PDA

Bekijk Volledige Versie : 1U budget server(s) gezocht



sis3970
03/06/03, 21:43
Hoi,

Ben opzoek naar een leverancier die mij voor 400 a 500 euro's het volgende kan klaarstomen:

-1U case
-P Celeron 1200-1700
-256 MB ram
-40 GB hd
-CD-rom
-Belangrijk: alle exemplaren dienen exact dezelfde config te hebben

De bedoeling is dat dit kan geleverd worden in zowel enkele(zelfs één) stuks, als grotere aantallen(15-25stuks)

Met vriendelijke greetz
Sis

Deimos
03/06/03, 21:46
Waarom niet zelf de boel assembleren scheelt je een hoop geld. Enkel wat knutselwerk :). Verder kan in principe iedereen dit wel aanbieden gok ik. Mits je maar niet server maand Juni besteld en in September verwacht dat de exacte onderdelen nog leverbaar zijn want dat wordt dan vaak wel problematisch.

Savvas
03/06/03, 21:49
Ik kan dat wel rond die prijs regelen, ik denk dat dat geen probleem zal zijn, mocht je intresse hebben hoor ik het wel..

sis3970
03/06/03, 21:50
Bedankt voor je reactie.

Zelf in elkaar knutselen zit er voor mij niet in, omdat ik een zeer druk leven heb.
En met dezelfde config bedoel ik: Al wat in één levering zit moet hetzelfde zijn. Bv, ik bestel 15 servers, dan hoef ik er maar één te installen.
Sorry voor de verwarring.

Er zal hier ongetwijfeld wel iemand zijn die dit kan verzorgen, maar wil die dan ook even reageren, zodat we zaken kunnen doen :D
Als er mensen zijn die een handelaar kennen voor dit budget, zijn ook altijd welkom om dit mede te delen.

Greetz
Sis

sis3970
03/06/03, 21:52
sorry Intrahost, zelfde tijd gepost :D

sis3970
03/06/03, 21:55
Origineel geplaatst door Deimos
Waarom niet zelf de boel assembleren scheelt je een hoop geld. Enkel wat knutselwerk :). Verder kan in principe iedereen dit wel aanbieden gok ik. Mits je maar niet server maand Juni besteld en in September verwacht dat de exacte onderdelen nog leverbaar zijn want dat wordt dan vaak wel problematisch.

Zijn er plaatsen(sites,online shops) die jullie aanraden om deze onderdelen te bestellen?

Deimos
03/06/03, 22:02
Gewoon de diverse standaard groothandels. Maar zoals gezegt iedereen kan dit in principe aanbieden. Als ik jou was zou ik gewoon je neefje in dienst nemen voor in het weekend ofzo om die dingen in erlkaar te schroeven. Scheelt je een hoop geld :).

Denk je er anders over genoeg mensen die bereid zijn om voor ej te schroeven. maar waarschijnlijk tegen een hoger tarief dan dat je je neefje kan laten schroeven :)

dokus
03/06/03, 22:05
wil je bv intel netwerkkaarten of maakt dit voor jou niet veel uit ?

Indien interesse dan kan ik jou dit wel bezorgen voor 500euro excl btw :

256DDR PC2700
Maxtor 40GB ATA133 2mb cache
Celeron 1800
Mobo Asus P4S533-MX (http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S533-MX&langs=01)
Case 1u Elan Vital 200W (http://www.elanvital.com.tw/newproduct/R-103.htm)

*edit* volledig geassembleerd natuurlijk :-)
=> 500euro excl BTW

michel
03/06/03, 22:58
Noem is wat groothandels? Ik vond 800 EUROS al goedkoop, ik ben er sind kort achter dat het ook voor die prijs van hierboven ken.
Adressen/////Websites van groothandels?????

Deimos
03/06/03, 23:07
Beetje eigen resource kan geen kwaad. Maar vooruit, ecl, ncs, informatique en nog tig.

michel
04/06/03, 14:48
ECL is toch duur?????
Ja dat is zo, dat is ieder zijn mening, maar ja ik heb alleen naar de prijzen voor de PCs gekeken.

