PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom zulke hoge kosten voor mailinglists?



Rubberbiscuit
25/05/03, 21:16
Hello,

Sinds kort ondersteunen wij op onze machine mailinglists. En nu is een van onze klanten geinteresseerd in het gebruik ervan.

Wij hebben mailman geinstalleerd, net zoals XS4ALL.
XS4ALL gebruikt dat ook en vraagt per mailinglist per maand 25 euro.
( http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/mailinglist_faq.html ).

Nu heb ik een beetje rondgesurfd en gemiddelde kosten voor zo`n lijst zijn toch wel rond de 15 euro p maand per mailinglist.

Nu zitten wij een beetje te denken wat te vragen voor deze service.
Had een bedrag in mijn hoofd dat lager lag als alles wat ik online tegenkom.

Wat rekenen jullie? En waarop is dat bedrag precies gebaseerd?

Bedankt!

wdv
25/05/03, 21:36
Als het een erg grote mailinglijst wordt, kan het natuurlijk ook wel redelijk wat dataverkeer opleveren.

HBCS
26/05/03, 09:31
mijn ervaring verteld mij dat het erg veel data verkeer kan opleveren
en dat het je dus in de papieren kan gaan lopen
vooral als het een windows georinteerd list is een beetje mailtje van een windows doos loopt al gauw op naar 1 meg of meer X de aantal klanten die hem krijgen

VG herman

<edit>
ps de prijs is 10 euro bij mij was ik vergeten er bij te zetten heb het nu ge edit</edit?

eXite
26/05/03, 09:41
Mailing lists zitten gewoon gratis bij onzepakketten. Klant moet zelf weten wat hij met zn dataverkeer doet :)

mihosnet
27/05/03, 20:51
Bij ons ook :)

host3000
27/05/03, 21:37
Origineel geplaatst door eXite
Mailing lists zitten gewoon gratis bij onzepakketten. Klant moet zelf weten wat hij met zn dataverkeer doet :)
precies, traffic=traffic
bovendien, zoveel enorm grote mailers zijn er in nederland volgens mij niet

McRox
27/05/03, 22:03
Origineel geplaatst door ih.nl

precies, traffic=traffic


Ik weet niet wat jij onder traffic verstaat, maar er is een groot verschil tussen static en dynamic content traffic.

Zo weten de meesten dat static erg "licht" is voor de server, terwijl bij dynamic (mySQL etc.) de server veel "denkwerk" heeft.

Ook bij het verzenden van emails. Probeer jij maar even 10,000 emailtjes te sturen in 1 uur en kijken hoe het dan nog gaat met de server :D

Ennuh, ook bij ons krijgt men onbeperkt mailinglists (mailman), zolang het geen spam is en niet te gek wordt ;)