PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver software?



sis3970
04/06/03, 02:38
Hey,

Niet dat ik onmiddelijk met gameservers wil beginnen, maar toch deze vraag.
Ik ben lid van een clan, en voorzie hen ook van een server om wars enz op te spelen. Nu vragen ze om nog een paar games te voorzien zoals bv CS, UT2003, en GTA3 MP mod.
Mijn vraag, met welke software kan je die gameservers op een degelijke manier beheren op een Linux systeem?
Ik ben niet vanplan om telkens bij een server crash de dichtsbijzijnde cpu te zoeken, en die server terug aan te shellen. Ik zou iets moeten vinden dat die jongens dit zelf kunnen via een web interface, of een progje.

Als er iemand meer info over heeft, hoor ik dat graag :)

Greetz

dokus
04/06/03, 10:09
Wij gebruiken hiervoor scripts die door middel van een crontab elke minuut of elke 5 minuten uitgevoerd worden, is de server down of reageerd die niet meer => restart

Moet je bijna niet meer naar omkijken op die manier.
Ons script is zelf geschreven en ga ik hier niet zetten, maar op het internet vindt je heel wat scripts die je server checken, zelfs zonder crontab en hem herstarten indien nodig

electric
07/06/03, 09:44
wij zijn zelf ook bezig om een compleet interface te maken voor onze gameservers. zo kunnen we dan compleet beheer doen zoals gameserver toevoegen / verwijderen , status zien , en meer van die gemakelijke dingen :)

michel
26/06/03, 11:23
Je moet gewoon eve kijken naar die websites zoals www.phpfreakz.nl