PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke Software gebruiken jullie



PKeuter
02/06/03, 21:26
Tsja, ik wil graag weten wat jullie nou allemaal aan software gebruiken, ik weet dat veel nederlandse webhostingbedrijven niet echt te spreken zijn over Webhostingsoftware enzo.

Dit is wat ik heb/gebruik.

ModernBill - CPanel/WHM - Kayako e-Support en LiveResponse (V2 vanaf morgen), en vBulletin, en het voordeel: ModernBill is met al deze programma's geintergreerd :)

Pantsy
02/06/03, 23:53
cPanel/WHM en een paar Vbulletins maak ik gebruik van. ModernBill word aangeschaft als alles eenmaal loopt.

StarInternet
12/06/03, 02:03
- eigen controlpanel
-- klanten systeem
-- server beheer
-- site beheer (klant)
-- user beheer (klant)
-- reseller beheer (reseller met overselling optie :))
-- eigen webchat gemaakt voor klanten via een programma.
--- de klant krijg klein popupje voor zijn neus
--- wij hebben een programma voor ons neus

- server
-- debian
-- Apache 1.3.27
-- PowerDNS with MySQL
-- Exim
-- ProFTPD
-- MySQL
-- PHP 4.3.2
-- PostGreSQL

eXite
12/06/03, 09:03
Mag je rpm -qa doen hier? ;)

StarInternet
12/06/03, 09:24
Origineel geplaatst door eXite
Mag je rpm -qa doen hier? ;)
"apt-get install cp" hihih :-)
Ik zou als alles er beter uit ziet even een mooie screenshot maken.

ActiveDomain
17/06/03, 12:19
Het verschilt bij ons per dienst wat voor software we gebruiken. We hebben onze eigen administratie software. Onze servers in de VS gebruiken H-Sphere of Ensim Pro als control panel. In Nederland hebben we servers zonder control panel en een server met DirectAdmin (welke we overigens binnenkort ook gaan leveren aan dedicated server klanten).
Eigenlijk vind ik geen control panel (en eigen scripts gebruiken dan) vaak het makkelijkst. Je hebt veel meer vrijheid met het instellen enzo. Het beheer is dan misschien wel wat lastiger, maar dat bereken je toch door aan je klant. Tot nu toe zijn onze servers zonder Control Panel ook stabieler dan die met control panel.