PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor 2 euro per maand: 10 MB, onbeperkt dataverkeer en 50 POP-accounts



bluepark
29/05/03, 14:21
Bluepark Internet heeft er een nieuw hostingpakket bij: het Personal Park Pakket. Dit pakket kost je slechts 2 euro per maand en is dus ideaal wanneer je niet teveel wilt uitgeven aan een site, maar toch een zo uitgebreid mogelijk pakket wilt hebben.

10 MB ruimte
Onbeperkt dataverkeer (fair use policy)
50 POP-accounts
Gebruik PHP/CGI scripts toegestaan
Cron jobs bespreekbaar

Dagelijkse backup
Server monitoring door Watchmouse (http://www.watchmouse.com)
MSN / e-mail / tel helpdesk
Uptime garantie!!

Voor de voorwaarden en uitgebreide informatie kun je op onze site terecht:

http://www.bluepark.nl

Bestellen per e-mail is ook mogelijk:

info@bluepark.nl

Clearhosting
29/05/03, 14:36
Wat is dan die fair use policy? Ik blijf dat een raar iets vinden onbeperkte dataverkeer en dan onderaan de pagina :
fair use policy. 1000 Mb dataverkeer? 2000, 3000, 10000 ?

bluepark
29/05/03, 14:44
Zoals je wellicht weet, betekent "fair use policy" dat er in principe geen limiet wordt gehanteerd, tenzij het verbruik echt de spuigaten uitloopt en de server door het grote aantal hits overbelast raakt.

Onbeperkt dus, maar wel volgens de fair use policy.

InstantXs
29/05/03, 14:48
Origineel geplaatst door bluepark
Zoals je wellicht weet, betekent "fair use policy" dat er in principe geen limiet wordt gehanteerd, tenzij het verbruik echt de spuigaten uitloopt en de server door het grote aantal hits overbelast raakt.

Onbeperkt dus, maar wel volgens de fair use policy.

Kortom: niet onbeperkt...

bluepark
29/05/03, 14:53
Nou, dan niet. Jij ook weer blij.

Octaa
29/05/03, 15:16
wel irri, het zegt dus helemaal niks.
wanneer is het verbruik zo erg dat het de spuigaten uitloopt, en wat is grote aantal hits ? 1000 per maand ? 100 per uur ?

maarja 2 euro is een koopje, voor wat dan ook eigenlijk.

bluepark
29/05/03, 15:30
Ik denk dat de consument die kiest voor een hostingpakket van 2 euro per maand niet direct van enkele duizenden hits per dag, week or whatever uitgaat. Die maakt zich daar heel wat minder druk om dan jullie wel doen.

Octaa
29/05/03, 15:45
Origineel geplaatst door bluepark
Ik denk dat de consument die kiest voor een hostingpakket van 2 euro per maand niet direct van enkele duizenden hits per dag, week or whatever uitgaat. Die maakt zich daar heel wat minder druk om dan jullie wel doen.

nah voor 2 euro wil ik het best wel halen, om kleine dingetjes mee te testen. maar ik ben zowiezo iemand die precies wilt weten hoe en wat, ongeacht hoeveel het kost, en wat ik ermee doe.

DennisP
29/05/03, 15:46
Een FUP is vaak gebasseerd op de gemiddelde belasting van andere klanten. Is er 1 klant die echt enorm veel doet zoals op ADSL met FUP, dan gaat er een brief uit, word er niet op gereageerd gaat de tweede brief eruit. En daarna gaat ie uit als er nog niet word gereageerd.

Octaa
29/05/03, 15:50
heh ja, maar is dat ook zo bij bluehosting :P



oh .. ja ik verveel me.. ben op werk.. op hemelvaartsdag..
ZzZzz

Dennis
30/05/03, 13:07
Het is vrij duidelijk, zolang je niet over 1gb dataverkeer per maand gaat heb je gewoon onbeperkt dataverkeer.

Misschien nieuwe regel? Niet adverteren met onbeperkt dataverkeer?

Domenico
30/05/03, 13:21
Origineel geplaatst door dennis00
Misschien nieuwe regel? Niet adverteren met onbeperkt dataverkeer?

Dit mag op de engelse site ook niet inderdaad dus hier wordt over nagedacht. :)

Samuel
30/05/03, 13:32
Origineel geplaatst door bluepark
Bluepark Internet heeft er een nieuw hostingpakket bij: het Personal Park Pakket. Dit pakket kost je slechts 2 euro per maand en is dus ideaal wanneer je niet teveel wilt uitgeven aan een site, maar toch een zo uitgebreid mogelijk pakket wilt hebben.

10 MB ruimte
Onbeperkt dataverkeer (fair use policy)
50 POP-accounts
Gebruik PHP/CGI scripts toegestaan
Cron jobs bespreekbaar

Dagelijkse backup
Server monitoring door Watchmouse (http://www.watchmouse.com)
MSN / e-mail / tel helpdesk
Uptime garantie!!

Voor de voorwaarden en uitgebreide informatie kun je op onze site terecht:

http://www.bluepark.nl

Bestellen per e-mail is ook mogelijk:

info@bluepark.nl

Dus als ik er op een maand 20 gig doorpomp , maar dan welk KALM aan , zodat server er niet te veel last van heeft , dan kan dit ;) Nice offer moet ik zeggen

Greets

Samuel

Dennis
30/05/03, 13:35
Beetje onduidelijk... Uptime garantie!!
50% Uptime garantie valt onder Uptime garantie...

