PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe huisstijl



Deimos
24/05/03, 19:22
Er is een nieuwe huisstijl ontwikkeld en zou graag willen weten wat mijn conculegas er van vinden. Commentaar is welkom dan wel positief als negatief, mits goed onderbouwd. Zodat wij er wat mee kunnen.

Alvast bedankt.

sjaak
24/05/03, 19:41
Mooi ! Strak design en zakelijk.

Heb je het zelf ontworpen of een ontwerpbureau ingehuurd ?

Is die nog maar een ontwerpje of is alles al gedrukt ?

Alleen je site nog in dezelfde huisstijl aanpassen ;)

Deimos
24/05/03, 19:48
Dit is ontwerp, drukken moet nog gebeuren. verder heb ik zelf helaas niet een dusdanig creatieve geest om zulke zaken te produceren. Dit heb ik dus laten ontwikkelen.

Site wordt nog aangepast, maar je moet eerst de huisstijl maken voordat dat kan. Dat wordt de komende maand gedaan :).

InstantXs
24/05/03, 19:55
ziet er goed uit, alleen je naam op het visitekaartje staat een beetje "alleen".
Laat je de achterkant van je kaartje ook bedrukken?? is namelijk wel zo mooi, en kost bijna niks meer.

Ik mis eigenlijk nog wel het vervolg papier.

Deimos
24/05/03, 20:01
JA voor het visitekaartje moet ik nog wat verzinnen :). Verder vervolgpapier komt er waarschijnlijk niet. Hiervoor gebruiken we gewoon het normale briefpapier. Zou namelijk niet weten wat voor verschil het vervolgpapier zou moeten hebben met het briefpapier in dit geval. Indien iemand dit wel inziet zou ik graag willen weten waarom :).

Grumpy
24/05/03, 20:03
Origineel geplaatst door InstantXs
ziet er goed uit, alleen je naam op het visitekaartje staat een beetje "alleen".

Als je goed kijkt zie je dat er ook een emailadres van die persoon onderaan staat. Als het direct onder de naam staat is het eigenlijk wel duidelijker dan zoals daar het geval is.

superior-is
24/05/03, 20:04
Persoonlijk zou ik het bij twee kleuren houden en het paars laten vervallen. Daarvoor kan je de blauwe kleur weer voor gebruiken. Verder raad ik je vensterenveloppen aan :).

Vraag 'ns aan je vormgever of ii bij het visitekaartje geen 'boog' wil gebruiken, maar een solide vak en dan zelf even oordelen wat het mooiste is. Ik denk het laatste want dat past beter bij de strakke huisstijl. De ster zorgt nl. al voor genoeg beweging.

superior-is
24/05/03, 20:06
Origineel geplaatst door Grumpy

Als je goed kijkt zie je dat er ook een emailadres van die persoon onderaan staat. Als het direct onder de naam staat is het eigenlijk wel duidelijker dan zoals daar het geval is.

Zou ik ook doen aangezien het een variabele gegeven is.

Grumpy
24/05/03, 20:11
Hmm.. dan zou je ook wat andere dingen moeten laten veranderen.
Bij het briefpapier is er linksonder een blauw blok.
Het zou mooier zijn als dat blok ook terug kwam bij de factuur.
Bij het visite kaartje is er al blauw..zoals superior-is al zei, een block gebruiken in plaats van zo'n boog.

Eventueel kan er ook een blauw blokje op de envelop komen.

eXite
24/05/03, 20:12
érg mooi moet ik zeggen.

Verder weinig aan toe te voegen :)

eXite
24/05/03, 20:21
Er staat trouwens nergens een datum vermeld in je brief, vergeet dat niet erbij te zetten :)

Deimos
24/05/03, 20:21
Origineel geplaatst door superior-is
Persoonlijk zou ik het bij twee kleuren houden en het paars laten vervallen. Daarvoor kan je de blauwe kleur weer voor gebruiken. Verder raad ik je vensterenveloppen aan :).

Zijn 2 kleuren alleen veneukt photoshop het een beetje. Dat paarse is dus het blauw uit het logo. Verder vensterenveloppen worden uiteraard gebruikt scheelt me hoop ergernis met het bedrukken van de enveloppen.


