PDA

Bekijk Volledige Versie : Locatie Keuze Hulp!



Anoniem
28/05/03, 16:56
Hoi,

Ik ben nieuw hier, dus vergeef me als ik de n00b uithang :)

Ik heb onlangs een 2u server ingericht, en nu ben ik op zoek naar een leuk hosting "hotel" voor hem. Ik wil hem gaan gebruiken voor het draaien van een stuk of 7 unreal tournament clanservers (verder niets).

Het belangrijkste voor mij is dat de server een goede ping heeft (ook voor Benelux Duitseland en UK etc.)

Ik weet dat bv trueserver FreeIX De-CIX enzo gebruikt en daarom vrij goed is voor internationaal clanserver hosting..... Maar trueserver is gewoon te duur.

Wie kan mij vertellen waar ik het best mijn server kan neerzetten (qua prijs / verbinding) ? (graag goed onderbouwen; waarom)

Alle hulp is welkom! (zit nu al 3 weken te zoeken/twijfelen) lol

electric
28/05/03, 16:58
je zou eventueel bij ons kunnen komen staan.
over enige tijd hebben wij peering met bn-ix en DE-cix.

ik zou zeggen, kijk op de site's van de aanbieders hier en kijk naar wat voor lijnen hun hebben liggen :)

Anoniem
28/05/03, 17:08
ja maar dat is ook een beetje het probleem. Ik kijk nu al 3 weken naar vergelijkende co locator sites en co locators....het is gewoon te veel keuze :)

Is er niet iemand die "onpartijdig" kan helpen met de beste host voor mij?

Ik heb ervaring met trueserver zoals al eerder vermeld, die zijn perfect....maar te duur (voor mij).

electric
28/05/03, 17:24
dan zouden denk ik klanten die hier op de forum zitten je wel kunnen helpen. denk dat ze dan wel jou hun ervaringen kunnen geven:)
hope that it will help :)

InterXS
28/05/03, 17:24
ja, en de hosters waarvan je pb's en emails krijgt daar moet je dus niet heen :)

We Dare
28/05/03, 17:25
Onpartijdige mensen zal je op dit forum niet snel vinden, de beste manier (maar wel tijdrovend) is om je servertje eens een week bij verschillende hosters op te hangen dat is de enige manier om een echte goede indruk van een hoster te krijgen.
De meeste hosters zullen er geen probleem van maken dat je tijdelijk een server bij ze plaatst gratis of tegen een geringe vergoeding ivm setup.

InstantXs
28/05/03, 17:46
wat je ook zou kunnen doen, is om een partij te zoeken die genoeg bij zn coloboer afneemt om goedkoper in te kunnen kopen. hierdoor bieden deze bedrijven hun producten vaak ook goedkoper aan dan wanneer jet het rechtstreeks bij (bijvoorbeeld) true zou afnemen..

Anoniem
28/05/03, 17:49
Het mogen ook partijdige mensen zijn, als het maar een goed onderbouwt verhaal is.

anders is het wel leuk als alle "partijdige" mensen een ander dan zichzelf aanraden (om zo tot de beste te komen) ?

En idd het zou het beste zijn om overal een weekje test te draaien, maar ik zou het liefst een "hit and run" plegen bij een goed bedrijf (server neerzetten en wegrennen). Ik ben vooral een gebruiker (gamer), en (NOG) niet echt een techneut/tweaker ofzo.

Deimos
28/05/03, 18:26
Heb hem even verhuisd naar advertentie forum. Aangezien dit volgens mij eerder een hostin request is. Indien je het er niet mee eens ben PM me en onerbouw het dan zal ik hem terug verhuizen.

thomas
28/05/03, 18:29
Misschien al is ongeveer het budget vermelden waarover je beschikt.

Anoniem
28/05/03, 19:04
Ik denk aan 50 GB traffic goenoeg moet hebben voor 7 UT clanservers met pass dus (correct me if i am wrong)

En dit moet natuurlijk onder de 100+ Euro van trueserver.nl zitten (ligt ook een beetje aan de connectie) Dus ongeveer 1-80 euro per maand.

