PDA

Bekijk Volledige Versie : WEBppliance



lacanau
24/05/03, 12:27
Heeft er iemand ervaring met WEBppliance, is het a la Cobalt ?

superior-is
24/05/03, 13:36
Kan je een url geven, want heel veel bedrijven noemen een server of een cp een webappliance.

lacanau
24/05/03, 13:42
http://www.ensim.com

superior-is
24/05/03, 15:00
Zelf nog niet in gebruik gehad, maar het oogt inderdaad erg op het webinterface van een cobalt. Op de site van Ensim kan je ook een demo vinden, misschien dat je dat even kan (uit)proberen.

Pinocchi
24/05/03, 15:42
Ik heb een aantal jaren geleden met het systeem van ensim gewerkt op vps niveau. Dat was toen opzich wel een interessant systeem. Er waren alleen wat moeilijkheden met het aanmaken van subdomeinen. Ik weet dat ze intussen wel het nodige gewijzigd hebben en dat er behoorlijk wat verbeteringen zijn doorgevoerd.

Een van de onderdelen die nu ook mogelijk zijn, is het inbouwen van een extra niveau. Als eigenaar van een vps kun je verschillende resellers aanmaken die dan weer hun eigen klanten hebben met control panel. Alleen jammer dat ze nog steeds squirrelmail gebruiken als mail programma. Had liever gezien dat ze waren overgestapt op Horde, maar dat is natuurlijk een eigen mening.

Zelf de demo doorlopen lijkt me het beste. dan krijg je er toch het meest van mee.

Succes

eXite
24/05/03, 16:38
Ja, ik heb er ook mee gewerkt (tot op 4 maanden geleden) en ik vind het echt een baggerpanel. Pff, érg onoverzichtelijk en ook vaak een hele omweg om iets te realiseren dat met cpanel in een handomdraai kan gebeuren.

vdx
28/05/03, 14:12
Demo: http://www.ensim.com/products/webppliance/demos/demodemo2/custom_ensimpro_siteadmin.htm

paas
28/05/03, 15:10
Werk inmiddels 1,5 jaar met Ensim. Naar volle tevredenheid.

Pinocchi: Het probleem mbt subdomeinen schijnt in de volgende release te zijn opgelost.

vdx
28/05/03, 15:18
Paas: Klopt. In Webpplicance Pro 3.5 is het mogelijk om via het control panel een onbeperkt aantal subdomeinen aan te maken, met elk een eigen home directory.