PDA

Bekijk Volledige Versie : MySqL versus MsSqL



michel
27/05/03, 02:37
MySqL versus MsSqL


Hey Mensen

Ik ben met 2 ontwikkelaars die samen werken in gesprek, en die zeggen dit over MySqL en MsSqL:
WAT KEN IK HIER VAN GELOVEN? Of is dit vor iedereen weer anders?

Nu de vraag waarom wij voor SQL Server 2000 kiezen.
Kijk wij hebben gewerkt met verschillende database management systemen. Onder windows zijn dit DB2, Oracle, MySql en SQL Server. Voor Linux waren dit Sybase en MySql.
Van Sybase en MySql weten we zeker dat de performance en betrouwbaarheid van de database heel erg belanrijk is, en dus geen slimme keuze is! Tevens zijn deze rDBMS niet gebruikersvriendelijk. De kans is best groot dat er tijdens de ontwikkelen van databases en tabellen fouten gemaakt kunnen worden omdat alles met commandos moet gebeuren. Deze tools hebben geen grapische user interface. Het kost gemiddeld meet tijd om een database in deze tools op te zetten.

Daarentegen zijn DB2 en Oracle heel erg krachtig maar ook best duur. Maar SQL Server is even krachtig en versie 2000 die wij in willen zetten zelfs krachtiger maar betaalbaar in vergelijking met DB2 en Oracle. Tevens biedt SQL Server goeie automatische backup mogelijkheden. Je kan alle acties heel snel en grafisch doen.
Kijk dit moet je niet zien als een verkooppraatje voor Microsoft. Ik ben ook niet echt fan van Microsoft maar SQL Server in combinatie met Windows 2000 Server is gewoon krachtig en stabiel. Daar zijn bij Generali al onze grote server uitgerust met deze software. Alleen voor kleine toepasingen en websites gebruiken we Linux met MySql en PHP.

Uiteraad; kies je voor SQL Server dan kies je automatisch voor Windows (2000/2003) Server.

Ons voorkeur als ontwikkelaars gaat om bovenstaande redenen uit voor SQL Server / Windows 2000 Server. Maar als jij je echt niet in deze voorstel kan vinden dan moeten we voor een alternatief kijken. Echter raden wij een andere alternatief af.

plugintools
27/05/03, 09:11
En je wil nu een discussie op gang brengen met als onderwerp "MySQL versus MSSql"?

ric0
27/05/03, 12:01
Origineel geplaatst door michel
MySqL versus MsSqL

WAT KEN IK HIER VAN GELOVEN? Of is dit vor iedereen weer anders?

Nu de vraag waarom wij voor SQL Server 2000 kiezen.
Kijk wij hebben gewerkt met verschillende database management systemen. Onder windows zijn dit DB2, Oracle, MySql en SQL Server. Voor Linux waren dit Sybase en MySql.
Van Sybase en MySql weten we zeker dat voor een systeem als Digitale Handshake waarbij de performance en betrouwbaarheid van de database heel erg belanrijk is geen slimme keuze is! Tevens zijn deze rDBMS niet gebruikersvriendelijk. De kans is best groot dat er tijdens de ontwikkelen van databases en tabellen fouten gemaakt kunnen worden omdat alles met commandos moet gebeuren. Deze tools hebben geen grapische user interface. Het kost gemiddeld meet tijd om een database in deze tools op te zetten.

Ons voorkeur als ontwikkelaars gaat om bovenstaande redenen uit voor SQL Server / Windows 2000 Server. Maar als jij je echt niet in deze voorstel kan vinden dan moeten we voor een alternatief kijken. Echter raden wij een andere alternatief af.

Er is meer in de open source wereld dan alleen MySQL. PostgreSQL bijvoorbeeld.
MySQL mist technisch gezien ook wat "advanced" SQL dingen. Stored procedures e.d.

Grafische tools voor MySQL zijn er wel degelijk, ze zitten alleen niet standaard bij MySQL. DBTools Manager is bijna een kloon van de enterprise manager.

Trouwens... ik vind niet dat ontwikkelaars bepalen wat handig is voor de backup. Dat bepaalt de beheerder.

En ook al is SQL Server betaalbaar, hij is altijd nog vele malen duurder dan MySQL.

Mijn ervaring blijft wel dat SQL Server onder Win2000, behoorlijk stabiel en snel is. En natuurlijk is de grafische interface goed geintegreerd. Alleen pleiten de aanschafkosten en resourcebelasting (niet alleen van SQL, maar ook van windows) wel tegen.

michel
30/05/03, 22:28
Origineel geplaatst door ric0


Grafische tools voor MySQL zijn er wel degelijk, ze zitten alleen niet standaard bij MySQL. DBTools Manager is bijna een kloon van de enterprise manager.




Hey Mensen
Hebben jullie mischien wat links naar een mooie en goede DBtools Manager voor MySqL? [En zijn die GRATIS of niet??]


Groeten,
Michel,

superior-is
31/05/03, 11:06
http://www.mysql.com/search/index.php?q=gui&from=%2Fproducts%2Fmysqlcc%2Findex.html

Zo moeilijk was dat toch ook weer niet? :)

michel
31/05/03, 11:07
Okay Thanks