2euro/maand voor:
10mb
1gb dataverkeer
in NL, dat is wel netjes.

Alleen FUP en Uptime Garantie wordt niet door iedereen gewaardeerd.

bluepark
30/05/03, 14:13
Uptime garantie lijkt mij een aantrekkelijke extra service, ik kan me niet voorstellen dat dit niet door iedereen wordt gewaardeerd. FUP is een ander verhaal, maar voorkomt allerlei vragen als "wanneer zit ik dan aan mijn limiet van 1 GB?". En nogmaals: vooral kleinere gebruikers zullen kiezen voor dit pakket. Bedenk dat er bijvoorbeeld geen database bij zit inbegrepen.

In onze voorwaarden staat het volgende over de uptime garantie:



"... Wanneer de afnemer gebruik maakt van de server van Adloox Industries kan hij bij uitval of zeer slechte bereikbaarheid van de server aanspraak maken op een financiële vergoeding van € 1 per uur met een maximum van 10 uur per maand. Deze vergoeding wordt door Adloox Industries automatisch verrekend met door de afnemer nog te betalen bedragen... "

bluepark
30/05/03, 14:14
"Dus als ik er op een maand 20 gig doorpomp , maar dan welk KALM aan , zodat server er niet te veel last van heeft , dan kan dit Nice offer moet ik zeggen"


Dat lijkt mij niet aan de orde. 20 gb vinden wij niet normaal voor een site die slechts 10 MB ruimte ter beschikking heeft en niet is gekoppeld aan een database.

Web123.nl
30/05/03, 17:16
Beste bluepark,

Als je een fair use policy toepast, waar staat deze dan op je website?
Het kan niet zo zijn dat iemand een product/dienst bij je afneemt, akkoord gaat met de policy, maar de policy niet gelezen heeft.
M.i. is een fair use policy een aanvulling op je algemene voorwaarden, waar in je overeenkomst naar verwezen wordt.

Uptime Garantie is overigens wel netjes, de meeste providers noemen dit gewoon restitutie van abonnementskosten als er serviceverlies op treed. Bij uptime garantie moet ik meer denken aan een uptime van 99,8% (bijvoorbeeld) en als je dat niet haalt, dan krijgt de klant geld terug (bijvoorbeeld 1 euro per uur zoals je dat hebt staan). Klopt het dat je nu 100% uptime garandeerd en bij ieder uur serviceverlies geld terug betaald?

Edit: Typo...

Samuel
30/05/03, 19:00
Origineel geplaatst door bluepark


Dat lijkt mij niet aan de orde. 20 gb vinden wij niet normaal voor een site die slechts 10 MB ruimte ter beschikking heeft en niet is gekoppeld aan een database.

kweet niet , stel één file van zichzelf van vb 9 - 10 mb, das 2000 keer downloaden , als ge echt iet populair hebt kan da perfect gebeuren . Het zal misschien niet gebeuren , maar als het gebeurt ben je gesch*ten

bluepark
30/05/03, 22:56
... maar als het gebeurt ben je gesch*ten ...


Inderdaad, dan ben je je account kwijt. Goed geraden!

Samuel
31/05/03, 10:32
Origineel geplaatst door bluepark


Inderdaad, dan ben je je account kwijt. Goed geraden!

Ja waarom , er staat toch unlimited traffic , en als jij iets 2000 keer laat downloaden op een maand , file van 10 mb, maar je overlaad te server niet ...

eXite
31/05/03, 11:16
Ik schijt op iedereen die unlim. traffic aanbiedt ;)

Het is gewoon pure misleiding, klaar.

Dennis
31/05/03, 12:14
Waarom account kwijt? Dit mag toch? Het staat niet in FUP dat het niet mag. Tweakers.net zou gewoon bij jouw een 10mb pakket kunnen nemen voor hun plaatjes?

Samuel
31/05/03, 12:21
Origineel geplaatst door eXite
Ik schijt op iedereen die unlim. traffic aanbiedt ;)

Het is gewoon pure misleiding, klaar.
Het was dus dat wat ik probeerde duidelijk te maken ;)

Clearhosting
31/05/03, 13:44
Trouwens als jij dan die account opheft, en die persoon vecht het aan grote kans dat je verliest. Zoals al gezegd, misleiding. Zeg niet onbeperkte dataverkeer als dat niet zo is.

Pantsy
31/05/03, 15:36
Origineel geplaatst door eXite
Ik schijt op iedereen die unlim. traffic aanbiedt ;)

Het is gewoon pure misleiding, klaar.

Had het niet beter kunnen zeggen! ;)

Savvas
01/06/03, 08:35
ik denk dat bedrijven die een 10 mb pakketje met fair use policy neerzetten na 2 maanden het ook wel hebben gezien, een voorbeeld te nemen aan een simpel forum waar veel leden op komen, kan je verzekeren dat dat traffic zuipt en zul je misschien op den duur je zelf nog op tegenkomen als je er verlies op maakt, hoewel dat misschien moeilijk te realiseren is :)