PDA

Bekijk Volledige Versie : Is er wel vraag naar designs?



MrGlass
06/06/03, 12:28
Ik zat het me af te vragen. Is er wel vraag naar designs? (Of templates zoals sommige mensen het noemen). Ik heb laatst een aantal designs gemaakt waarvan ik denk dat ze goed gelukt zijn en dus verkoopbaar zijn...

Maar nu vraag ik me af of mensen wel interesse hebben in designs?

InstantXs
06/06/03, 13:11
er zullen vast mensen interesse hebben, maar of ze er voor willen betalen vraag ik me af...

NicoV
06/06/03, 17:20
De enige manier waarop je nog kunt verdienen aan het designen van websites is om echt naar de klant te gaan voor een gesprek, het maken van een voorbeeld layout, enz enz...

Online templates aanbieden is niet echt een business meer omdat simpelweg te veel mensen dit doen en daardoor de prijs gigantisch naar beneden is gegaan.

De beste manier die ik tot nu toe heb gevonden is de bedrijven waar familie leden werken/eigenaar van zijn te benaderen of gewoon websites bekijken en als je een "lelijke" tegen komt een mailtje sturen of ze interesse hebben in een nieuw design.

Pantsy
06/06/03, 22:07
Ik doe op maat Webdesign, ofwel gewoon een site maken zoals de klant zelf wil. en daar is genoeg vraag naar.

Dillard
09/06/03, 00:56
En wat voorbeeld sites neerplanten. Ik vind het altijd erg moeilijk om de kwaliteit van een webdesigner in te schatten.

Ik weet dat het e.e.a. natuurlijk afhankelijk is van het budget wat je te besteden hebt.

xs2
17/06/03, 21:29
Designs alleen zijn nogal moeilijk te verkopen voor een leuke (uur)prijs. Enigste goede bestemming voor het al gedane werk is je portfolio of toepassing in websites.

Met die reden heb ik zelf wel eens wat layouts gebruikt voor gratis sites. En als ze de site dan ook nog gebruiken komt er ook wel wat vervolg werk uit. Doe je ook hosting dan verdien je er nog wat op.

Savvas
18/06/03, 07:31
Origineel geplaatst door xs2
Designs alleen zijn nogal moeilijk te verkopen voor een leuke (uur)prijs. Enigste goede bestemming voor het al gedane werk is je portfolio of toepassing in websites.

Met die reden heb ik zelf wel eens wat layouts gebruikt voor gratis sites. En als ze de site dan ook nog gebruiken komt er ook wel wat vervolg werk uit. Doe je ook hosting dan verdien je er nog wat op.

hmm ik merk toch wel dat ik enigzins aanvragen voor designs krijg, nou reken ik niet de hoogste tarieven maar ik spreek altijd van tevoren een prijs af en niet een uurtarief, misschien dat dit vertrouwen wekt bij mensen want uren dat je hebt gewerkt er aan kunnen zowel in je nadeel zijn als in je voordeel....

lifeforms
19/06/03, 22:50
Er is zeker vraag naar voorgebakken designs, maar er zijn al best veel partijen (bijvoorbeeld templatemonster.com) die deze voor absolute bodemprijzen verkopen. Deze goedkope template-sites worden steeds bekender en het internet is zo groot dat de kans klein is dat je zo'n standaarddesign ergens anders terugziet, zeker in Nederland.

De kracht van het zelf designen ligt volgens mij juist in de interactie met je klanten, het luisteren naar hun specifieke wensen en van daaruit een aantal concepten maken die helemaal gebouwd zijn rond hun huisstijl, logo en eisen. Daar zal altijd geld mee te verdienen zijn!