PDA

Bekijk Volledige Versie : NieuwsBrief sneller versturen



michel
02/06/03, 23:09
Hey Mensen


Ik heb er al is eerder in een TOPIC naar gevraagd, maar heb er niet echt een bevredigend antwoord op kunnen krijgen.
Dus ik had erg weinig aan de verkregen antwoorden.

Wij willen een NieuwsBrief SUPERSNELL vanaf de server gaan versturen, hebben inmiddels een emailing applicatie ontwikkeld, en is al bijna klaar.

Maar wij willen dus via BCC gaan versturen.
Hoe ken ik dit nou het beste bij de SPOOL aan gaan leveren?
iedere keer 50 emailadressen in de BCC met het HTML emailtje?
Of is ook meer mogelijk, wij hebben speciaal deze server voor de NieuwsBrief, er draait 1 website en de emailing applicatie op, voor het versturen, en het Double OptOut afmelden, en het Double OptIn aanmelden.

2 keer in de 30 dagen versturen wij een NieuwsBrief van circa 25KB.
En wat denken julie iedere keer 50 emailadressen in de BCC aan de SPOOL aan gaan leveren? Of 100 emailadressen?
En moet er een pauze tussenin? Of ken ik lekker in een keer doordraaien, en dus achter elkaar versturen?

Deimos
03/06/03, 01:01
Is een kwestie van testen lijkt me. Probeer eerste keer gewoon in 1x door te draaien zie wat er gebeurd en pas vervolgens de methode enigzins aan. Verder wellicht handig om plain text maisl te gaan sturen. Want normaal gesproken gaan html mails zo bij mij de prullebak in. Die dingen zijn ook niet te lezen via de shell.

ric0
03/06/03, 10:20
Origineel geplaatst door michel
Ik heb er al is eerder in een TOPIC naar gevraagd, maar heb er niet echt een bevredigend antwoord op kunnen krijgen.
Dus ik had erg weinig aan de verkregen antwoorden.

Wij willen een NieuwsBrief SUPERSNELL vanaf de server gaan versturen, hebben inmiddels een emailing applicatie ontwikkeld, en is al bijna klaar.

Maar wij willen dus via BCC gaan versturen.
Hoe ken ik dit nou het beste bij de SPOOL aan gaan leveren?
iedere keer 50 emailadressen in de BCC met het HTML emailtje?
Of is ook meer mogelijk, wij hebben speciaal deze server voor de NieuwsBrief, er draait 1 website en de emailing applicatie op, voor het versturen, en het Double OptOut afmelden, en het Double OptIn aanmelden.


Michel,

Bepaal nou eerst eens wat je bandbreedte naar internet is.
En zorg dat je weet hoe je MTA geconfigureerd is (max. recipients, max. connections).

Zoals al eerder gezegd, MTA's zijn vaak geoptimaliseerd voor SMTP. Dus dat is de snelste optie.

michel
11/06/03, 10:48
De server wordt alleen voor de NieuwsBrief en een website gebruikt.
En verder komt er helemaal niets op te staan.
Is een haast splinternieuwe Celeron 1200, en echt amper gebruikt.
Maar ik denk dat 100 BCC echt wel mogelijk is, en dan met pauzes van 2,5 sec ertussen in. Maar ik zal is vragen naar de instellingen van de MTA.

ric0
11/06/03, 17:44
Origineel geplaatst door michel
De server wordt alleen voor de NieuwsBrief en een website gebruikt.
En verder komt er helemaal niets op te staan.
Is een haast splinternieuwe Celeron 1200, en echt amper gebruikt.
Maar ik denk dat 100 BCC echt wel mogelijk is, en dan met pauzes van 2,5 sec ertussen in. Maar ik zal is vragen naar de instellingen van de MTA.

Hoe snel die server is doet er niet zoveel toe.
Ik zou eventueel nog wat optimaliseren door op hostname/domainname te sorteren zodat je maar een (paar) keer naar iedere host hoeft te connecten.
Die 2,5 seconden pauze lijkt me niet nodig. Gewoon in blokken van 50 of 100 recipients aanbieden bij de SMTP server. Na elkaar of desnoods synchroon.

De prestatie gaat vooral af hangen van de bandbreedte die je hebt en de prestaties van de MTA. Maar goed.. het blijft mail... maakt het uit of het 10 of 20 minuten duurt?!

Danny Mekic
14/06/03, 22:15
Het zou handig zijn wanneer je iets meer informatie gaf. Heb je de server thuis staan, of is bandbreedte absoluut niet iets wat een beperking oplevert?

Hoeveel subscribers heb je in totaal voor de mailing? Hoe snel is "snel"? (maw: hoe snel wil je de mailing de deur uithebben...)

Ik heb zelf een SMTP class geschreven voor grote hoeveelheden bulk e-mail, wat IETS scheelt ten opzichte van andere manieren van bulk mail te verzenden.

Indien je het op de BCC-manier wilt doen, adviseer ik je niet meer dan 50 รก 60 ontvangers per e-mail te doen. Een 'time-out' (pauze) tussen de verschillende mails is niet nodig. Je MTA zal vanzelf een queue aanmaken indien dit noodzakelijk blijkt te zijn.

Danny

michel
15/06/03, 21:19
Nou 235.000 emails.
Server krijgt gewoon een 100Mbit lijn.
En ik zat te denken om 100 BCC te doen.

ric0
15/06/03, 21:35
Origineel geplaatst door michel
Nou 235.000 emails.
Server krijgt gewoon een 100Mbit lijn.
En ik zat te denken om 100 BCC te doen.

De server krijgt een 100Mbit lijn, van de switch neem ik aan. Of heb je echt een 100Mbit lijn naar internet?

michel
16/06/03, 00:31
Naar de switch van de cabinet ja.
En dat moet geen donder uitmaken hoor.
Ik heb te horen gekregen dat er van deze 100Mbit, 2Mbit gebruikt wordt, en 98Mbit vrij is voor toekomstige klanten.
Dus is de snelheid goed.

Ik ga gewoon 100 BCC doen, als die ze er niet zo snel uit krijgt, dan dat de emails voor verzending aangeboden worden, staan de emails in de file te wachten in de SPOOL om verstuurd te worden.
Ach komt wel goed denk ik.