PDA

Bekijk Volledige Versie : Router -> Switch -> Server



RobbertG
03/06/03, 15:39
Ey,

Zegguh, ik heb nu een cabinet gehuurd, daar zat een aansluiting van 10/100 mbit op, daaraan heb ik mijn router gekoppeld, alleen op een gegeven moment waren alle poorten vol, daarom koppelde ik er een switch aan, alleen nu klagen de klanten over trage snelheden.

Kan dit kloppen? Of is het gewoon bull shit?

Want ik heb nog nooit gehoord van een switch aan een router koppelen vertraagd de snelheid!

Mzzl,
Robbert :p

vdx
03/06/03, 16:09
Waarom heb je eigenlijk een router geplaatst...??

WebBizz
03/06/03, 16:16
Normaal plaats je een switch in je cabinet. Poorten vol = extra switch erbij. Die router zie ik ook niet zo zitten.

We Dare
03/06/03, 16:30
Origineel geplaatst door RobbertG
Ey,

Zegguh, ik heb nu een cabinet gehuurd, daar zat een aansluiting van 10/100 mbit op, daaraan heb ik mijn router gekoppeld, alleen op een gegeven moment waren alle poorten vol, daarom koppelde ik er een switch aan, alleen nu klagen de klanten over trage snelheden.

Kan dit kloppen? Of is het gewoon bull shit?

Want ik heb nog nooit gehoord van een switch aan een router koppelen vertraagd de snelheid!

Mzzl,
Robbert :p

Waarom heb je een router op 1 100mbit aansluiting zitten, valt niet veel te routen lijkt mij....
Mischien kan je wat meer over info over de specs van je switch en router geven ?


Schrijf jij ook e-mails naar je klanten in spreektaal ?
Zegguh klantjuh
jij moet mij betalluh 20 Eurotjes voor een servertjuh

RobbertG
03/06/03, 16:37
Nouw, ik zit niet aangesloten op een gewone lijn, ik heb daar een eigen SDSL liggen. Die valt wel te routeren :p, alleen ff ontopic?

WebBizz
03/06/03, 16:40
Origineel geplaatst door We Dare

Schrijf jij ook e-mails naar je klanten in spreektaal ?
Zegguh klantjuh
jij moet mij betalluh 20 Eurotjes voor een servertjuh

Hahaha LOL :D

[Elwin]
03/06/03, 16:41
Origineel geplaatst door RobbertG
Nouw, ik zit niet aangesloten op een gewone lijn, ik heb daar een eigen SDSL liggen. Die valt wel te routeren :p, alleen ff ontopic?

Een cabinet huren in een datacenter met een SDSL lijn ? :s

RobbertG
03/06/03, 17:10
Dat datacenter is voor netwerkhosting, ze hebben er wel internet, alleen dat is veel te traag. Dus vandaar die sDSL lijn.

Alleen kan het dat als je op een router een switch koppelt de snelheid mindert?

Mzzl,
Robbert

InstantXs
03/06/03, 17:11
wel als je een 10Mbit switch op een 100Mbit router aansluit ;)

[Elwin]
03/06/03, 17:21
Origineel geplaatst door RobbertG
Dat datacenter is voor netwerkhosting, ze hebben er wel internet, alleen dat is veel te traag. Dus vandaar die sDSL lijn.

Alleen kan het dat als je op een router een switch koppelt de snelheid mindert?

Mzzl,
Robbert

euh? Volgens mij zeg je maar wat :p Ze hebben er wel internet maar dat is te traag....:D

RobbertG
03/06/03, 17:24
Als je er nu pas achter komt dat ik dat bedoel ben juh volgens mij hier de n00b :p

RobbertG
03/06/03, 17:27
Maar jongens, een simpele vraag: Als je op een router een switch koppelt en daar weer een switch op, word de connectie dan trager?

We Dare
03/06/03, 17:27
Ik vraag mij af welk 'datacenter' een tragere verbinding heeft dan 2 of 2,3mbit SDSL
Je hebt overigens nog steeds geen specs van je router en switch gepost dus kunnen we je ook niet echt verder helpen, als dat al zou kunnen.
Begrijpen je klanten wel dat je op een SDSL lijntje zit ?
Het maakt namelijk weinig uit of je op 10 of 100mbit zit tussen je switch en router, 2mbit blijft 2mbit.

GetHosted
03/06/03, 17:58
Zegguh, ik heb nu een cabinet gehuurd, daar zat een aansluiting van 10/100 mbit op, daaraan heb ik mijn router gekoppeld, alleen op een gegeven moment waren alle poorten vol, daarom koppelde ik er een switch aan, alleen nu klagen de klanten over trage snelheden.



Nouw, ik zit niet aangesloten op een gewone lijn, ik heb daar een eigen SDSL liggen. Die valt wel te routeren :p, alleen ff ontopic?

Lachertje?

ric0
03/06/03, 18:13
Origineel geplaatst door RobbertG
Maar jongens, een simpele vraag: Als je op een router een switch koppelt en daar weer een switch op, word de connectie dan trager?

Een simpele vraag, zonder simpel antwoord. Er kan geen antwoord gegeven worden als je niet iets meer detail geeft. Ja je kunt antwoord geven in de trant van "ja dat kan".

Trouwens... een SDSL lijn... hoeveel overboeking zit daar op?!

Deimos
03/06/03, 19:20
UIteraard wordt een switch op een swuitch trager. Dit aangezien switch 1 alle poorten normaal gesproken zelfde prioriteit geeft. Dit heeft toto gevolg dat de poort waar switch 2 aan hangt dezelfde snelheid heeft voor alle poorten als elke poort van switch A heeft.

Maar ik raad je eens aan om je te verdiepen in netwerk spul e.d. No offense, maar moet zeggen dat je vragen nogal schreeuwerig overkomen (in ieder geval op mij). Nogmaals no-offense maar wat (eigen) zoekwerk kan geen kwaad.

superior-is
03/06/03, 21:22
En weet je wel zeker dat het een switch is en geen hub? .. wilde gooi

Grumpy
03/06/03, 21:29
hehe.. ben ik de enige die denkt dat dat dual sdsl verhaal en 20 1u servers vette BS is?
al die :D smilies geven nou ook geen serieuze indruk... en ondertussen ontwijkt hij ook allerlei vragen..

Pantsy
03/06/03, 22:34
<offtopic> hangt er vanaf of het 20 gameservers zijn of 20 servers met ieder gemid. 10 gameservers erop.... is een groot verschill =)</offtopic>

Web123.nl
03/06/03, 22:49
RobbertG, hangen er aan die switch ook allemaal klanten? (dus extra zeg maar?) Want dan is het natuurlijk simpel verklaard : meer klanten op dezeflde lijn = snelheid per klant omlaag.

Savvas
04/06/03, 10:49
als je op een router een switch aansluit en nog eens een switch op die eerste switch dan is het toch vrij logisch dat de snelheid mindert omdat die tweede switch het verkeer krijgt dat nog vrij is op de eerste.

Beetje langdradige zin, maar dat klopt dan toch wat je klanten zeggen of zie ik dat verkeerd.....

eXite
04/06/03, 11:34
What the fuck moet je met een router? Die zorgt er alleen maar voor dat meerdere pc's van 1 ip gebruik kunnen maken. Bij een datacenter krijg je gewoon mooi iptjes en gebruik je dus een switch, geen router.

Er klopt geen barst van je verhaal.