PDA

Bekijk Volledige Versie : .nl voor iedereen?



skoop
14/11/02, 21:50
hallo allemaal,

weet iemand hoe makkelijk het precies gaat worden om .nl domeinen te kunnen registreren? betekent het vrijgeven van .nl ook dat ik binnenkort bij mijn amerikaanse registrat .nl domeinen kan registreren, of moet het allemaal nog steeds via sidn gemachtigde nederlandse hosting providers?

WebBizz
14/11/02, 23:04
Iedereen kan vanaf 29 januari .nl domeinnamen registreren. De belangrijkste wijzigingen: er zijn geen territoriale beperkingen meer (iedereen, waar dan ook ter wereld, kan voortaan een .nl domeinnaam aanvragen) en particulieren kunnen voortaan ook een .nl domeinnaam op eigen naam aanvragen (in plaats van registratie op naam van de provider).

Wel dient een domeinregistratie altijd via een deelnemer van de SIDN te verlopen. Niet deelnemers kunnen dus niet zelfstandig domeinnamen aanvragen. Met andere woorden: iedereen kan voortaan op haar/zijn eigen naam een domein registreren, maar dat moet wel via een deelnemer van SIDN.

cridea
31/12/02, 13:33
Ik meen ergens gelezen te hebben dat particulieren er maar eentje mogen... maar weet niet meer waar...

uFx
31/12/02, 14:10
Er zijn inderdaad geen territoriale beperkingen meer, maar de registrant moet wel een adres in Nederland hebben. Dit adres dient voor correspondentie met de SIDN (bij eventuele juridische zaken).

thomas
31/12/02, 19:32
Origineel geplaatst door uFx
Er zijn inderdaad geen territoriale beperkingen meer, maar de registrant moet wel een adres in Nederland hebben. Dit adres dient voor correspondentie met de SIDN (bij eventuele juridische zaken).

Dus blijft het nog altijd alleen mogelijk voor nederlandse bedrijven SIDN member te worden ?

superior-is
01/01/03, 02:23
Juist, maar er zijn ook wel Amerikaanse hosters welke een onderneming hebben in Nederland. Bijvoorbeeld Hostway -- alleen weet ik niet of hun ook nl deelnemer zijn, maar dat lijkt me wel.

Gerrit
12/09/03, 22:18
Origineel geplaatst door uFx
Er zijn inderdaad geen territoriale beperkingen meer, maar de registrant moet wel een adres in Nederland hebben. Dit adres dient voor correspondentie met de SIDN (bij eventuele juridische zaken).


was even door de oude posts aan het gaan, en zie op wat ik hier stuit...


.nl staat nu dacht ik los van elke territoriale beperking (zoals je hier zegt), maar dat betekent dus dat je geen adres meer in .nl moet hebben dacht ik ?
Je kan niet los staan van elke territoriale beperking als je wel een adres in Nederland moet hebben. Ik bedoel, als ik een domein aanvraag via een vriend in Nepal kan ik ook een .com.np bezitten, maar als het contactadres die vriend in Nepal is, is hij de eigenaar en niet ik.

dus als je nog een adres in Nederland moet hebben dan is er nog wel een territoriale beperking en kan je het dus niet vergelijken met bijvoorbeeld .be (waar iemand met adres in Buenos Aires perfect eigenaar van de .be domeinnaam kan zijn)

xserve
12/09/03, 22:26
Download het domeinnaamregistratie formulier van www.sidn.nl en je zult zien waarom de eigenaar wel in het buitenland kan wonen en er toch ook een nederlands adres moet worden opgegeven.

cridea
13/09/03, 10:48
Je kan wel degelijk het domein op je adres in vladivostok registreren, je moet alleen ook een correspondentieadres in Nederland hebben.

Gerrit
15/09/03, 16:09
en wie is dan de eigenaar, die man in Vladivostok of zijn correspondentie-adres in Nederland ?

Als corr.adres kan je natuurlijk je registrar opgeven, want niet elke buitenlander heeft een betrouwbare kennis in Nederland om die taak op zich te nemen. Betrouwbare Nederlanders zijn trouwens moeilijk te vinden *flauw grapje van een Belg*

paulmatthijs
15/09/03, 18:51
op naam van de persoon in wladiwostok.

> Als corr.adres kan je natuurlijk je registrar opgeven

dat is wel het idee ja :)