PDA

Bekijk Volledige Versie : Modernbill / CPanel "vervanger"



BlueLagoon
28/05/03, 15:36
Zoals in een andere post vermeld, wil ik beginnen met een beheersysteem, voor zowel het klantenbeheer als het serverbeheer in 1 pakket.

Uiteraard heb ik niet een zo grote verbeelding dat ik denk dat ik de in de titel genoemde pakketten kan evenaren :), maar een leuk systeempje moet er toch wel uit kunnen komen! Het geheel moet een beetje toegespitst worden (vooral het klantenbeheer deel dan) op de Nederlandse webhoster.
Misschien is er uiteindelijk helemaal geen vraag naar, maar dan hou ik altijd iets leuks over voor mijn eigen beheer.

Ik wilde eigenlijk beginnen met het klantenbeheer gedeelte voor hier serveractiviteiten aan toe te voegen. Dus graag eerst hier reacties op.

Om te beginnen (duh :P) zijn er de klantgegevens. Hierbij kan je denken aan naam, adres, woonplaats, telefoon, fax etc. Misschien weten jullie (om deze topic aan de gang te krijgen :)) niet zo vanzelfsprekende toevoegingen aan deze klantgegevens? Natuurlijk worden hier dan hostingpakketten etc. aan toegevoegd, dus ideeen hierover zijn ook welkom, inclusief facturering, betaling enz.

Graag wel dit topic over dit te ontwikkelen pakket houden, gelieve geen discussies over de zin van een dergelijk project of zo :D

Dan houd ik jullie hier op de hoogte, met eventueel een website in de nabije toekomst.

Thnx

Grumpy
28/05/03, 17:07
Er is al een topic van salunet... daarin staan alle dingen opgenoemd die hier ookgepost zou kunnen worden...

dus.. sluit deze.. en lees dat topicje :D

BlueLagoon
28/05/03, 17:20
Ach "alle dingen.. alle dingen" :) :D

Deimos
28/05/03, 19:31
Zelf mis ik altijd een optie om het betalingspatroon bij te houden. Dit kan erg handig zijn. Stel klant X is altijd 2 weken te laat, dan verstuur je de factuur 2 weken te vroeg. En dan heb je het geld perfect op tijd binnen :)