PDA

Bekijk Volledige Versie : .com .net .nl domeinen vraag



sharp
24/05/03, 22:42
hallo,

Ik heb een vraag betreft het registreren van .com/net/nl domeinen. Als ik een domein moet registreren dan moet je ook alle info invullen bv. telefoon nummer / naam en postcode plaats...

Als je whois queres gaat opzoeken van de desbetreffende domeinen dan zie ik al m'n info. Dus iedereen kan m'n telefoonnummer zien etc.

Nu heb ik vaak zat gezien dat een domain gewoon op naam van het hostingbedrijf staat zonder de info van de klanten die het domein gebruiken. Kan het bedrijf waar ik m'n domeinen registreer ook opdracht geven om niet alles te laten vermelden of gewoon het domein opnaam zetten van het bedrijf zelf terwijl ik het dan gebruik?

xserve
24/05/03, 23:00
Ja natuurlijk. Maar als je je domeinnaam later wil verhuizen naar een andere aanbieder dan heb je een probleem, dan moet je zorgen dat de domeinnaam eerst weer op jou naam komt, en dan kun je hem verhuizen.

WebBizz
25/05/03, 11:16
NL domeinen kun je op naam van je provider laten zetten. Je kunt ook een opt-out verzoek indienen bij de SIDN. Wanneer het domein op naam van je provider staat moet je 'm eerst op eigen naam laten zetten voordat je het domein kunt verhuizen. Vaak zitten daar wat kosten aan verbonden.

Voor com/net/org domeinen maakt het bij het verhuizen niet uit op wiens naam het domein staat, het gaat er om dat als jij het domein wilt verhuizen jouw email adres bij het administratieve contact vermeld staat. Dat email adres moet namelijk toestemming geven voor de verhuizing, of het domein nou op jouw naam of op die van je provider staat maakt dan niet uit.