PDA

Bekijk Volledige Versie : incasso bureau`s



Simpel Internet
01/06/03, 22:36
Hi,

Ik heb inmiddels weer een klantje die ik niet tot betalen krijg.
Ik heb inmiddels 3 brieven gestuurd (per post en mail) waarvan de laatste aangetekend.
Ook heb ik een mail van de klant dat ze op de hoogte is van de schuld en spoedig zal gaan betalen echter is deze van 2 maanden geleden.

Aangezien ik al mijn incasso zaken via Credit Colect heb lopen maar daar niet tevreden over ben (7 zaken waarvan 0 resultaat) zoek ik een ander.

wie heeft er een goed adres voor een GOED incasso bureau die mij op de hoogte hou van de stand van zaken?
Tips are welcome!

J. V.
Simpel Internet Diensten

superior-is
01/06/03, 23:39
Bekijk 'ns de volgende thread:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24824&highlight=incasso

[Elwin]
02/06/03, 03:32
Wij gebruiken zelf Swift & Legal.

http://www.swiftlegal.com/contact.php

En ik moet zeggen ik heb elke zaak, op 1 na tot nu toe nog gewonnen.

eXite
02/06/03, 09:05
http://www.incassodienst.nl/

:) Aanrader. We hebben sinds februari 2 zaken gehad, allebei de keren ons geld te zien gekregen.

MrGlass
02/06/03, 17:51
Die site doet het niet... :S

WebBizz
02/06/03, 17:56
Vanochtend deed de website het wel....

michel
02/06/03, 22:51
Ja ik heb ook 2 zaken bij CreditCollect en dit gaat om fikse bedragen.
Schiet ook voor geen meter op, die kneus stuurd 2/3 keer ene briefje, Deurwaarder ook 2/3 keer een briefje, en dan de rechter weer 2/3 keer een briefje. www.eurofind.nl is ook ene lekker nep incasso bureau. En je ken wel lekker betalen voor al die gerechtelijke procedures, en alles, en dan mag je nog steeds zelf je verweer gaan schrijven, iedere keer weer. En dan vangen ze straks zeker het geld, en die steken ze in eigen zak. Zeggen ze dat het niet gelukt is, en ken je nog een leuke factuur verwachten. No Cure No Pay bestaat niet.
En Swift En Legal is ook niet veel.


-----> Ik heb nu 3 grote tegoeden, als het nog lang duurt, huur ik wel een ander soort incasso bureau in.

Weet je wat het is met die incasso bureaus, je heb er geen moer aan, eerst schrokken de mensen er nog van, en nu niet meer, je ken beter direct een deurwaarder inhuren, ben ik nu ook achter. Heft die PIK van CreditCollect mijzelf verteld. Lekker he.

michel
04/06/03, 14:59
Misschien een idee, om een incasso bureau, speciaal voor webhostingtalk.nl members op te richten.
Het enige wat een incasso bureau doet, is briefjes doorsturen, en als het niet lukt, geven ze de opdracht uit handen, aan een deurwaarder.

plugintools
04/06/03, 15:42
Origineel geplaatst door michel
Misschien een idee, om een incasso bureau, speciaal voor webhostingtalk.nl members op te richten.
Het enige wat een incasso bureau doet, is briefjes doorsturen, en als het niet lukt, geven ze de opdracht uit handen, aan een deurwaarder.

Haha, als alles zo makkelijk was...;)

WebBizz
04/06/03, 18:51
Daarom is het ook handig om een incassobureau en deurwaarder in een te hebben. Wel zo handig, altijd zelfde contactpersoon en alles in een huis.

paulmatthijs
04/06/03, 19:08
op zich is het natuurlijk helemaal niet moeilijk en zeker niet zo'n slecht idee om een soort branche incasso bureau op te zetten en dan een deal sluiten met een deurwaarder. wat ook kan is je 'verenigen' en dan met zn allen een deal sluiten met een grote jongen als intrum justitia.

subhosting
06/06/03, 17:25
niet betalen na 3 verschillende verzoeken is bij mij nog altijd account afsluiten.

volgens alg voorwaarden dan :)

Simpel Internet
06/06/03, 17:30
klopt, maar na afsluiten krijg jij je geld niet....

paulmatthijs
06/06/03, 23:20
niet alleen krijg je hoogstwaarschijnlijk je geld helemaal niet meer, je kapt ook direct je mogelijk toekomstige omzet een stukje af: de omzet die je zou generen door die klant gewoon aan te houden en hem doodleuk te blijven factureren ben je nu kwijt.

afsluiten: nooit doen tenzij het een klant is die je geld kost (rackspace die je zo kwijt kan aan een ander ofzo). shared hosting verlies je niets op als je die klant aanhoudt.

hesza
02/08/03, 00:28
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel geplaatst door michel
Misschien een idee, om een incasso bureau, speciaal voor webhostingtalk.nl members op te richten.
Het enige wat een incasso bureau doet, is briefjes doorsturen, en als het niet lukt, geven ze de opdracht uit handen, aan een deurwaarder.
--------------------------------------------------------------------------------

Hier ben ik het volledig mee eens... Kunnen we de koppen niet eens bij elkaar steken?

Trexif
05/08/03, 15:03
Origineel geplaatst door hesza
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel geplaatst door michel
Misschien een idee, om een incasso bureau, speciaal voor webhostingtalk.nl members op te richten.
Het enige wat een incasso bureau doet, is briefjes doorsturen, en als het niet lukt, geven ze de opdracht uit handen, aan een deurwaarder.
--------------------------------------------------------------------------------

Hier ben ik het volledig mee eens... Kunnen we de koppen niet eens bij elkaar steken?


