PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodziek van "doodziek" post?? mag dat?



HostNation
27/05/03, 05:49
Ik las de post "doodziek" net, en eigenlijk werd ik pas ziek nadat ik het las, maar niet om dezelfde reden Als jarno.

1. In hoeverre is een rekening nummer contactinformatie?
ik zou zegen kom maar langs met de geldwagen, 375171371.

2. NOGMAALS dat telefonisch bereikbaar gedoe.

Origineel geplaatst door J@rno

Alleen mobiele nummers suckt ook er valt nooit te bepalen waar iemand zit en of ie al dan niet aan het werk is daarnaast komt het in mijn ogen harstikke onbetrouwbaar over

Telefoongesprek met zo een "goede" host:

Host> Welkom bij blabla webhosting, toets nu eerst een 0 om verder te gaan
Piet> *0*
Host> gefeliciteerd, we hebben je 0 succesvol ontvangen, toets 1 voor directe ondersteuning, of 2 voor openingstijden
Piet> *1*
Host> helaas is 1 momenteel geen optie
Piet> *2*
Host> op dit moment zijn wij gesloten (we zitten er wel, maarja openingstijden zijn openingstijden he), onze openingstijden zijn: blablabla (GEWOON DICHT MET DE LUNCH HOOR, DAT IS NIET ALLEEN ALS JE STATUS OP "out to lunch" staat, maar bij ELK NORMAAL bedrijf, uiteraard maken de meesten onder ons een uitzondering voor hun klanten (zo hoort het).
Piet> *scheldt @#$&%*@, hangt op*

Piet> belt tijdens openingstijden weer
Host> welkom, balblabla
u kiest directe ondersteuning, toets u klantnummer in
Piet> *^@%#@&%$^&@, da heb ik ff niet bijdehand*
Host> we hebben geen geldige keuze ontvangen, bedankt voor u telefoontje, de verbinding wordt nu verbroken.


Wat wil je verder horen?

en WTF maakt het jou uit waar je hoster zit?? of die "aan het werk" is of niet???? lekker boeiend, bovendien kan je vaste tel. ook naar paramaribo doorgeschakeld zijn kerel (*21*).

Bovendien kun je bij een 06nummer de telefoon makkelijker aan een collega geven (een uurtje, een dag, een week, een maand, je was thuiswerker en je neemt ontslag) en bij een vaste telefoon heb ik het geprobeerd, maar dat viel me tegen.

nog iets; oplossing: "schakel door" gaat niet op om de volgende reden: ik zit in het buitenland (met laptop, kan alle ondersteuning bieden zoals ook op kantoor), iemand belt me op de vaste lijn, moet doorgeschakeld worden naar mobiel (kosten) en dan nog van nederland naar ander land (dubbel kosten). Als je eens wist om welke uiteenlopende, niet dringende zaken klanten je weleens uit je nest bellen, dan verwondert het je niet dat ik daar geen 2.5 Euro per minuut voor ga betalen als ik dat (BIJ WIJZE VAN SPREKEN, SPREEK ME ER NIET (!!) OP AAN) amper aan marge heb op zijn hostingpakket.

en dan las ik nog iets met een suggestie om je GSM naar je vaste telefoon door te schakelen (dat "mocht dan wel") wie in godsnaam zou dat willen?? enig idee wat dat kost??

Neeh dan lekker op mobiel 24 uur per dag bereikbaar, en gewoon binnen aanzienbaar korte tijd op mailtjes reageren, DAN ben je goed bezig, en daar heb ik geen 0800- belgratisjewebhoster nummer voor nodig.

Nog maar niet te spreken van verhuizing van het betreffende bedrijf (NEE, dit hoeft GEEN invloed te hebben voor de diensten aan de klant!!)

Tot slot wil ik graag EEN naam van een hoster die het wel goed doet, dan kunnen we daar een voorbeeld aan nemen, om jou in de toekomst als klant te mogen verwelkomen!

eXite
27/05/03, 09:01
Mwah, ik denk dat jij de clue niet helemaal hebt begrepen :) Het gaat erom dat al die kleine resellertjes opduiken of mensen met rackshack bakken die tegen bodemprijzen hun diensten gaan aanbieden. Gevolg daarvan is dat de "echte" webhosters ineens allemaal heel erg duur lijken. En dan kom je op de punten dat het gewoon oneerlijk is omdat de "echte" webhostsers veel meer kosten hebben dan een 13 jarige met een reseller pakketje.