Vraag 'ns aan je vormgever of ii bij het visitekaartje geen 'boog' wil gebruiken, maar een solide vak en dan zelf even oordelen wat het mooiste is. Ik denk het laatste want dat past beter bij de strakke huisstijl. De ster zorgt nl. al voor genoeg beweging. Zal ik vragen :)

InstantXs
24/05/03, 20:24
Origineel geplaatst door Deimos
JA voor het visitekaartje moet ik nog wat verzinnen :). Verder vervolgpapier komt er waarschijnlijk niet. Hiervoor gebruiken we gewoon het normale briefpapier. Zou namelijk niet weten wat voor verschil het vervolgpapier zou moeten hebben met het briefpapier in dit geval. Indien iemand dit wel inziet zou ik graag willen weten waarom :).

vervolg papier is meestal alleen je logo, of je zou bv alleen die ster kunnen gebruiken.. Ik zou zowiezo in geen geval je brief papier ook als vervolg papier gebuiken. dan kan je nog beter gewoon wit papier nemen als vervolg papier.

Deimos
24/05/03, 20:26
Origineel geplaatst door InstantXs


vervolg papier is meestal alleen je logo, of je zou bv alleen die ster kunnen gebruiken.. Ik zou zowiezo in geen geval je brief papier ook als vervolg papier gebuiken. dan kan je nog beter gewoon wit papier nemen als vervolg papier. Hoezo dat? Verder waarom geen adres gegevens e.d. meer op het vervolg papier plaatsen? Lijkt mij juist extreem handig. Zo is alles extra duidelijk.

Shr3d
24/05/03, 20:33
Ziet er erg goed uit, mooi logo, springt er duidelijk uit.

Niets op aan te merken!

Grumpy
24/05/03, 20:36
Ik zou geen vervolgpapier nemen.
Die adres gegevens staan toch niet in de weg ofzo.

En het is trouwens onhandig om vervolgpapier te nemen.
Bij het printen moet je steeds weer het juiste papier invoeren.
En je moet bij het drukken ook weer rekening houden met de verhouding. Hoeveel brieven gaan meer dan 1 pagina bevatten?

InstantXs
24/05/03, 20:45
wat dacht je van contracten enzo om nog maart niet te spreken over algemene voorwaarden.
zoveel werk is dat niet om een template in w0rd aan te maken.

Staat niet echt netjes als je je briefpapier als vervolg papier gebruikt.
Je kan het beter gelijk goed doen als je een huisstijl laat maken.

InstantXs
24/05/03, 20:50
ik ms een veld voor de datum op je briefpapier, en misschien is een kenmerk ook wel handig.

Persoonlijk zou ik als ik jou was geen factuur papier nemen, maar daar voor in de plaats vervolg papier.
Je briefpapier zou prima kunnen dienen als factuur papier.

InstantXs
24/05/03, 21:20
Wat ook misschien handig is, is om over te gaan op a5 enveloppen met venster. Is veel makkelijker vouwen, en je hoeft je enveloppen niet te printen, aangezien je het adres van je briefpapier te zien is :)
scheelt je dus weer werk :D

Deimos
24/05/03, 21:35
ik ms een veld voor de datum op je briefpapier, en misschien is een kenmerk ook wel handig.

Persoonlijk zou ik als ik jou was geen factuur papier nemen, maar daar voor in de plaats vervolg papier.
Je briefpapier zou prima kunnen dienen als factuur papier.
Dit is voor de duidelijkheid niet de brief indeling he! Enkel het papier. De tekst die erop komt bepaal ik dus zelf. Evenals de datum die erbij komt e.d. Designer heeft enkel deze tekst eropgezet o het geheel te vullen.

A5 enveloppen zal ik over denken, is idd makkelijker vouwen. Echter is het dan wel weer lastiger met acceptgiro's aangezien die dan gemakkelijk achterblijven in de envelop. En dat is uiteraard niet de bedoeling.

Clearhosting
25/05/03, 04:06
Prima ! Is dat latijn in die brief ?

superior-is
25/05/03, 11:20
Origineel geplaatst door Deimos

A5 enveloppen zal ik over denken, is idd makkelijker vouwen. Echter is het dan wel weer lastiger met acceptgiro's aangezien die dan gemakkelijk achterblijven in de envelop. En dat is uiteraard niet de bedoeling.

Dat valt best mee en sinds we A5 enveloppen gebruiken wil ik niets anders meer.

Ik zag trouwens dat er op je factuur papier ook het woord 'factuur' is gedrukt. Ik weet niet hoe jij je herinneringen c.q. aanmaningen regelt, maar misschien is dat een puntje waar je op moet letten.

Verder weet ik het zo nog niet met dat vervolgpapier. Sinds een tweetal (of is het alweer drie?) jaar gebruiken we gewoon ons briefpapier als vervolgpapier en nog niemand heb ik daar over horen vallen. Zo vaak gebruik je dat toch weer niet en vind het dan een beetje een onzinnige uitgave.

