PDA

Bekijk Volledige Versie : email2fax service



Pinocchi
02/06/03, 11:19
L.S.,

Ik wil voor een van m'n diensten een email2fax service opzetten zodat reserveringen direct doorgegeven kunnen worden aan de bedrijven die niet over een permanente internet verbinding beschikken.

Iemand enig idee hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken. Ik kan wel faxsoftware installeren op m'n server in A'dam, maar daar kom ik er volgens mij nog niet mee. Ook een telefoonlijn daarop aangesloten nodig toch?

Dat laatste is me dus nog niet helemaal duidelijk, als iemand hier wat extra licht op zou kunnen schijnen zou ik dat zeer kunnen waarderen.

Dank

Web123.nl
02/06/03, 14:38
Er zijn hostingproviders die ook een telefoonlijn kunnen aanbieden bij je co-located of wat dan ook server. Nxs is er een voorbeeld van.

tom
02/06/03, 14:43
vraag je colocater een kabeltje naar de meet-me room & dan geef je dat patchnummer aan je isdn leverancier en kun je via ISDN faxen.

simpel uitgelegd want heb er ook geen ervaring mee :)

Ijsbox
02/06/03, 15:02
kpn levert zo'n dienst als onderdeel van unified messaging, alleen geen idee wat het kost. (kpn kennende veel :) )

zie www.aspace.nl

Pinocchi
02/06/03, 19:41
hmmm,

Het aansluiten van een telefoonkabel direct aan m'n server in A'dam zit er helaas niet in. Zal waarschijnlijk toch een opstelling moeten kiezen om thuis een server met faxsoftware neer te zetten. En dan voor de redundancy eenzelfde opstelling ergens anders. Dan om de paar minuten door beide opstellingen laten controleren of er nog nieuwe bestellingen zijn en die verwerken.

Het is niet de meest ideale opstelling, maar voorlopig dan wel even afdoende denk ik tot het meer aan trekt en alsnog de moeite waard is een extra server daarvoor neer te zetten op een locatie waar een extra telefoonlijn aangesloten kan worden.

Dank en mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze natuurlijk graag.

InstantXs
02/06/03, 19:45
Waarom lukt het niet in amsterdam?

Pinocchi
03/06/03, 00:26
gehuurde dedicated server zonder modem erin...

InstantXs
03/06/03, 00:29
laat je er (tegen geringe meerprijs) er een modem in zetten.. of natuurlijk een externe modem..

Pinocchi
03/06/03, 00:36
en dan telefoonverbinding aan laten leggen op locatie?

InstantXs
03/06/03, 00:39
ja, regel met je provider dat ze een kabeltje leggen naar het isra-punt in het datacenter, en ga dan naar primafoon om een tel aansluiting te regelen..

Pinocchi
03/06/03, 00:50
hmmm, klinkt als een mogelijke en interessante oplossing.

Zal het concept eens nader uitwerken en vervolgens de nodige actie ondernemen.

En zoals altijd weer dank voor het meedenken.