J@rno
27/05/03, 11:06
1. In hoeverre is een rekening nummer contactinformatie?
ik zou zegen kom maar langs met de geldwagen, 375171371.


Tja ach zou kun je het ook opvatten ja maar er zijn ook een flink aantal bedrijven die zelfs geen postbus hebben. Ik weet ook wel dat lang niet alles verplicht is maar het is wel vaak wel handig als het makkelijk beschikbaar is.



2. NOGMAALS dat telefonisch bereikbaar gedoe. etc <knip>

Tja als je het vanuit die invalshoek bekijkt... echter kun je je niet voorstellen dat een normaal vast nummer wat betrouwbaarder overkomt? Ok het hoeft niet eens een 0800 nummer te zijn en er hoeft ook niet een hele telefooncentrale achter te hangen. Het gezeur over doorschakelen van vast naar mobiel kost jouw geld ja inderdaad, echter dat je klant het leuk vind om jouw mobiel te bellen dat kost hem ook meer geld hoor!

Daarnaast heb je wel gelijk dat vooral bij eenmanszaakjes een mobiel een stuk makkelijker werkt, echter als je een kleine VOF hebt bijvoorbeeld met je eigen kantoortje dan is een vaste telefoonaansluiting toch echt geen overbodige luxe. (Mobiel bellen kost nog altijd 10X (ong.) duurder dan vanaf een vaste lijn )


Daarnaast zijn er ook nog eens de fijne bedrijven die helemaal niet telefonisch te bereiken zijn.

Een bedrijf die het wel goed doet? Geen idee dan kom je waarschijnlijk al snel bij de grote jongens uit die een volledige helpdesk hebben (met een goed ingestelde telefooncentrale ;) ) denk daarbij aan bedrijven als vuurwerk internet en demon. (PS ik heb daarmee ook geen ervaring maar het zijn wel gerespecteerde namen in de hostingwereld inmiddels.

en ja hoor je mag best doodziek worden van mijn doodziek post maar ik heb liever dat je gewoon gezond blijft :)

Je kan er denk ik echter niet onderuit dat ik op een aantal punten best gelijk heb en dat vele hosters best wat meer aandacht aan hun eigen site mogen besteden.

InterXS
27/05/03, 11:15
Origineel geplaatst door HostNation
Ik las de post "doodziek" net, en eigenlijk werd ik pas ziek nadat ik het las, maar niet om dezelfde reden Als jarno.

1. In hoeverre is een rekening nummer contactinformatie?
ik zou zegen kom maar langs met de geldwagen, 375171371.

2. NOGMAALS dat telefonisch bereikbaar gedoe.


Telefoongesprek met zo een "goede" host:

Host> Welkom bij blabla webhosting, toets nu eerst een 0 om verder te gaan
Piet> *0*
Host> gefeliciteerd, we hebben je 0 succesvol ontvangen, toets 1 voor directe ondersteuning, of 2 voor openingstijden
Piet> *1*
Host> helaas is 1 momenteel geen optie
Piet> *2*
Host> op dit moment zijn wij gesloten (we zitten er wel, maarja openingstijden zijn openingstijden he), onze openingstijden zijn: blablabla (GEWOON DICHT MET DE LUNCH HOOR, DAT IS NIET ALLEEN ALS JE STATUS OP "out to lunch" staat, maar bij ELK NORMAAL bedrijf, uiteraard maken de meesten onder ons een uitzondering voor hun klanten (zo hoort het).
Piet> *scheldt @#$&%*@, hangt op*

Piet> belt tijdens openingstijden weer
Host> welkom, balblabla
u kiest directe ondersteuning, toets u klantnummer in
Piet> *^@%#@&%$^&@, da heb ik ff niet bijdehand*
Host> we hebben geen geldige keuze ontvangen, bedankt voor u telefoontje, de verbinding wordt nu verbroken.


Wat wil je verder horen?

en WTF maakt het jou uit waar je hoster zit?? of die "aan het werk" is of niet???? lekker boeiend, bovendien kan je vaste tel. ook naar paramaribo doorgeschakeld zijn kerel (*21*).