Volgens mij is starhost gegroeid qua personeel en als je visitekaartjes gaat drukken vraag dan aan de drukker of ii kan splitsen. Normaal willen ze 500 voor pers a en 500 voor pers b en da's een beetje overkill. Kijk of het mogelijk is dat ze in zo'n pool 250 voor jou en 250 voor de ander kunnen drukken. Uit ervaring weet ik dat ze dat standaard niet uit z'n eigen zeggen, maar je kan het altijd voorstellen.

superior-is
25/05/03, 11:22
Origineel geplaatst door Clearhosting
Prima ! Is dat latijn in die brief ?

Yep, Lorem Ipsum -- latijnse literatuur van meer dan 500 jaar oud -- ideaal en meest gebruikt als opvultekst voor mockups zoals deze.

Grumpy
25/05/03, 13:46
http://www.lipsum.com/
;)

Contrary to popular belief, Lipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old.

Precies wat ik dacht.. het is veel ouder dan 500 jaar :D
Het wordt alleen iets meer dan 500 jaar gebruikt als dummy tekst. :)

superior-is
25/05/03, 14:12
Ah kijk eens aan :) Vertelde ik toch een beetje de waarheid. ;)

host3000
25/05/03, 16:55
Origineel geplaatst door Deimos
A5 enveloppen zal ik over denken, is idd makkelijker vouwen. Echter is het dan wel weer lastiger met acceptgiro's aangezien die dan gemakkelijk achterblijven in de envelop. En dat is uiteraard niet de bedoeling.

Volgens mij is er ook briefpapier met aangehechte (geperforeerde) acceptgiro's, die je gewoon in huisstijl kan laten bedrukken. Kan je gelijk je betalingskenmerk op de a.g. printen. Die dingen moet je geloof ik bij de bank bestellen.

Verder, mooie stijl. Misschien moet ik ook maar eens iemand met gevoel daarvoor een stijl laten ontwikkelen.

Hans

Deimos
25/05/03, 17:52
Origineel geplaatst door ih.nl


Volgens mij is er ook briefpapier met aangehechte (geperforeerde) acceptgiro's, die je gewoon in huisstijl kan laten bedrukken. Kan je gelijk je betalingskenmerk op de a.g. printen. Die dingen moet je geloof ik bij de bank bestellen.

Heb hier alleen nog een hele doos van die andere staan en om nou andere te gaan bestellen is beetje nutteloos. Verder betalingskernmerken eropdrukken e.d. doen we niet. Want dan moet je nou gaan bijhouden welk betalingsid van wie is. Nu werken we gewoon met Handle en Factuurnr werkt perfect. Hiervoor printen we ze dus wel op een aparta printer. Is niet het allerhandigst maar ach..



Verder, mooie stijl. Misschien moet ik ook maar eens iemand met gevoel daarvoor een stijl laten ontwikkelen.

Dank je voor het compliment

HBCS
26/05/03, 09:44
ik kan alleen maar zeggen flitsend en duidelijk
en daar gaat het volgens mij toch om

VG herman

R. van Boxtel
02/08/03, 23:51
Mijn excuses dat ik dit oude topic omhoog krik.
Maar ik zou graag willen weten waar je de gegevens van de klant op zet (wachtwoord e.d.) of stuur je deze alleen per email?

Grumpy
03/08/03, 00:41
Email of gewoon briefpapier lijkt mij.
Heeft verder nix te maken met deze topic dus......... niet meer doen hè?

Johan-nl
03/08/03, 02:05
Origineel geplaatst door InstantXs
ziet er goed uit, alleen je naam op het visitekaartje staat een beetje "alleen".
Laat je de achterkant van je kaartje ook bedrukken?? is namelijk wel zo mooi, en kost bijna niks meer.

Ik mis eigenlijk nog wel het vervolg papier.

Vervolg papier is wel iets prof. hoor
In jou geval zou ik vervolg papier nemen:

- Zonder adres boven
- Zonder gegevens beneden
- Met balk onder (dat is de huisstyl)
- Klein logo boven met of zonder bedrijfsnaam

rq
04/08/03, 17:50
Ziet er idd goed uit. :)

kuinder
14/08/03, 15:40
en ga je nu ook ontwerpen of was dit eenmalig

Ahead-IT
25/08/03, 23:24
Zeer mooi ontworpen, de eerste keer dat ik zoiets netjes tegenkom :)

Persoonlijk zou ik er niets meer aan veranderen.