PDA

Bekijk Volledige Versie : Subdomeinen maken met welk CP?



MacLeod
01/06/03, 14:48
Yo,

Ik heb wat vragen:

1 Welke CP is uitermate geschikt, om subdomeinen te maken, is Plesk oid oke?
2 Welk forum software is geschikt voor "leden" van een bep. doelgroep? is dat wellicht dezelfde software als deze forum? & waar kan ik deze downloaden?

gaarne reacties alleen via dit forum!

Pantsy
01/06/03, 15:11
Werk zelf met cPanel en subdomeintjes daarmee aanmaken gaat prima!

Dit forum gebruikt Vbulletin Board (www.vbulletin.com) kost een beetje maar dan heb je ook wat! dan hebben we nog invision board (www.invisionboard.com) en PHPBB (www.phpbb.com). De laatste 2 boards zijn overigens gratis te downloaden.

Persoonlijk vind ik Vbulletin goed en lekker om mee te werken, maar dat is waarschijnlijk omdat ik er al een paar jaartjes gebruik van maak.

MacLeod
01/06/03, 15:26
en deze CP: Ensim WEBppliance ? isdawat :D

Pantsy
01/06/03, 15:54
Ensim werkt stabiel maar heel weinig opties, das altijd een minpunt.

Wezz6400
01/06/03, 17:50
De nieuwste versie van Ensim heeft imho nog best wel wat opties en je kunt er prima subdomeinen mee beheren. Verder vind ik dat veel van de opties in bijv. Cpanel wel handig zijn maar die hoeven er w.m.b. niet persé in, zeker als het gaat om scripts die met een druk op de knop geïnstalleerd kunnen worden.

WebBizz
01/06/03, 17:54
Voor Plesk is een subdomein gelijk aan een normaal domein. Wanneer je dus bijvoorbeeld een 30 domains licentie hebt en je hebt tien domeinen er op staan met elk twee subdomeinen dan is je licentie al vol. Plesk is dus neit echt geschikt voor subdomeinen, aangezien elk subdomein los zit van het domein waar het eigenlijk bij hoort.

mihosnet
02/06/03, 11:40
Bij Ensim Pro staat een subdomein niet gelijk aan een normaal domein, nog nooit problemen gehad met pro.

Qweb
07/06/03, 01:50
Web://CP (http://webcp.can-host.com) is open-source, en beheert subdomeinen feilloos.

We Develop
08/06/03, 13:33
Plesk kan best geschikt zijn voor het gebruik van subdomeinen.
Door het veranderen van een aantal instellingen, kun je er voor zorgen dat het als volgt werkt:
Alle subdomeinen verwijzen naar: htdocs/subdomein
Dus door het maken van een map maak je een subdomein aan.

Andrew
08/06/03, 15:29
Wij gebruiken nu ensim pro werkt super met subdomeinen!

IT-worX
24/09/03, 18:26
Origineel geplaatst door We Develop
Plesk kan best geschikt zijn voor het gebruik van subdomeinen.
Door het veranderen van een aantal instellingen, kun je er voor zorgen dat het als volgt werkt:
Alle subdomeinen verwijzen naar: htdocs/subdomein
Dus door het maken van een map maak je een subdomein aan.
Misschien wel laat dat ik hierop reageer, maar hoe doe je dat dan? Alé welke instellingen moet je veranderen?

Robca
04/10/03, 17:34
Origineel geplaatst door Krisken

Misschien wel laat dat ik hierop reageer, maar hoe doe je dat dan? Alé welke instellingen moet je veranderen?

Zou ik ook eens graag weten....

Cripton
04/10/03, 18:51
Met Ensim Webinterface werkt het feiloos. Kan met een paar klikjes op de muisknop een geheel eigen subdomein aanmaken.

Dennis
04/10/03, 19:54
Ik vind de apache map=subdomein hack wel heel prettig werken. Dan is elke map dus automatisch een subdomein.

subdomein.google.nl is dan google.nl/subdomein
Werkt zowel op Ensim als op Plesk heel prettig :)

1u-server
08/10/03, 16:46
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik vind de apache map=subdomein hack wel heel prettig werken. Dan is elke map dus automatisch een subdomein.

subdomein.google.nl is dan google.nl/subdomein
Werkt zowel op Ensim als op Plesk heel prettig :)

dennisCitus

kun je hier wat meer informatie over geven.
Dit zou wel handig kunnen zijn aangezien ik ook met plesk werk.

MVG
Wim

resellerhostnl
15/10/03, 13:21
Cpanel is zeker een heel goed control panel maar is aan de zwaar dure kant ($1300 one-time) maar daar staat tegenover dat je een van de feature-rijkste paneeltjes hebt die er zijn, ook voor resellers.

ultranetworkz
16/10/03, 14:48
Ik werk zelf met ensim pro en daar gaat het super goed en makkelijk in maar , ik denk dat het in bijna ieder cp wel makkelijk aan te maken is.