Bovendien kun je bij een 06nummer de telefoon makkelijker aan een collega geven (een uurtje, een dag, een week, een maand, je was thuiswerker en je neemt ontslag) en bij een vaste telefoon heb ik het geprobeerd, maar dat viel me tegen.

nog iets; oplossing: "schakel door" gaat niet op om de volgende reden: ik zit in het buitenland (met laptop, kan alle ondersteuning bieden zoals ook op kantoor), iemand belt me op de vaste lijn, moet doorgeschakeld worden naar mobiel (kosten) en dan nog van nederland naar ander land (dubbel kosten). Als je eens wist om welke uiteenlopende, niet dringende zaken klanten je weleens uit je nest bellen, dan verwondert het je niet dat ik daar geen 2.5 Euro per minuut voor ga betalen als ik dat (BIJ WIJZE VAN SPREKEN, SPREEK ME ER NIET (!!) OP AAN) amper aan marge heb op zijn hostingpakket.

en dan las ik nog iets met een suggestie om je GSM naar je vaste telefoon door te schakelen (dat "mocht dan wel") wie in godsnaam zou dat willen?? enig idee wat dat kost??

Neeh dan lekker op mobiel 24 uur per dag bereikbaar, en gewoon binnen aanzienbaar korte tijd op mailtjes reageren, DAN ben je goed bezig, en daar heb ik geen 0800- belgratisjewebhoster nummer voor nodig.

Nog maar niet te spreken van verhuizing van het betreffende bedrijf (NEE, dit hoeft GEEN invloed te hebben voor de diensten aan de klant!!)

Tot slot wil ik graag EEN naam van een hoster die het wel goed doet, dan kunnen we daar een voorbeeld aan nemen, om jou in de toekomst als klant te mogen verwelkomen!

Dat moet zeker opluchten:)

Matti
27/05/03, 11:30
Origineel geplaatst door eXite
Mwah, ik denk dat jij de clue niet helemaal hebt begrepen :) Het gaat erom dat al die kleine resellertjes opduiken of mensen met rackshack bakken die tegen bodemprijzen hun diensten gaan aanbieden.

En wie bieden die resellers aan? 13 jarige zonder kosten zeker?? Dan vindt ik dat iedereen die klaagt ook consequent moet zijn en die resellers niet meer moet aanbieden [wat volgens jou het probleem is, alhoewel jij dan inderdaad geen resellers verkoopt] Ik denk dat zodra je als hosting bedrijf gaat zitten te klagen over een resellertje je de grip op je markt hebt verloren [ja ik weet er niks vanaf klopt :D] Veel succes ermee!

HostNation
27/05/03, 12:51
ben redelijk tevreden met deze reacties :)


en ja interxs, DAT lucht op! (brise one touch)

Domenico
27/05/03, 14:52
Hmm, ik kan hier zeer kort over zijn. De mensen die gaan voor een hoster die een compleet pakket leveren voor 5 euro per jaar verdienen elkaar. Wij liggen hier niet wakker van en wensen deze hosters en klanten dan ook veel succes met elkaar.

De mensen die het minste willen betalen zijn wel de mensen die hun vinger op de redial knop hebben om te bellen als hun site een keer een paar seconden later te voorschijn komt en hebben ook nog vaak verschillende monitor services aan staan om die tegen je te gebruiken als volgens de statistieken je site een keer een paar ms niet te bereiken was.

Nee dank je...

Lorenzo
27/05/03, 15:20
Origineel geplaatst door Domenico
Hmm, ik kan hier zeer kort over zijn. De mensen die gaan voor een hoster die een compleet pakket leveren voor 5 euro per jaar verdienen elkaar. Wij liggen hier niet wakker van en wensen deze hosters en klanten dan ook veel succes met elkaar.

De mensen die het minste willen betalen zijn wel de mensen die hun vinger op de redial knop hebben om te bellen als hun site een keer een paar seconden later te voorschijn komt en hebben ook nog vaak verschillende monitor services aan staan om die tegen je te gebruiken als volgens de statistieken je site een keer een paar ms niet te bereiken was.

Nee dank je...

Inderdaad, je moet "de markt van verziekende hostertjes" eigenlijk gewoon positief bekijken. Juist doordat mensen slechte ervaringen ervaren :) met deze "hostertjes", weten ze volgende keer wel beter en zijn ze bereid meer te dokken voor kwaliteit en service.

