PDA

Bekijk Volledige Versie : Je eigen .nl domeinnaam wel veilig?



Lorenzo
25/05/03, 23:23
Hi,

Even vraagje over het registreren van domeinnamen.

Hoeveel recht heb je op je eigen .nl domeinnaam (dus dat hij op je eigen naam staat geschreven).

1. Stel dat ik een domeinnaam registreer bij een bedrijf dat na twee maanden failliet gaat... wat gebeurt dan met m'n domein?

2. Kan het bedrijf zomaar iets doen met m'n domein?

Thnx!

Geert Booster
25/05/03, 23:53
Als het admin veld op jou naam staat, kun je het domein over laten schrijven naar een ander SIDN lid.

Een bedrijf zou inderdaad iets kunnen doen (ik heb het al meegemaakt dat iemand de dns zomaar had veranderd omdat er wat meningsverschillen waren..) maar als het een SIDN lid is, en ze veranderen het admin veld zonder dat ze aan kunnen tonen dat dat mocht (dmv van wijzigings formulieren) hebben ze toch echt een probleem..

Correct me if i'm wrong?

Lorenzo
26/05/03, 00:04
Ehm, ja registrant en administrative contact staat op mijn naam...

WebBizz
26/05/03, 08:03
Bij faillisement wordt aan alle admin-c email adressen (van de domeinen die bij die provider zijn ondergebracht) een emailtje gestuurd. Je hebt als domeinnaamhouder dan volgens mij (niet helemaal zeker) een maand de tijd om je domein te verhuizen naar een andere deelnemer.

WebBizz
26/05/03, 08:04
Origineel geplaatst door Geert Booster
Een bedrijf zou inderdaad iets kunnen doen (ik heb het al meegemaakt dat iemand de dns zomaar had veranderd omdat er wat meningsverschillen waren..) maar als het een SIDN lid is, en ze veranderen het admin veld zonder dat ze aan kunnen tonen dat dat mocht (dmv van wijzigings formulieren) hebben ze toch echt een probleem..

Er is alleen een wijzigingsformulier voor het wijzigen van de domeinhouder. Een admin-c email adres of telefoonnummer e.d. kunnen zonder wijzigingsformulier zo door de deelnemer gewijzigd worden.