PDA

Bekijk Volledige Versie : snelle cpu of juist veel geheugen



Pinocchi
04/06/03, 09:15
L.S.,

Ik ben bezig met het opzetten van een meta searchengine, waarbij zo'n 4 a 5 andere zoekmachines worden bekeken. Wat ik mij afvraag is of het juist van belang is om een snelle cpu te hebben of meer geheugen. Wat is belangrijker in dit opzicht?

En natuurlijk welke specs zouden jullie dan aan denken?

Dank

vdx
04/06/03, 09:35
Ik denk je dat je de prioriteit beter kunt leggen op het werkgeheugen.

McRox
04/06/03, 12:50
Origineel geplaatst door vdx
Ik denk je dat je de prioriteit beter kunt leggen op het werkgeheugen.

Klopt. Goede hoeveelheid (snelle) geheugen.

Indien je veel met mySQL werkt adviseer ik SCSI harde schijven :)

michel
04/06/03, 14:07
Dat lijkt mij nou ook dikke PRET zon meta search engine als vinden.nl aanbieden. Hoeveel servers zullen hun van vinden.nl hiervoor denken jullie eigenlijk gebruiken? En aan hoeveel geheugen moet hij dan aan gaan denken per server?

m@rcel
06/06/03, 17:26
Ik heb de servers van Vinden nog nooit mogen aanschouwen, maar ik denk dat het wel mee zal vallen hoor. Immers zoeken zij niet zelf, maar maken ze gebruik van Google e.d.

WeServeU
07/06/03, 10:13
Juist. Al het zware werk laten ze door anderen doen dus echt krachtige servers zijn ze niet nodig.

Best wel slim bekeken eigenlijk :D

Mvg,

We Serve U

tom
07/06/03, 11:05
ik heb een dell pe2650 bij io gezien waar er dymolabel van "vinden.nl" op plakte, of ze nou meerdere van servers gebruik maken dnno

neographikal
07/06/03, 16:24
als je het via een dbase gaat doen, zit ik te denken aan een raid config te denken (raid 5 imho) en véél geheugen :)

michel
08/06/03, 10:37
Ja precies maar vinden.nl heeft gewoon zijn naam mee.
Verder is ht niet zo bijzonder zon MetaSearchMachine.
En idd echt veel servers hebben ze vast niet nodig, echt niet meer dan 5.
Zelf spideren ze geen websites af, en met al dat soort technieken van google, dan heb je echt wle heel wat servers nodig.