Maar er blijven zowiezo altijd bedrijven die ver onder de maat verkopen en consumenten die voor het goedkoopst gaan...

lang leve de wet van vraag en aanbod! :D

Savvas
31/05/03, 23:35
Origineel geplaatst door Lorenzo


Inderdaad, je moet "de markt van verziekende hostertjes" eigenlijk gewoon positief bekijken. Juist doordat mensen slechte ervaringen ervaren :) met deze "hostertjes", weten ze volgende keer wel beter en zijn ze bereid meer te dokken voor kwaliteit en service.

Maar er blijven zowiezo altijd bedrijven die ver onder de maat verkopen en consumenten die voor het goedkoopst gaan...

lang leve de wet van vraag en aanbod! :D

ik heb nauwelijks tot geen ervaring met reseller pakketjes, heb het even gedaan en heb toen toch besloten gelijk voor het grote werk te gaan, dus een server aanschaffen, maakt dit mij nog steeds een "hostertje"?????
Bovendien zijn er ook volwassenen die resellers nemen en alles heel goedkoop regelen maar hoor hier voornamelijk de doelgroep rond 13 jaar......
Jongere mensen word het licht niet in de ogen gegund, of ze hun boeltje nou officieel of niet officieel regelen, beter of redelijk, het zal altijd zo blijven dat daar commentaar op word geleverd...

eXite
01/06/03, 02:08
Nou, als iemand het op jonge leeftijd perfect heeft geregeld vind ik het allemaal prima, sterker nog, dan ben ik best bereid te helpen als hij hulp nodig heeft.

Maar ik walg daarintegen van de kleine jongetjes die met een reseller pakketje op illegale wijze de markt verzieken. Dat geld overigens ook voor grote jongens ;)

Savvas
01/06/03, 09:32
Origineel geplaatst door eXite
Nou, als iemand het op jonge leeftijd perfect heeft geregeld vind ik het allemaal prima, sterker nog, dan ben ik best bereid te helpen als hij hulp nodig heeft.

Maar ik walg daarintegen van de kleine jongetjes die met een reseller pakketje op illegale wijze de markt verzieken. Dat geld overigens ook voor grote jongens ;)

Ja maar je moet daareentegen ook beseffen dat die kleine jongetjes lang niet zoveel inkomsten als jullie zullen hebben, maar ze hebben ook weinig uitgaven. De meesten doen het als een hobby en verdienen er dan wat mee, echter zijn er ook mensen die het grootst willen overbrengen van iets dat in werkelijkheid heel klein is, daar ben ik het ook niet mee eens.

De meeste bedrijven die hier commentaar op geven leveren zelf reseller pakketten, als je wilt dat het zo serieus gebeurd, vereis je een kvk nummer voor een aanvraag daarvan of iets dergelijks, de hostingmarkt heeft er zelf voor gekozen alles voor particulieren beschikbaar te stellen, jullie hebben het zelf veroorzaakt, maar te denken aan:

- dedicated servers zowel in usa als hier in Europa
- reseller pakketten zowel in usa als hier in Europa

Hier in Nederland zag ik een jaar geleden geen dedicated servers onder de €250 per maand, nu zitten we allemaal aan het low budget bedrag dat rackshack ook rekent.

Reseller pakketten werden toen nog haast niet aangeboden in Nederland, er komen er steeds meer, en steeds goedkoper, denk je dat mensen dingen officieel gaan regelen voor iets waar ze nauwelijks iets aan verdienen en uitgeven, persoonlijk denk ik van niet. Als jullie vinden dat het wel moet, moeten jullie het niet voor particulieren beschikbaar stellen, maar ja dan gaat er toch wel wat winst af lijkt mij.

Na dit langdradige verhaal mijn conclusie:

Jullie willen wel je pakketten verkopen, maar jullie waarderen aan de andere kant niet wat ze doen terwijl jullie het zelf mogelijk maken...

xserve
01/06/03, 11:35
Oke dat mensen niet eerlijk zijn tegen de klanten en zeggen dat ze een hele suite hebben terwijl ze maar een reseller pakketje hebben ben ik ook tegen. Maar die mensen komen zich zelf nog wel tegen.

Maar hoe zijn jullie begonnen? Sommige hebben misschien een lening afgesloten van 200.000 euro om een klein bedrijfspantje te kopen, een eigen DC en een 0800 nummer, iemand voor sales en iemand voor support en iemand voor 's nachts.
Denk dat dat er heel weinig zijn!

