PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe domeinen plaatsen in WHM??



MrGlass
04/06/03, 20:11
Kijk...

Ik heb een domein (Geregistreerd bij een inet bedrijf). Deze wil ik zelf beheren. Hoe kan ik dat domein nou verplaatsen naar mijn reseller hosting?

Ik heb geprobeerd een account toe te voegen en WHM zei dat het account succesvol gemaakt is... Moet ik geen documenten opsturen naar de SIDN??

Savvas
04/06/03, 22:32
neem contact op met de leverancier van je domein en geef verzoek voor dns verandering of ip verwijzing. geef betreffende nameservers of ip adres door en vraag altijd of er eventuele kosten aan verbonden zijn.

Dan doet als het goed is het bedrijf de rest voor je :)

MrGlass
05/06/03, 09:15
Bedankt!

Ik ga het gelijk ff proberen :)

edit:
:mad: Ze hebben op mijn werk bepaalde poorten geblocked voor verkeer... Ik zal moeten wachten tot thuis... :mad:

MrGlass
05/06/03, 11:18
Nou vroeg ik me nog iets af...

Stel ik wil een domein registreren... (bv uwnaam.nl)
kan ik dit doen vanuit mijn reseller account? Of moet ik dan soort van documenten opsturen naar SIDN met mijn reseller gegevens (ip,DNS etc.) waardoor ik het domein kan hosten? Hoe zit dit precies?

host3000
05/06/03, 13:23
een domein registreren kan alleen een sidn deelnemer. jouw reselleraccount heeft daarmee niets te maken.

om een naam te registreren zal je dus naar een deelnemer moeten (sommige hebben een eigen webinterface zodat je zelf een en ander kan invoeren). je geeft dan de ns gegevens van jouw ns op (dus de nameservers waarmee whm werkt) dan kan je zelf in whm het domein in de dns invoeren.

MrGlass
05/06/03, 14:00
Oke.

Zijn hier kosten aan verbonden? (Ik verwacht het wel)
En weet iemand waar ik dit kan doen? Ik heb een reseller account van ColoHeaven. moet ik dit dan regelen bij coloheaven?

host3000
05/06/03, 14:14
Origineel geplaatst door MrGlass
Oke.

Zijn hier kosten aan verbonden? (Ik verwacht het wel)
En weet iemand waar ik dit kan doen? Ik heb een reseller account van ColoHeaven. moet ik dit dan regelen bij coloheaven?

Coloheaven staat niet op de lijst van deelnemers ([/URL] ) dus die zal het wel niet doen. Maar, je kunt willekeurig bij elke deelnemers aanvragen (zie dus voorgaande lijst). Er zit wel wat prijsverschil hier en daar.

De kosten voor de deelnemer zijn [URL=http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Aanvragen/Tarieven/index.html] (http://www.sidn.nl/sidn/flat/Deelnemers/Overzicht/Deelnemers_Categorie_I/index.shtml) , maar wat de deelnemer jou rekent moet 'ie zelf weten. Dus shoppen maar


als het gaat om een nameserverwijziging kan je dus bij je oude deelnemer blijven. als het gaat om een nieuwe aanvraag ben je niet beperkt in je keuze. als je de naam van de ene naar de andere deelnemer wilt verhuizen, moet je een verhuizingsformulier invullen voor je nieuwe deelnemer en de oude van de verhuizing op de hoogte brengen.

MrGlass
05/06/03, 16:26
Bedankt voor deze goede informatie :W:
Ik heb mijn domein reeds gratis laten omzetten!

Als ik een tracert doe naar mijn domein zie ik dat deze al omgezet is. Als ik echter naar het domein zelf ga zie ik dat hij nog steeds naar de oude hosting wijst. Komt dit omdat de DNS server nog niet geupdate is ofzo

ric0
05/06/03, 17:09
Origineel geplaatst door MrGlass
Bedankt voor deze goede informatie :W:
Ik heb mijn domein reeds gratis laten omzetten!

Als ik een tracert doe naar mijn domein zie ik dat deze al omgezet is. Als ik echter naar het domein zelf ga zie ik dat hij nog steeds naar de oude hosting wijst. Komt dit omdat de DNS server nog niet geupdate is ofzo

DNS heeft altijd tijd nodig heeft met timeouts te maken die staan ingesteld voor het domein. Het zal nog wel een paar dagen duren. Max staat meestal op een week.

Savvas
06/06/03, 06:27
Origineel geplaatst door ric0


DNS heeft altijd tijd nodig heeft met timeouts te maken die staan ingesteld voor het domein. Het zal nog wel een paar dagen duren. Max staat meestal op een week.

een week??? De meeste providers garanderen vaak toch nog wel een volledige dns verhuizing binnen 48 uur, dus een week is iets overdreven lijkt mij...

MrGlass
06/06/03, 09:27
Het is al gedaan. Was binnen 8 uur al online op de goede hosting.

Pantsy
06/06/03, 09:39
Is het niet zo als je domein al is geregistreerd dat het wat langer duurt voordat de DNS is geupdated?

Nieuwe domeinen zijn meestal binnen 24 uur klaar voor gebruik, degene die verhuisd worden hebben over het algemeen 24 tot 48 uurtjes nodig om up te daten. Maar dat zijn mijn eigen ervaringen.

ps. heb ook weleens 4 dagen moeten wachten .. das minder leuk

Savvas
07/06/03, 06:20
Origineel geplaatst door TrancePitt
Is het niet zo als je domein al is geregistreerd dat het wat langer duurt voordat de DNS is geupdated?

Nieuwe domeinen zijn meestal binnen 24 uur klaar voor gebruik, degene die verhuisd worden hebben over het algemeen 24 tot 48 uurtjes nodig om up te daten. Maar dat zijn mijn eigen ervaringen.

ps. heb ook weleens 4 dagen moeten wachten .. das minder leuk

dns updates kunnen inderdaad zo'n 48 uur duren.

Dat je 4 dagen heb moeten wachten is een slechte zaak vind ik....

xserve
07/06/03, 10:33
Ik heb laatst ook 4 dagen moeten wachten op na dat het in de db van de SIDN stond en het echte omzetten

eXite
07/06/03, 10:48
SIDN is echt een ramp de laatste tijd idd..

MrGlass
07/06/03, 12:08
Ik heb nu nog een vraagje...

Ik heb hosting + domein bij DeHeeg
Nu vraag ik mij af of ik een subdomein kan laten wijzen naar mijn reseller hosting of moeten die nameservers dan weer gewijzigd worden??
Is er een mogelijkheid om dit in WHM/cPanel te doen??

host3000
07/06/03, 12:53
dus ....
je wilt http://www.mijnaccount bij de heeg.nl/sub

laten doorverwijzen naar
http://www.mijnwhmaccount.nl ?

Zo staat het tenminste in je post.

Dan maak je in de map http://www.mijnaccountbij de heeg.nl/sub een redirect. Maar dan ben je dus niet onder een tld bereikbaar!

Als het andersom moet, kan je in cpanel van het domein een redirect aanmaken.

MrGlass
07/06/03, 13:03
Je had het goed... :)

Was ik al bang voor... Ik kan het altijd nog gewoon in een frame'pje plaatsen... Tis eigelijk ook niet echt belangrijk... ;)