PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel stroom voor rack?



vdx
31/05/03, 11:15
Ik zit te kijken naar de aanschaf (lees: huur) van een 47U rack + switch + 2x APC. Nou levert de leverancier het rack met een 8A spanningsslof.

Ik wil in dit rack maximaal 16 servers gaan plaatsen. Nu vraag ik me af of die 8A wel genoeg is. Als ik even mijn natuurkunde kennis erbij pak van de middelbare school kom ik uit op (en correct me if i'm wrong):

1 server met een voeding van 300 Watt en 220 Volt = 300/220 = 1,4 Ampere.

Dan kom ik dus niet echt ver met 8 Ampere of wel? Daarnaast verbruiken de switch en de APC's natuurlijk ook nog stroom...

Iemand tips?

vdx
31/05/03, 11:16
Oeps, verkeerde forum... graag verplaatsen naar:
webhostingtalk.nl > Hoofd Categorie > Dedicated / Colocated Hosting

DennisP
31/05/03, 11:36
Ik heb bij onze racks gezien dat we ze allemaal op max 16A maar dat we dat bij lange na niet gebruiken meestal rond de 2 a 3 amp.

Alleen als een rack ineens uitvalt doordat een voeding stuk is, en je zet de stroom weer aan. Dan trekt het even wel aardig wat amps.

Maar 8A is voor gewone servers met een normale voeding meer dan genoeg. Je moet het niet vol gaan stoppen met quad xeon's met dual voeding en dikke raid arrays aan boord etc.

eXite
31/05/03, 12:14
Die 300WATT wordt niet altijd gebruikt, houd daar rekening mee. Alleen als je alle servers tegelijkertijd aan zou zetten genereert hij een flinke stroomstoot en flikkert het hele rack gelijk weer uit :)

vdx
31/05/03, 12:21
Dus 16 servers + switch + 2 x apc moet geen probleem zijn op 8 A?

Dan nog een vraag... is het slim om de switch ook op een APC aan te sluiten? Zodat je deze kan resetten of iets dergelijks?

Revoal
31/05/03, 12:38
Dat zou ik niet doen nee; de APC begeeft het vermoedelijk eerder dan je switch, en dan ligt niet alleen alles achter je APC d'ruit, maar ook alles achter je switch. Switches als de Cisco 2950 hebben bovendien een 'running config' en een aparte 'startup config', wat de kans kleiner maakt op het jezelf per ongeluk buiten je switch sluiten.
Switch achter APC is enkel risico's vermenigvuldigen tot een exponentieel groter risico :D

vdx
31/05/03, 12:41
allright... dus geen switch op APC. klinkt ook best dom als ik er nu zelf over nadenk :)

Revoal
31/05/03, 12:50
<LOL>
Ja ach je kunt het beter vragen dan gewoon proberen.
Ik heb ook meegemaakt dat men het eerst probeerde, en dat de APC er op een gegeven moment uit klapte.
Nou dan heb je feest ;)

eXite
31/05/03, 12:55
Dat is wel een leuk grapje ja :D Jij naar je webbased config, zet de APC uit, wilt hem weer aan zetten; "Pagina niet gevonden" :D

ProServe
31/05/03, 13:02
Onze ervaring is dat als je veel 1U servers gebruikt in je rack, dat je best op flinke amperages kan komen. Zeker aangezien de servers tegenwoordig zo klein mogelijk moeten, en zo krachtig als mogelijk moeten zijn. Daardoor stop je al snel veel servers die veel stroom verbruiken in 1 rack. Kan je vertellen dat dit best problemen kan geven. We hebben het zelfs al gehad dat 1 kast over de 16A heen ging met 1U supermicro servers :)
Maargoed, als je het een beetje afwisselt met maten en configs, dan komt het best goed. 30 Cobalt RaQs in een kast geven bijv. geen problemen. Of je dan wel of niet over de 8A gaat, geen idee.
Er zijn spanningssloffen beschikbaar met Ampere metertjes.

vdx
31/05/03, 13:29
Ben blij dat er veel mensen zijn met ervaring :) ...

Is max 16 servers in een rack aan de lage kant? Bouwen jullie de racks helemaal vol?

Revoal
31/05/03, 13:35
Dat ligt er maar net aan hoe hoog die servers zijn.
16 4U servers is niet aan de lage kant in een 47U rack ;)
16 1U servers lijkt mij wel ja.
Zeker als je wat cobaltjes oid hebt hangen; daar kan je een switch of APC achter hangen, en dan heb je maar 16U van je kast in gebruik met 16 1U servertjes. Das nog niet eens de helft :D

Dennis
31/05/03, 13:41
Origineel geplaatst door eXite
Dat is wel een leuk grapje ja :D Jij naar je webbased config, zet de APC uit, wilt hem weer aan zetten; "Pagina niet gevonden" :D roflol

Waar wilde je die rack huren?

ProServe
31/05/03, 14:43
Je kan vragen of je hosting partij een slof er neer wil hangen met Ampere meter. Dan zie je snel genoeg of je aan je max zit.

vdx
31/05/03, 15:21
Ik heb een aanbieding gekregen van Coloheaven. 47 U rack + switch + 2xAPC + 1 Mbit voor 350 eenmalig + 500 per maand.

Is dat wat? Kan dat goedkoper (of beter)? Zo ja, ik sta altijd open voor een nette prijs (goed aanbod).

Domenico
31/05/03, 15:25
Origineel geplaatst door vdx
Ik heb een aanbieding gekregen van Coloheaven.