De meeste zijn ook begonnen met een dedicated server of misschien een kabinet. Maar dat is toch ook bedoelt voor andere hosting bedrijven? Net als de reseller pakketen.

En ik heb volgens mij hier nog maar 1 iemand gezien die op zijn 13e wilde beginnen. De rest is tussen de 16 en de 20 volgens mij?

Savvas
01/06/03, 12:08
ik ben 15...

xserve
01/06/03, 12:13
15 tot 20 dan

Savvas
01/06/03, 12:20
hehe :D

Ik bedoelde ermee dat je de leeftijd niet letterlijk moet nemen, ze bedoelen denk ik dat er veel rond die leeftijd bezig zijn met dit soort zaken ...

Grumpy
01/06/03, 13:57
Origineel geplaatst door Intrahost

De meeste bedrijven die hier commentaar op geven leveren zelf reseller pakketten, als je wilt dat het zo serieus gebeurd, vereis je een kvk nummer voor een aanvraag daarvan of iets dergelijks, de hostingmarkt heeft er zelf voor gekozen alles voor particulieren beschikbaar te stellen, jullie hebben het zelf veroorzaakt, maar te denken aan:

Waarom zou een kvk nummer vereist moeten zijn? Resellerpakketen zijn meestal pakketten die groter zijn dan de andere pakketten en er zijn een paar extra opties.
Het maakt de hoster echt niet uit of iemand het gebruikt om te resellen of voor een grote site. Het gaat erom dat het een klant is.
En zelfs als de klant gaat resellen hoeft de hoster geen kvk nummer te vragen. Dat is net zoals als jij een server in een datacenter plaats en dat die een kvk nummer vraagt.


Origineel geplaatst door Intrahost

Hier in Nederland zag ik een jaar geleden geen dedicated servers onder de €250 per maand, nu zitten we allemaal aan het low budget bedrag dat rackshack ook rekent.

Als een paar hosters onder dat bedrag zitten betekent niet dat iedereen lage prijzen vraagt. Kijk maar eens goed, de meeste hosts zitten nog best wel hoog met hun prijzen.

MacLeod
01/06/03, 14:06
Yo,


Origineel geplaatst door xserve
De rest is tussen de 16 en de 20 volgens mij?

Eh, dan ben ik zeker de "oudste" (20++):D

Het maakt mij eigenlijk ook nix uit, als het maar volgens de regels gaat:

bedrijf(je) beginnen & inschrijven bij de kvk, de wettelijke regels volgen mbt btw etc, als je daadwerkelijk een bedrijf(je) hebt gestart, of je nu 13 bent met als (tijdelijke) eigenaar ff je mama of papa, als je problemen krijgt met zo'n bedrijf(je) je recht maar kan verhalen.

Savvas
01/06/03, 16:10
Origineel geplaatst door Grumpy

Waarom zou een kvk nummer vereist moeten zijn? Resellerpakketen zijn meestal pakketten die groter zijn dan de andere pakketten en er zijn een paar extra opties.
Het maakt de hoster echt niet uit of iemand het gebruikt om te resellen of voor een grote site. Het gaat erom dat het een klant is.
En zelfs als de klant gaat resellen hoeft de hoster geen kvk nummer te vragen. Dat is net zoals als jij een server in een datacenter plaats en dat die een kvk nummer vraagt.


Als een paar hosters onder dat bedrag zitten betekent niet dat iedereen lage prijzen vraagt. Kijk maar eens goed, de meeste hosts zitten nog best wel hoog met hun prijzen.

jullie lopen zelf te zeuren om al die mensen die makkelijk geld willen verdienen met resellers of goedkope dedicated servers, jullie veroorzaken het echt zelf hoor. Ik gaf dat vereising van kvk nummer als voorbeeld...

WebBizz
01/06/03, 16:36
Origineel geplaatst door MacLeod
Het maakt mij eigenlijk ook nix uit, als het maar volgens de regels gaat:

bedrijf(je) beginnen & inschrijven bij de kvk, de wettelijke regels volgen mbt btw etc, als je daadwerkelijk een bedrijf(je) hebt gestart, of je nu 13 bent met als (tijdelijke) eigenaar ff je mama of papa, als je problemen krijgt met zo'n bedrijf(je) je recht maar kan verhalen.

Helemaal mee eens, concurrentie ok, maar dan wel eerlijk.