Ik hoop dat iemand mij goed kan helpen! PLEASE!

InstantXs
28/05/03, 19:08
Bij de meeste providers kan je een maand een server plaatsen om te testen. Dit tegen een kleine vergoeding, of zelfs helemaal gratis.

Wij zitten trouwens in het trueserver netwerk, alleen zijn we goedkoper ;)

InterXS
28/05/03, 19:55
2U / 50 GB kan ik je aanbieden voor: 50 pm / 50 eenmalig

electric
28/05/03, 19:59
2U / 50 GB
60 euro per maand
50 euro setup

over enige tijd komt er een uplink naar trueserver :)

wat extra info er bij :
Datacenter is Redbus ( vlak bij station sloterdijk )
de router is een cisco 7500 serie.
huidige uplinks zijn : MFN, Carrier1 , nl-ix
binnen kort komen daar bij : Telia , PacketExchange ( level 3) , Trueserver , C&W, SPrint , BN-ix peering, DE-cix peering.

We Dare
28/05/03, 20:19
2U / 100 GB
8 Ip's
45 Euro p/m
50 Euro Setup

Anoniem
29/05/03, 00:37
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten! Het mag best wat kosten. (als het maar een mega verbinding is)


Dus graag zou ik jullie verbindingen zien bij de postings :)

En nog een noob vraagje....hoe kan het dat mensen die op het trueserver netwerk zitten de zelfde verbinding voor minder kunnen aanbieden? (of zit er een verschil in?)

ik verdrink in alle informatie! :)

oh ja...wedare wat is jullie webby?

thomas
29/05/03, 00:44
Als iemand veel afneemt bij een bepaalde ISP krijgt ie ook korting waardoor ie hetzelfde kan verkopen aan lagere prijs :) Veel van de colocation providers hier zitten onder een ander ISP zijn netwerk.

Eh wedare is http://www.we-dare.net dachtik ;)

We Dare
29/05/03, 00:50
Netwerk:

Transit:
155mbit Cable & Wireless
100mbit Iparix (Interroute, Level3)
100mbit Versatel

Exhanges:
100mbit AMS-IX
100mbit BNIX (Via Versatel)
155mbit De-Cix (Begin Q3 2003)


.net mag maar .nl is in principe ons hoofdadres Thomas.

Ik vroeg me alleen af of je met de stricte regels wel mensen op je site mag wijzen als ze er zelf naar vragen.

7. Gebruikers mogen geen link plaatsen naar pagina's met bedrijfsinfo en andere zaken. Ook niet in de advertentie forums!

superior-is
29/05/03, 09:12
Origineel geplaatst door We Dare

Ik vroeg me alleen af of je met de stricte regels wel mensen op je site mag wijzen als ze er zelf naar vragen.


Dan verwijs je mensen naar je profiel waar wel je www (en andere contact) gegevens staan.

InstantXs
29/05/03, 09:52
owja, heb de prijzen nog niet verteld, dus hierbij:

€ 70 per maand
€ 75 setup kosten

Dit is incl 25 Gb en apc.
Verder hebben we dus de zelfde verbindingen als True.
Als je wilt mag je een maandje testen..

Zoals thomas al zei kunnen wij het goedkoper aanbieden omdat we hiervoor voldoende inkopen.

Grumpy
29/05/03, 10:32
Origineel geplaatst door superior-is


Dan verwijs je mensen naar je profiel waar wel je www (en andere contact) gegevens staan.
Of gebruik een goede sig

nero
30/05/03, 12:16
Rackspace : 2U
Dataverkeer : 40 GB per maand
Extra's : 1 IP-adres (meerdere IP's in overleg), 1 domeinnaamregistratie inbegrepen
Netwerk : AMS-IX
Transit : o.a. BT en Enertel
Locatie : Breda
Kosten : 95 euro per maand, 165 euro eenmalig

Heb je al een keuze gemaakt trouwens?

InterXS
02/06/03, 13:59
beetje zenuwachtig ofzo 3 posts achter elkaar?

WebBizz
02/06/03, 14:25
Een tip: met de knop Edit kun je altijd je bericht aanpassen / uitbreiden :p