PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting :)



Anoniem
22/05/03, 13:19
Hee,

Ik ben ongelofelijk nieuw in de webwereld en uiteraard kan ik door de bomen het bos niet meer zien en heb ik geen idee welke host ik moet kiezen uit die duizende aanbieders. Mijn 'profiel' is als volgt:

Ik ben een beginnende websitebouwer, wil een nieuwe site opzetten waar ik (nog) niet veel mensen verwacht (dus dataverkeer is niet zo heel belangrijk).
Ik wil een database gestuurde pagina maken, aangestuurd met ASP. Ik heb aan 1 pop adres denk ik wel genoeg en subdomeinen heb ik ook vooralsnog helemaal niet nodig. Weten jullie een goede host waar ik gelijk mijn .nl domein kan registreren?

Ik zat net bij blue cherry, die vragen maar 30 euro per jaar en daar zat geloof ik alles bij (behalve een url en ze zijn belgisch ;)) maar wie weet wat ik moet kiezen?
Ontwerp en dergelijken maak ik allemaal zelf.

GreeTz

host3000
22/05/03, 13:50
Is dit niet iets voor vraag en aanbod of zo? nee dus, ik keek met een half oog

Overigens zijn er genoeg die goedkoper zijn (excl domeinnaam). Het is ook een beetje afhankelijk van de downtime die je wilt accepteren, hoeveel je zelf wilt wijzigen (welk controlepaneel). Meestal is het wel mogelijk om tussentijds te upgraden, dus hoeveel traffic je verwacht zou niet doorslaggevend hoeven te zijn.

Clearhosting
22/05/03, 18:06
Het is denk ik makkelijk om even een oferte te vragen in het webhosting aanvragen forum
http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

Dan kan elke webhoster een aanbod doen, zoals wij :)

WebBizz
22/05/03, 18:16
Niet elke webhoster, aangezien ASP als eis wordt gesteld. Volgens mij vallen er dan een boel providers hier af.

Deimos
22/05/03, 18:33
Heb hem verhuisd, aanbiedingen mogen dus vanaf heden. Hou wel de regels in acht. Ik ga deze thread streng moderaten, dus wees gewaarschuwd!

host3000
23/05/03, 00:35
Ik ga deze thread streng moderaten, dus wees gewaarschuwd

zo streng, dat niemand meer durft.

Deimos
23/05/03, 00:52
Ik denk het, of niemand biedt ASP aan. Maar met streng bedoelde ik vooral geen flame en de aanbiedingen hier posten ipv te verwijzen naar de site, pm, email.

tom
23/05/03, 02:39
Chilisoft ASP in combinatie met MySQL kan ik regelen.
M$ ASP niet.

maartenba
23/05/03, 09:40
Microsoft ASP.net, 20 MB webspace, 3GB dataverkeer, 1 pop3, 1 MS SQL server DB, onbeperkt MS Access DB (binnen die 20 MB natuurlijk), server in NL.

WebBizz
23/05/03, 11:03
Ja, en wat kost dat dan? Wel zo handig om er even bij te vermelden ;)

maartenba
23/05/03, 11:18
Jah dacht ga dat er nog ff niet bijzetten voordat ik weer waarschuwingen krijg :)
165 EUR per jaar (excl. Belgische BTW), en als je kortingscode "wht235" gebruikt krijg je de domeinnaam (.nl, .be, .com, .net, .org) er gratis bij.

Beyonder
23/05/03, 15:15
Om heel eerlijk te zijn, voor 30 euro per jaar kun je niet al teveel verwachten. Misschien is het wel enorm goed hoor, maar verwacht het gewoon niet, dat lijkt mij onredelijk.

timvm
25/05/03, 11:33
wij kunnen asp ruimte aanbieden, wij zijn een belgisch bedrijf en de server is gehost in duitsland.

ik kan u aanbieden:

25 mb ruimte
2 pop3 emailadressen
10 mailaliassen
1 MS SQL server DB
4 gigabyte verkeer
gratis dns voor uw domein

€ 72 zonder .nl tld inclusief btw
€ 88 met .nl tld inclusief btw
€ 83 met .be tld inclusief btw

mvg,

tim

tom
25/05/03, 16:28
timvm, best erbij vermelden dat het basm is, dan weet de klant waar hij zich aan moet verwachten :p

timvm
25/05/03, 20:25
Ik had verwacht geen war te starten, mag ik duidelijk zijn: freeroot is een compleet ander project als basm. De asp server is superrap en voor de gewone webhosting van freeroot is er ook een andere server die ik tevens bij jou heb genomen. Jou contracten heb je wel enkele keren moeten aanpassen. Je beloofde: 25 gb traffic waar ik maar 20 zag staan, apc waar ik geen zag staan in het contract en 1 jaar lease tijd ipv 2 zoals in het contract. Na enkele mails is dit dan ook in orde gekomen.