Waarom zegt niemand hier meer wat op ?
Hier ben ik het namelijk ook me1.
Kan een hoop tijd schelen.

Simpel Internet
05/08/03, 15:13
Het zal ongetwijfeld wel tijd schelen.
Echter denk ik persoonlijk niet dat het van de grond zal komen daar iedereen zijn eigen incasso bureautjes heeft waarmij hij graag werkt.

Helaas heb ik overigens geen goede vervanger gevonden.

J. V.

Trexif
05/08/03, 15:26
Origineel geplaatst door Simpel Internet
Het zal ongetwijfeld wel tijd schelen.
Echter denk ik persoonlijk niet dat het van de grond zal komen daar iedereen zijn eigen incasso bureautjes heeft waarmij hij graag werkt.

Helaas heb ik overigens geen goede vervanger gevonden.

J. V.


Hebje al op googel gezocht ?

Simpel Internet
05/08/03, 15:30
Ja hoor op google genoeg te vinden echter is het moeilijk er 1 uit te zoeken die al vanaf de website vertrouwen geef.
Daarnaast reageren er een hoop niet op mail etc.

Voorlopig heb ik al mijn lopende zaken nog via Credit Collect lopen en komen er gelukkig geen nieuwe meer bij!

Trexif
05/08/03, 15:32
Origineel geplaatst door Simpel Internet
Ja hoor op google genoeg te vinden echter is het moeilijk er 1 uit te zoeken die al vanaf de website vertrouwen geef.
Daarnaast reageren er een hoop niet op mail etc.

Voorlopig heb ik al mijn lopende zaken nog via Credit Collect lopen en komen er gelukkig geen nieuwe meer bij!


:) hopen dat het zo blifjt dat er geen nieuwe meer bij komen.
Mischien bij enkele indd een mailtje sturen even bellen en wat informatie opvragen ?

Domenico
11/08/03, 14:12
Origineel geplaatst door Simpel Internet
Het zal ongetwijfeld wel tijd schelen.
Echter denk ik persoonlijk niet dat het van de grond zal komen daar iedereen zijn eigen incasso bureautjes heeft waarmij hij graag werkt.

Helaas heb ik overigens geen goede vervanger gevonden.

J. V.

Intrum justitia ?

Simpel Internet
11/08/03, 16:56
Ik heb inmiddels contact met Intrum Justitia gehad en ik wacht op een info pakket. Waarschijnlijk gaat Intrum mijn zaken verder afhandelen.

superior-is
11/08/03, 21:25
Doen! Is zeker aan te raden.

eXite
12/08/03, 00:02
Incassodienst te Eindhoven?

http://www.incassodienst.nl/

:)

Goede ervaringen mee. D.w.z. ze hebben mijn klant tot betaling gekregen. Wacht nu alleen al 3 maanden erop dat zij dat geld op mijn rekening storten :D

faisj
22/10/03, 20:26
kent iemand er één in rotterdam waar je al ervaring mee heb

Simpel Internet
22/10/03, 20:32
Helaas wel, credit collect, erg negatieve ervaring!

faisj
22/10/03, 20:41
Origineel geplaatst door Simpel Internet
Helaas wel, credit collect, erg negatieve ervaring!

en positief>?

InstantXs
22/10/03, 20:47
Hoe bevalt inrtum je nu dan?

Santario
22/10/03, 20:55
Origineel geplaatst door superior-is
Doen! Is zeker aan te raden.

Alleen jammer dat ze verdomd vaak het advies geven om een dossier te sluiten omdat de verhaalsmogelijkheden minimaal zijn...

root
22/10/03, 22:42
Intrum bevalt mij goed. Vooral de schuld bewaking. Dit moet je wel kortsluiten met hun!. Regelmatig klanten die nog vragen wat de rekening was omdat ze geen mobieltje kunnen kopen.

superior-is
22/10/03, 22:58
Origineel geplaatst door Santario


Alleen jammer dat ze verdomd vaak het advies geven om een dossier te sluiten omdat de verhaalsmogelijkheden minimaal zijn...

Dan is het verhaal bedrag te laag in vergelijking kosten rechtzaak. Daarbij is het een advies -- dus alsnog aan jou de keus om het door te zetten ja of te neen.

Hoewel ik moet toegeven dat ik nog steeds iets moet zien van een rechtzaak (wat al zeker een jaar of anderhalf loopt).

Santario
22/10/03, 23:53
True :) Maar ach, als je er niets meer van hoort, stuur je toch een incassobureau op hen af :) Vroeg ik me vroeger altijd af b.t.w. of incassobureau's zelf zulke trouwe betalers zijn. Weet inmiddels uit ervaring gelukkig beter dat dat niet altijd het geval is, hehe ;)

superior-is
23/10/03, 11:40
Ai :)

Rik
24/10/03, 13:53
Dat kwam aan of niet Superior :D

superior-is
24/10/03, 14:36
Ja. :)

Maar zo heb ik ook wel van die feitjes. Wie knipt de kapper bijvoorbeeld. :)

jdnint
25/10/03, 11:40
een andere kapper :)

Heb zelf een incassobureau als wanbetaler gehad...

Savvas
25/10/03, 11:48
Origineel geplaatst door jdnint
een andere kapper :)

Heb zelf een incassobureau als wanbetaler gehad...

LOL zit je lekker mee zeg, een incassobureau dat zelf zijn zaakjes niet op orde heeft, schept lekker veel vertrouwen bij de klant he ;)

kilian
26/10/03, 17:13
intrum is goed... k heb zelf een paar keer met ze 'moeten' bellen en dr zitten hele aardige mensen daarzo. :D

Alleen jammer dat ik brieven van ze kreeg over dingen waarvan ik zelf niks wist maar dat is hun fout niet. Ze hebben een hele goede afhandeling.