PDA

Bekijk Volledige Versie : bsmtp oplossingen



Web123.nl
02/06/03, 14:01
Toen ik zocht op 'bsmtp' op WHT kreeg ik weinig resultaten .. daarom maar even een post gestart.

Ik vraag mij af hoe je eenvoudig, maar veilig bsmtp kan leveren aan klanten? Denk hierbij aan:

- software
- inloggen
- inbelverbinding leveren, of gebruik laten maken van eigen internetprovider?

Wij draaien op Unix. Laten we Unix/Linux als OS aanhouden voor deze discussie, dat gebruiken de meesten hiero. En zijn er hosters die bsmtp i.c.m. qmail gebruiken?

ric0
02/06/03, 17:13
Ik heb alleen de ervaring met postfix. Daar is het niet meer dan in de config aangeven dat het domein bsmtp is. Daarnaast kun je dan aangeven op welke host uiteindelijk bezorgd moet worden.

worldwebhosting
04/06/03, 14:14
Ric0 zou je contact met mij op kunnen nemen om me uit te leggen hoe ??? of hier vertellen wat er moet aangepast worden. Ik gebruik namelijk postfix

Groeten,

Bob Kool

Deimos
04/06/03, 14:44
Gelieve alles via het forum te doen zodat anderen het ook kunnen gebruiken.

ric0
05/06/03, 10:29
Origineel geplaatst door worldwebhosting
Ric0 zou je contact met mij op kunnen nemen om me uit te leggen hoe ??? of hier vertellen wat er moet aangepast worden. Ik gebruik namelijk postfix


Het gaat om een aantal files:
master.cf, main.cf, relay, transport

Allereerst in master.cf een regel toegevoegd:
hold unix - - n - - smtp

Dan voeg je in main.cf de juiste config regels in:
relay_domains = hash:/etc/postfix/relay
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport

Vervolgens copieer je, voor zover hij niet bestaan, de sample-transport naar transport.

Ook maak je een relay file aan.

In relay zet je de domeinen die gerelayed moeten worden:
domain.name relay
other.com relay

In transport geef je dan aan wat de eindbestemming voor de mail is:
domein.name hold:
other.com hold:[mailhost.other.com]

De 'hold:' zonder verdere info doet een DNS lookup en gaat bezorgen bij de MX record met de hoogte prioriteit.

De 'hold:[mailhost.other.com]' gaat mail bezorgen bij mailhost.other.com. De '[ ]' zorgt ervoor dat er MX lookup wordt gedaan.

Mail die wordt bezorgd bij Postfix voor deze domeinen blijft nu hangen totdat iets/iemand een ETRN domain.name geeft. Als je direct door wil spelen gebruik je in transport i.p.v. "hold:" "smtp:".

Daarna geef je:
# postmap relay
# postmap transport
om de hash lookup tables te maken en
# postfix reload
als je de nieuwe config wil laden

transport geeft dus de transport methode/detination aan
relay geeft aan welke domeinen er buiten de virtual domeinen gerelayed worden

Zie de postfix site en verschillende sample files die er bij worden gelevered voor meer info.

Norman
15/05/04, 02:06
ff om weer een oud onderwerp uit de sloot te halen :)
ehm ... moet je hier dan ook nog iets aan MX records instellen ?

Digiover
15/05/04, 11:13
@Norman: Dat ligt aan de vorm van bSMTP die je aanbiedt. Wij hoeven geen MX records te wijzigen, alle email komt eerst op onze servers binnen en client server moet zelf aangeven deze email te willen ontvangen (ETRN/TURN/whatever).
Voor een qmail oplossing, kijk eens naar AutoTURN.

Norman
15/05/04, 11:38
Ben postfix gebruiker, zoiets als autoturn is er niet voor postfix ?
Dat spoolen in maildir is erg handig.

Mikey
17/05/04, 21:16
Origineel geplaatst door ric0


Het gaat om een aantal files:
master.cf, main.cf, relay, transport

Allereerst in master.cf een regel toegevoegd:
hold unix - - n - - smtp

Dan voeg je in main.cf de juiste config regels in:
relay_domains = hash:/etc/postfix/relay
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport

Vervolgens copieer je, voor zover hij niet bestaan, de sample-transport naar transport.

Ook maak je een relay file aan.

In relay zet je de domeinen die gerelayed moeten worden:
domain.name relay
other.com relay

In transport geef je dan aan wat de eindbestemming voor de mail is:
domein.name hold:
other.com hold:[mailhost.other.com]

De 'hold:' zonder verdere info doet een DNS lookup en gaat bezorgen bij de MX record met de hoogte prioriteit.

De 'hold:[mailhost.other.com]' gaat mail bezorgen bij mailhost.other.com. De '[ ]' zorgt ervoor dat er MX lookup wordt gedaan.

Mail die wordt bezorgd bij Postfix voor deze domeinen blijft nu hangen totdat iets/iemand een ETRN domain.name geeft. Als je direct door wil spelen gebruik je in transport i.p.v. "hold:" "smtp:".

Daarna geef je:
# postmap relay
# postmap transport
om de hash lookup tables te maken en
# postfix reload
als je de nieuwe config wil laden

transport geeft dus de transport methode/detination aan
relay geeft aan welke domeinen er buiten de virtual domeinen gerelayed worden

Zie de postfix site en verschillende sample files die er bij worden gelevered voor meer info.

ben er oook mee aan het stoeien geslagen en ik zit vast bij het volgende
mynetworks =

Wat moet ikd aar opgeven, en is het mogelijk dat je een copy kan geven van de config files zodat ik dat als zeg maar naslag kan gebruiken ?

Alvast bedankt.

Myrdhin
18/05/04, 17:44
Origineel geplaatst door ric0

[knip]
De 'hold:[mailhost.other.com]' gaat mail bezorgen bij mailhost.other.com. De '[ ]' zorgt ervoor dat er MX lookup wordt gedaan.
[knip]

Volgens de postfix docu is het net andersom: als je [ en ] om de domeinnaam/ip adres hebt staan worden er geen MX lookups gedaan. Heb je die er niet om staan gebeurt dat wel. Natuurlijk moet je bij een IP adres altijd [ en ] gebruiken omdat er geen MX record opgezocht kan worden met een IP adres.

Zie: http://www.postfix.org/transport.5.html onder het kopje: RESULT FORMAT

ric0
19/05/04, 09:23
Origineel geplaatst door Myrdhin

Volgens de postfix docu is het net andersom: als je [ en ] om de domeinnaam/ip adres hebt staan worden er geen MX lookups gedaan. Heb je die er niet om staan gebeurt dat wel. Natuurlijk moet je bij een IP adres altijd [ en ] gebruiken omdat er geen MX record opgezocht kan worden met een IP adres.

Zie: http://www.postfix.org/transport.5.html onder het kopje: RESULT FORMAT

Helemaal gelijk... ik denk dat ik destijds gewoon verkeerd getikt heb.