Ongevraagd via email of pm?
Coloheaven dit is zeker niet toegestaan dus beschouw dit als je eerste aan laatste waarschuwing! :mad:

vdx
31/05/03, 15:31
Nee Domenico, ik heb deze aanbieding van Beyonder gekregen via een PM naar aanleiding van een andere thread.

Dit is ook het aanbod naar aanleiding waarvan ik deze thread ben gestart.

Domenico
31/05/03, 15:56
Ok, dan heb ik niets gezegd. :)

[Elwin]
31/05/03, 17:35
Origineel geplaatst door vdx
Ik heb een aanbieding gekregen van Coloheaven. 47 U rack + switch + 2xAPC + 1 Mbit voor 350 eenmalig + 500 per maand.

Is dat wat? Kan dat goedkoper (of beter)? Zo ja, ik sta altijd open voor een nette prijs (goed aanbod).

Dit is zeker een nette prijs. Blijft de switch + apc van jou of heb je die in bruikleen?

InterXS
31/05/03, 19:35
en nog leuker, wat voor switch is het?

vdx
01/06/03, 11:19
Elwin: switch + apc's zijn huur
InterXS: weet niet wat voor switch (helaas)

InterXS
01/06/03, 11:32
ask it :)

vdx
01/06/03, 11:40
Aanbieding heb ik gehad van Beyonder. Heb besloten om er vanaf te zien. Ik hoor toch een hoop negatieve verhalen over coloheaven.

We Dare
01/06/03, 23:01
Ik kan wel een aanbod doen maar dat mag hier niet, mischien kan je de vraag eens stellen in een aanbiedingen forum.

We Dare
01/06/03, 23:06
Ik heb ook wel een idee naar aanleiding van welke thread Beyonder een reactie heeft gestuurd.
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=25571&perpage=15&pagenumber=2

Niet erg netjes als het echt zo is... :(

Pantsy
01/06/03, 23:15
Dat zou niet al te best zijn nee...

Beyonder
06/06/03, 15:17
Nee hoor, we raakten gewoon in gesprek en daaruit vloeide een aanbieding.

BTW: We hebben een Ampere meter op de spannings slof, je mag maximaal 8A continue verbruiken (inclusief de prijs) maar we leveren antuurlijk een 16A feed :)

Jammer als je zou afzien van zaken doen met Coloheaven vanwege problemen die wij kregen na overname van idomein. Deze problemen waren er namelijk al, hieraan konden wij gewoonweg niets veranderen.

Inmiddels hebben we wel veel tevreden klanten. En ja, natuurlijk ook wel een klant die minder tevreden is (Belgische klant op telenet, Telenet heeft geen beste verbinding naar ons, volgende DennisP van Netholding is dit een bekend verhaal, maar er word aan gewerkt)

We Dare
06/06/03, 15:47
Origineel geplaatst door Beyonder
En ja, natuurlijk ook wel een klant die minder tevreden is (Belgische klant op telenet, Telenet heeft geen beste verbinding naar ons, volgende DennisP van Netholding is dit een bekend verhaal, maar er word aan gewerkt)

Neem gewoon een lijntje met Versatel of nog goedkoper met ons :).
Versatel heeft een uitermate goede verbinding met BNIX en het is makkelijker dan zelf peeren op BNIX.

1 wd-noc.RTD.we-dare.net (217.148.160.1) 0.725 ms 0.583 ms 0.562 ms
2 ge2-1-1.NI800.RTD.we-dare.net (217.148.164.30) 0.722 ms 0.534 ms 0.492 ms
3 62.58.90.21 (62.58.90.21) 0.879 ms 0.910 ms 0.794 ms
4 pos5-0-0.br01bnix.versatel.net (62.58.131.42) 3.370 ms 3.196 ms 3.265 ms
5 telenet.bnix.net (194.53.172.84) 6.368 ms 5.553 ms 5.519 ms

Beyonder
06/06/03, 15:51
We zijn al in diepe gespreken met diverse partijen daarvoor, maar toch bedankt voor je aanbod. Ik wil het probleem voor deze klant zeker oplossen, natuurlijk ook voor mijn eigen idee dat later geen Belgische klanten problemen krijgen via Telenet.

ik heb al een Vlan geregeld naar TC1 waar ik het een en ander aan transit erbij ga nemen.

Verder ga ik een Vlan trekken naar Nova of naar GlobalSwitch voor een Netholding koppeling.

Laatste addionele link is Packet Exchange.

Dan hebben we een totaal van vijf transit verbindingen, als we dan nog klachten hebben bouwen we zeker verder, maar vijf lijkt me voorlopig voldoende.

Uiteindelijk wil ik een mooie eigen verbinding met Bnix en DE-CIX en dan ben ik (voorlopig) even klaar.

True_Floris
11/06/03, 22:31
Er zijn van die bedrijven die exchangepakketten aanbieden, dat weet je he?

Wij doen bijvoorbeeld DE-CIX, BNIX, FreeIX, Lipex (en Linx), AMS-IX, NLIX.
Bij Colt krijg je vet veel exchanges ook trouwens, maar dan moet je wel 34Mbit comitten.
Zo zijn er vast nog wel partijen te vinden, misschien even rondzoeken?

tom
11/06/03, 22:44
Origineel geplaatst door Beyonder
Inmiddels hebben we wel veel tevreden klanten. En ja, natuurlijk ook wel een klant die minder tevreden is (Belgische klant op telenet, Telenet heeft geen beste verbinding naar ons, volgende DennisP van Netholding is dit een bekend verhaal, maar er word aan gewerkt)

als het een troost mag zijn, IO heeft dit probleem ook maar dan met hun ruimte in heerenveen :)