dat alles overgaat naar PDF wegens het betere preflighten. Geen aanlevering van fonts e.d. alles embedded. Grote dagbladen werken afaik ook enkel met PDF. Maar we raken offtopic.

sjaak
13/06/03, 13:02
Ontopic dan;

Waar wordt door de webhoster drukwerk besteld, bij de plaatselijke drukker of online ?

Waar is het goedkoop, wie heeft ervaringen ?

Wat hebben ze zoal laten drukken ?
(briefpapier, facturen, enveloppen (welk formaat), visitekaartjes enz.)

En in welke oplagen ?

xserve
13/06/03, 17:32
Er zijn heel veel verschillende types PDF!
Lang niet alle, slechts 2 of 3 zijn geschikt voor druk werk.

De 'drukwerk' PDF files kunnen meestal alleen gemaakt worden met prof software zoals Quark en de hele stal van Adobe.

paulmatthijs
13/06/03, 22:21
er zijn niet meerdere soorten pdf hoor, dat zou wel lastig worden. je kan het alleen op heel veel manieren toepassen...

certified pdf is het fijnst voor drukkers ivm kleurstellingen, wat juist altijd het grote probleem oplevert bij drukken.