PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerkplan ?! Laat een zien !



noones
01/06/03, 16:17
Vraagje beste colocatertjes :

Ik hoor vaak zoveel over het fantastische netwerk dat velen toch hebben maar als puntje bij paaltje komt dan geeft men er weinig info over of misleid men de gebruiker door te beweren dat men routers en dergelijke heeft terwijl dit juist de ISP betreft waar ze zelf bij hosten.
Dus bij deze was mijn vraag laat eens zien wat jullie nu echt hebben.
Dit kan je liefst doen door een netwerkplan in jpeg formaat bv.
Geef dus gewoon aan van waar tot waar je netwerk gaat.

BV:

Bedrijf 'Virtueel Non-existant' coloceert te Telecity II, gebruikt voor de 100mbit links naar haar klanten 3com 4400 's die op hun beurt verbonden zijn met een 3com 4228G waarop een 1000Base-SX verbinding toekomt van hun isp (moet niet bij naam genoemd worden) die gebruik maakt van een redundante opstelling met 2 m10's waarop op bijden lambdanet (gigE), level3(gigE), ams-ix(gigE), Carrier1(FE) toekomt die vandaar overgaan op twee BigIron 4000 's. Als de klant dit vraagt kan bedrijf 'Virtueel Non-existant' een tweede uplink bezorgen op een switch die connecteerd op een andere 4228G die verbonden is met de andere BI4000.

* Virtueel Non-existant is een onbestaand bedrijf, fictief dus (hoop ik :p)
* geen prijzen vermelden
* geen aanbiedingen doen
* geen onzinnige discussies voeren die niet OT zijn
* eerlijk en oprecht antwoorden, het is in jou en ons voordeel + het komt toch uit.
* geen afkraken van ander hun netwerk, dit is zo onzinnig en oncompetitief, geef liever je eigen plan, opbouwende kritiek of hoe het beter kan en niet gewoon dit is slecht want alles kan uiteindelijk beter.

Ik ben benieuwd wie het lef en eerlijkheid heeft hierop een degelijk antwoord te geven. Als deze info niet wilt geven denkik dat het ook genoeg zegt, maar laten we eerlijk zijn als je laat zien dat je een goede opbouw hebt en bij een degelijke isp zit kan je dit alleen maar ten goede komen.

thomas
01/06/03, 16:20
Zit een foutje in je tekening, een ISP gaat bijna nooit 2x zelfde carrier hebben om eentje op hun M10-1 en eentje op hun M10-2 te steken, de carriers worden gewoon naar verbuik verdeeld zodat men een zowat gelijke belasting heeft op beide routers

EDIT:
Verder zal van de foundry's altijd een link gaan naar beide routers anders heeft dat ook geen nut als eentje downgaat ;)

ProServe
01/06/03, 20:07
Bijdeze. Alle apparatuur is eigendom, en direct alle contracten met de carriers/coloruimtes.

De darkfiberring door Amsterdam wordt door ons zelf belicht.
Alle Extreme's in de ring hangen met het EAPS protocol aan elkaar.

Edit: Ohja, op deze url kan je wat verder in de routers kijken qua peerings e.d. Zo kan je zien dat ik iig niet uit me nek lul :)

http://www.proserve.nl/noc/lg/index.cgi

Zie ook www.pro-noc.nl voor (traffic) stats en cams.

Veel duidelijker kan het volgensmij niet noones :)

timmie
01/06/03, 22:23
Alleen nog ff een link zetten op www.pro-noc.nl naar de http://www.proserve.nl/1000mb.bin file :-)

superior-is
01/06/03, 23:40
Timmie:


Alleen nog ff een link zetten op www.pro-noc.nl naar de http://www.proserve.nl/1000mb.bin file :-)
Die is alleen voor insiders. ;)