PDA

Bekijk Volledige Versie : maximum BCC



michel
23/05/03, 13:16
Hey Mensen


Wij zijn bezig om een emailing applicatie te ontwikkelen voor een klant die via een server NieuwsBrieven wil gaan versturen, inclusief afmelden en aanmelden.
Nu willen wij dat versturen van de emails zo snel mogelijk laten gebeuren, hiervoor willen wij de BCC functie gaan gebruiken, weet iemand wat het maximum aantal voor BCC is?



Groeten,
Michel,


Wij maken voor de emailing applicatie gebruik van PHP en MySqL.
Wij willen de emails dus zo snel mogelijk naar de spool kopieren.
(Wij zetten die emails nu al direct in de spool, alleen willen wij dit met BCC sneller doen.)

michel
26/05/03, 18:56
[Iemand aanwezig die dit een beetje begrijpbaar uit ken leggen?????]

There is no predefined limit. Depending on circumstance,
the configured "MaxRecipientsPerMessage" might apply.

Usually the best way of handling a newletter is with aliases and an include file.

In your aliases file:

newsletter: :include:/path/to/address/file

and put the recipient addresses, 1 per line, in that address file. Send the mail to "newsletter", or whatever you make the alias.

Remember to run "newaliases" after updating your aliases file.

michel
26/05/03, 19:01
En wat nu de mogelijkheden hiermee zijn?
En of het emailin zo wel snel zal gaan?
En hoe het werkt en hoe je dit dus in de praktijk ken brangen.

Any Way Thanks

InterXS
26/05/03, 19:41
Relaxt :)

ric0
27/05/03, 11:25
Origineel geplaatst door michel
Wij zijn bezig om een emailing applicatie te ontwikkelen voor een klant die via een server NieuwsBrieven wil gaan versturen, inclusief afmelden en aanmelden.
Nu willen wij dat versturen van de emails zo snel mogelijk laten gebeuren, hiervoor willen wij de BCC functie gaan gebruiken, weet iemand wat het maximum aantal voor BCC is?

Wij maken voor de emailing applicatie gebruik van PHP en MySqL.
Wij willen de emails dus zo snel mogelijk naar de spool kopieren.
(Wij zetten die emails nu al direct in de spool, alleen willen wij dit met BCC sneller doen.)

Welke MTA gebruiken jullie?
Vaak is een MTA geoptimaliseerd voor SMTP werk, Postfix in ieder geval wel. Via SMTP inserten is dan dus sneller dan via de spool.

En bij BCC heb je inderdaad te maken met de maximum recipients. Maar waarom zou je niet wat functie's aanroepen om via SMTP te inserten?

Kwa snelheid hangt het puur af van je MTA, je verbinding en hoeveel hotmail adressen er bij zitten.

Ik heb ervaring met postfix, een zelf geschreven Perl script en nieuwsbrieven met een paar duizend ontvangers (max. 7000).
Het script hakt de recipient lijst in blokken van 50 en biedt die telkens met 1 exemplaar van de mail aan.

InstantXs
27/05/03, 12:12
als je in de toekomst de mails wilt personalizeren dan kan je neit meer via bcc versturen, misschien iets om rekening mee te houden?

michel
27/05/03, 14:14
Ja daar hadden wij ook al over nagedacht, met dat BCC.
En over dat MTA, daar zal ik is naar kijken.

michel
30/05/03, 21:19
Ik zou echt niet weten welke MTA ik heb, ik weet alleen dat het SENDMAIL is, en het een ENSIM controlpanel heeft.
Hoe kom ik daar achter?, wat voor MTA ik heb?
En wat is in hemelsnaam een MTA?

superior-is
31/05/03, 10:07
MTA = mail transfer agent

Dus Sendmail. :)