PDA

Bekijk Volledige Versie : check die dan



michel
02/06/03, 00:39
http://leech.dk/bill.jpg hehehe
Ben benieuwd, wie van jullie er wel is zon DIKKE factuur heeft mogen sturen naar een klant.

Pantsy
02/06/03, 00:47
Zozo die heeft eventjes moeten sparen gok ik :)

bluebird
02/06/03, 01:14
Is een erg nette brief naar een klant toe ;)

Kijk vooral naar de onderkant van de brief, komt er professioneel over.

Pantsy
02/06/03, 01:26
Het was me niet eens opgevallen... maar nu je het zegt... "foutje bedankt"

Dennis
03/06/03, 12:52
hehe :)
Maar ik heb al meer van die dingen gezien, zelfs van bekenden die het zo erg hadden.

eXite
03/06/03, 12:59
Pfff, ik zou zo'n factuur nooit sturen, dan zou ik hem toch wel matsen denk ik :)

amnesiac
03/06/03, 14:06
damn die gast is echt gek man die al die trafic heeft gebruikt, mischien overstappen op een groter pakketje :)

michel
03/06/03, 16:23
Ja zou ik ook nooit durven, om zon factuur te sturen, 70 dollarcent per MB. Ik zou hem zeker wel matsen.

xserve
03/06/03, 16:36
Misschien was het ook wat netter geweest om het van te voren (halverwege) te vertellen dat het een beetje uit de hand loopt.

WebBizz
03/06/03, 16:41
Is nog steeds een dikke 8000 dollar :)

Pantsy
03/06/03, 17:18
Zeker wel zo netjes om van te voren een klant te waarschuwen dat hij bijna ze limiet bereikt heeft of dat het sneller dan anders gaat, en ev. een hoger pakket aanbieden.

Clearhosting
03/06/03, 18:55
Hoe staan jullie tegenover datverkeer limieten:

laten jullie een klant die over zijn limiet gaat gewoon doorgaan en een rekening achteraf.

Bellen/mailen/msnen jullie een klant dat hij over zijn limiet heengaat

Gaat de site gewoon down met mededeling dat men geen dataverkeer deze maand overheeft.

Of misschien iets anders:

I wanna know

Pantsy
03/06/03, 20:15
Bij mij is het nog nooit voorgekomen dat ik een klant heb moeten waarschuwen omdat het limiet word of is overschreden. Mocht het voorkomen dan zou ik ruim van te voren aangeven dat je je limiet nadert, dan kan de klant zelf beslissen of de site de resterende dagen offline blijft of dat er achteraf nog een rekening word gestuurd.

Het handige van cPanel/WHM is... dat wanneer je je limiet bereikt bandwidth/diskspace, dan krijg je automatisch een mailtje in je mailbox dus eigenlijk is het dubbel op :)

Maar over het algemeen is het niet zo'n probleem als de klant een beetje over zijn/haar limiet gaat, maar als de klant meer blijft verbruiken word er toch contact opgenomen en word er aangeraden dat de klant een upgrade neemt (kosteloos) naar een hoger pakket.

eXite
03/06/03, 20:16
Ik kijk gewoon naar het totale verbruik van de server. Als die explosief is gestegen dan ga ik op onderzoek uit. Anders gebeurt er niets. Klanten die een gigabyte of 2 over hun limiet gaan daar doe ik ook helemaal niets mee. Ik stuur misschien een mailtje dat ze in de gaten moeten houden dat hun limiet x met y is overschreden en dat het niet de bedoeling is dat zoiets iedere maand gaat gebeuren en of ze wellicht willen upgraden..

Clearhosting
03/06/03, 21:49
Hoe zit dat met Ensim stuurt die zelf ook een mail ?

Pantsy
03/06/03, 21:56
Alhoewel ik wel met Ensim heb gewerkt een paar maandjes weet ik niet of Ensim deze functie heeft. Misschien dat iemand anders die meer ervaring met Ensim heeft je dit kan vertellen :)

4uhosting
04/06/03, 00:12
Ensim heeft die functie inderdaad ja.
ensim stuurt mailtjes naar het root adres van de server, en de klant.
bij quota overschrijdingen (zowel diskspace als datatraffic)

Pantsy
04/06/03, 00:14
Kijk daar heb je je antwoord ClearHosting :)