Deimos
04/06/03, 14:55
ligt eraan wat duur is. De één vind hosting voor 8 euro in de maand duur de ander vind het bij 100 euro per maand pas duur. Dus hier kunnen we niet echt iets mee,

vdx
04/06/03, 17:43
Voor 399 per stuk kan ik je het volgende leveren:

Celeron 1,8 Ghz
256 DDR Ram
40 GB Harddisk
19" 1U case
52x LG CD-Rom
Asus P4S-533 Moederbord

xserve
04/06/03, 18:32
Ik vind dat die prijzen van die 1U behuizingen best hoog ligt. Zijn er geen groothandels die een 1U behuizing voor 100/150 euro leveren?

amnesiac
04/06/03, 18:36
Origineel geplaatst door michel
ECL is toch duur?????
Ja dat is zo, dat is ieder zijn mening, maar ja ik heb alleen naar de prijzen voor de PCs gekeken.


ligt eraan wat duur is. De één vind hosting voor 8 euro in de maand duur de ander vind het bij 100 euro per maand pas duur. Dus hier kunnen we niet echt iets mee,

dit soort prijzen zijn niet relatief, het gaat er natuurlijk om of ze duurder zijn dan andere groothandels

xserve
04/06/03, 18:38
Dus wel relatief. Relatief aan de andere groothandels.

Savvas
04/06/03, 18:42
Origineel geplaatst door vdx
Voor 399 per stuk kan ik je het volgende leveren:

Celeron 1,8 Ghz
256 DDR Ram
40 GB Harddisk
19" 1U case
52x LG CD-Rom
Asus P4S-533 Moederbord

ik ben zeer nieuwsgierig hoe je dat zo goedkoop kan leveren want heb bij eigen leverancier geïnformeerd en bij een ander en ik kom zoiezo duurder uit....


denken jullie er overigens ook aan dat de servers dienen gebouwd afgeleverd te worden grootschalig???

sis3970
04/06/03, 18:47
Origineel geplaatst door Intrahost


ik ben zeer nieuwsgierig hoe je dat zo goedkoop kan leveren want heb bij eigen leverancier geïnformeerd en bij een ander en ik kom zoiezo duurder uit....


denken jullie er overigens ook aan dat de servers dienen gebouwd afgeleverd te worden grootschalig???

Is inderdaad de bedoeling dat het zeer flexible kan gebeuren he. Zowel 1 exemplaar als 10 mag geen enkel probleem zijn. Levertijd zal dan ook wel aangepast worden adhv het aantal, maar toch...

Greetz

Savvas
04/06/03, 18:52
ik ben best bereid dit te doen alleen mijn prijzen liggen helaas niet zoals die van vdx, je hebt al een PB van me ontvangen met specs, prijzen ed.

Indien je nog intresse hebt hoor ik het graag.

dokus
04/06/03, 19:06
Origineel geplaatst door Intrahost


ik ben zeer nieuwsgierig hoe je dat zo goedkoop kan leveren want heb bij eigen leverancier geïnformeerd en bij een ander en ik kom zoiezo duurder uit....


denken jullie er overigens ook aan dat de servers dienen gebouwd afgeleverd te worden grootschalig???

Ik zou het ook kunnen aan deze prijs maar dan is er bijna geen winstmarche op en assemblage neemt ook wel wat tijd in beslag ...

Maar dit enkel om te bevestigen dat het effectief mogelijk is aan die prijs

sis3970
04/06/03, 19:09
Beslissing is genomen, hartelijk dank voor jullie reacties :)

Greetz

Domenico
04/06/03, 19:12
Origineel geplaatst door Intrahost
ik ben best bereid dit te doen alleen mijn prijzen liggen helaas niet zoals die van vdx, je hebt al een PB van me ontvangen met specs, prijzen ed.

Indien je nog intresse hebt hoor ik het graag.

Is die PM gestuurd zonder dat hierom gevraagd is ??? :mad:

sis3970
04/06/03, 19:16
Origineel geplaatst door Domenico


Is die PM gestuurd zonder dat hierom gevraagd is ??? :mad:

Wat bedoel je daarmee?

Savvas
04/06/03, 19:17
nee er werd contact met mij opgenomen via PM voor meer informatie, die heb ik via PM verstrekt, is dat goed domenico??

vdx
04/06/03, 21:01
Even uitleg over mijn aanbieding. Servers worden gebouwd door mijn leverancier. Daar betaal ik de leverancier assemblage kosten voor.
Totaalprijs van 399 is op basis van de richtprijs die de leverancier mij heeft gegeven voor een budget 1U kast.

sis3970
04/06/03, 21:06
vdx, in jouw aanbieding zit geen netwerkaart denk ik he? of wel?
In ieder geval, de beslissing was al gevallen, maar van 2 walletjes eten mag ook wel he :D

Greetz

Domenico
10/06/03, 14:19
Origineel geplaatst door Intrahost
nee er werd contact met mij opgenomen via PM voor meer informatie, die heb ik via PM verstrekt, is dat goed domenico??

Geen probleem! :)