PDA

Bekijk Volledige Versie : Interessant probleem (traagheid)



Presto
06/06/03, 17:27
Hallo allemaal !

Ik ben admin op een DJ Forum en al tijden hebben een aantal bezoekers problemen met het bezoeken van ons board.
Probleem: het is vaak ontzettend traag en/of helemaal niet te bereiken.

Dit bericht kreeg ik van mijn hostingprovider:


Als ik het goed begrijp zijn het eigenlijk alleen maar de telenet
(Belgie) en de zeelandnet gebruikers. Het probleem is bekend bij ons als wel bij onze provider waar wij de verbinding weer afnemen. Het probleem is telenet (zeelandnet ook een beetje) zij zien geen problemen met hun netwerken. Maar het is bij ons (wijzelf en onze leverancier) bekend dat het alleen deze gebruikers zijn. het ligt NIET aan de server. Die heb ik een week lang laten loggen met allerlei performance monitors e.d. en er is (bijna) geen dip te zien. Het gemiddelde aan processorbelasting en geheugen gebruik is zo laag dat de server nog wel 5 keer zoveel aankan zonder dat dit merkbaar is.

Wat betreft de verbindingen: Ik heb geen flauw idee wat de exacte reden is dat het niet werkt, maar wel dat het probleem niet bij ons cq. onze provider ligt. Het probleem zit in de overgang halverwege tussen twee netwerken. Ik kan je ook niet vertellen wanneer het is opgelost maar er wordt in ieder geval aan gewerkt.


Waarop een van mijn leden weer reageerde met onderstaand bericht:



Dit is volstrekte onzin. D'r zitten 2 carriers tussen de 2 providers. En als 1 van de 2 partijen layer3 prut aan het pompen gaat (denk aan ARP, IP), dan zit het er dik in dat 1 van de 2 partijen (en waarschijnlijk beide) d'r geen intresse hebben om dit de wereld uit te helpen omdat het een "goose chase" is.

Ze hangen bij io.nl in de racks, ok.. prima.. maar die zitten aan de AMS-IX.. ok.. goed sofar. Maar Zeelandnet niet.. en dat geld ook voor Telenet. Nou.. als d'r BGP gebruikt word, moet dat dus via andere carriers gaan.. en zodra we DAT weten worden het pas intressant.

Het kan dus zijn dat d'r voor elke sessie per client van zeelandnet of telenet d'r een NIEUWE route opgemaakt word, en dat kost verdomd veel tijd.. ik vind het ook bijzonder vreemd dat zij weigeren druk te zetten bij oi.nl. En het argument "moeten ze maar op een IX aangesloten zijn" is geen excuus. Het gaat hier om connectivity, en daar word neem ik aan goed voor betaald.

Dat het een server probleem is.. dat denk ik niet. Het kan niet zijn dat ze met iptables voor zeelandnet een delay van 2000ms d'r in werken, of dat apache selectief gedrag vertoont, of dat mysqld zeelandnet een zwart leven toebedeelt.

So far my 2 cents.



Wie kan me verder helpen, wat is nu precies het probleem ?!
Hoe kan het opgelost worden ?!

Alvast bedankt voor de hulp !!

dokus
06/06/03, 17:33
ikzelf ben bij Telenet, kan je ff link geven en zeggen wanneer hij juist zo traag wordt, dan probeer ik het zelf paar keer uit

Presto
06/06/03, 17:38
http://www.idp.nl/forum

Dat er problemen zijn weet ik wel inmiddels... : (
Een bepaald tijdstip is niet bekend.

Ahead-IT
06/06/03, 18:26
download eens een bestand van die server, en kijk naar de downloadsnelheid.

Misschien hebben ze te weinig transit

ProServe
06/06/03, 18:35
Ik denk dat traceroutes op het moment dat het mis gaat veel handiger zijn. Paste eens wat, dan kan je vrij snel zien waar het aan ligt.
En trouwens, dat verhaaltje wat je zelf schreef als reply slaat voor 80% nergens op. (snap er ook gedeeltelijk niets van)

Ahead-IT
06/06/03, 18:37
Vanuit Belgie verloopt het via lambdanet (niets mis, zonet geprobeerd)