Geert Booster
25/05/03, 21:48
TimVM: Ben jij eigenaar van BasM?

Grumpy
25/05/03, 21:59
pff hoor ik daar basm? dan weet ik al genoeg.

traaaaaaaaaaaag en onbeleefd.

timvm
25/05/03, 23:04
Neen,

ik ben ver van een eigenaar van basm. Ik ben gewoon een werknemer van basm die de high end hosting heeft gestart bij basm onder een andere naam. Daarbij hoort: Snelle support, rappe servers en iets hogere prijzen. De klanten die freeroot aanneemt komen op andere servers.

wij werken zonder achterpoortjes en alles wat we beloven kan direct op papier worden gezet zoals bij tom niet lukt.

na 3 maal het contract opnieuw op te stellen zijn de meeste beloftes erin gekomen.

mvg,

tim

Geert Booster
25/05/03, 23:48
Ik snap het... Had vanochtend nog iemand die bij BasM een .com had geregistreerd, de formulieren van betalen vandaag op de post (?) wilde doen en toen er achter kwam dat er gisteren via een creditcard (direct en snel dus) het domein wat hij had aangevraagd had geregistreerd... Ofwel BasM had dus nog niks gedaan... (Eerst betalen dan aanvragen? Het liep al minstens 2 weken ofzo geloofik ik)

Vond het beetje raar verhaal..

timvm
26/05/03, 08:23
Ja,

dit probleem heb ik ook gezien. Het probleem is dat er veel mensen bestellen maar nooit betalen, dus werkt basm met het systeem eerst betalen dan bestellen. Als er 1 klant dit zou doen ok maar het gata over 100 + klanten die dat al hebben gedaan dus moest er iets worden
gedaan.

Op de koop toe was de persoon in kwestie zeer onbeleefd maar het was die persoon die nog niet had gestort.

mvg,

Tim

Grumpy
26/05/03, 10:18
Basm heeft veel last van "onbeleefde" klanten.
Maar Basm denkt nooit na WAAROM ze zo zijn.

Mensen klagen over de snelheid en de bereikbaarheid.
HTML sites werken overdag goed, maar zodra er MySQL bij komt gaat het traag. En 's avonds zijn de websites zelfs helemaal niet bereikbaar of hartstikke traag. Alsof de servers op Mars staan.
Basm reageert dan en vertelt elke keer dat ze ermee bezig zijn.
"Wij zijn bezig met de loadbalancing, nog voor het einde van de week gaat het beter zijn"
Zo'n verhaal werd wekelijks verteld.
Klanten klagen door (aangezien elke keer hetzelfde verteld wordt).
Dan komt Basm met de volgende redenen.
"Wij zijn ook maar mensen". "Wij hebben ook nog een andere leven naast Basm."
En dan heb ik het niet eens over wat er allemaal op hun irc-server gebeurd.

Op een gegeven moment dreigen ze hun klanten met het bannen hun supportforum voor klagen over de snelheid.

Vind je het gek dat mensen blijven klagen en soms op een onbeleefde manier?

timvm
26/05/03, 17:51
Ok,

ik versta jullie opinie heel goed maar we zijn wel degelijk bezig met het verbeteren van de basm servers. De servers stan sinds 1 maand in een eigen rack op een 1 gbit verbinding. Nu zijn we bezig met de klanten te verspreiden op meer servers op verschillende locatie's zodat we downtime's kunnen voorkomen.

De irc server is ook niet bedoeld geweest om er support op te geven, dit is een chat bedoeld voor de communicatie tussen de klanten de basm admins.

Het forum word heel af en toe bestookt met allerlei negatieve en aggresieve topics door niet klanten.

tom
27/05/03, 02:18
Origineel geplaatst door timvm
Ik had verwacht geen war te starten, mag ik duidelijk zijn: freeroot is een compleet ander project als basm. De asp server is superrap en voor de gewone webhosting van freeroot is er ook een andere server die ik tevens bij jou heb genomen. Jou contracten heb je wel enkele keren moeten aanpassen. Je beloofde: 25 gb traffic waar ik maar 20 zag staan, apc waar ik geen zag staan in het contract en 1 jaar lease tijd ipv 2 zoals in het contract. Na enkele mails is dit dan ook in orde gekomen.

jouw contract is per ongeluk verwisseld met een andere klant, dus bij deze nogmaals mijn excuses!

tom
27/05/03, 02:22
Origineel geplaatst door timvm
Ik ben gewoon een werknemer van basm


:D :D

thomas
27/05/03, 02:43
sure, weer zo een vrijwilliger werker ofzo :D

timvm
27/05/03, 07:50
nope trek maar na :-)