PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodziek



J@rno
21/05/03, 21:32
Doodziek ja word ik ervan.

Waarvan dan? Nou het volgende:

In Nederland (en de rest van de wereld) zijn er inmiddels al 1001 webhosting bedrijfjes te vinden. De een groot de ander klein de een erg professioneel en de ander wat meer low profile maar met lagere prijzen.

Hetgeen wat mijn nu zo doodziek maakt is dat vele (ik ga geen namen noemen) webhosters:

- Een site hebben die maar half af is;
- Niet te bereiken zijn via een normale telefoon (een 06 is prima maar staat erg amateuristisch, contact/support verloopt enkel via de mail of erger nog via MSN/ICQ
- Zich een stuk 'groter' voordoen dan ze eigenlijk zijn (3 kantooren 9 pops en in werkelijkheid zijn ze resellers ofzo)
- Ondoorzichtige betalingsvoorwaarden (KvK? rek.nr? etc)

Al dit soort dingen geven mijns inziens maar verdomde weinig vertrouwen in een host.

Ik heb er niets op tegen dat 'Jan en Alleman' maar een hostingbedrijfje op kunnen zetten maar blaas AUB niet meteen zo hoog van de toren en zorg gewoon voor een duidelijke site die AF is en alle belangrijke gegevens bevat.

Vb "1U co-locatie 25GB verkeer" en that's it?! Niet ff vermelden waar je lijntje dan op word aangesloten?! 1 MB lijntje voor heel cabinet?! 10MB 100MB? verbindingen naar buiten toe?! Wat kost een GB extra als je eroverheen gaat ?!

Dit zijn allemaal dingen die je toch graag zou willen weten van een host maar in veel gevallen niet worden vermeld.

Dus ja, doodziek is misschien wat overdreven maar het is wel irritant

Zo mijn 'first post' is een feit ik ben benieuwd naar de reacties

Gr Jarno

wdv
21/05/03, 21:36
Helemaal mee eens.

InstantXs
21/05/03, 21:36
*stemt voor*

Shr3d
21/05/03, 21:51
Me twice :D

Andrew
21/05/03, 21:59
Wel mee eens behalve met dat punt van support via ICQ/MSN, wat is hier mis mee?

InstantXs
21/05/03, 22:01
niks, MITS je ook via de tel bereikbaar bent...
maar staat niet echt profi om te zeggen dat je support via msn geeft...
is zowiezo lastig als je meer dan 150 klanten hebt, aangezien dan je lijst vol is :p

Andrew
21/05/03, 22:06
...

J@rno
21/05/03, 22:07
Origineel geplaatst door Andrew
Wel mee eens behalve met dat punt van support via ICQ/MSN, wat is hier mis mee?

Staat lekker profi je klanten te woord staan alleen via MSN/ICQ

Piet> Ja hallo ik ben Pietje en ben klant en heb een probleem.
Host> Nu even niet ga net ff eten ;)

Jan> Ja hallo ik ben Jantje en ben klant en heb een probleem.
Host> BRB

Alleen mobiele nummers suckt ook er valt nooit te bepalen waar iemand zit en of ie al dan niet aan het werk is daarnaast komt het in mijn ogen harstikke onbetrouwbaar over

WebBizz
21/05/03, 22:18
Helemaal mee eens! Enne... welkom op het forum ;)

BlueLagoon
21/05/03, 23:47
:) Nou ja... als het zulke slechte bedrijven zijn waar je het over hebt... dan heb je toch nix te vrezen? Wat kan het je nou schelen dat een concurent niet het verbindinkje naar de switch vermeld, lijkt me alleen in voordeel van jezelf.

En hoe hoger ze klimmen... hoe dieper ze kunnen vallen, ik maak me er niet zo druk om hoor.

Wezz6400
22/05/03, 00:04
Helemaal mee eens J@rno, ennuh, welkom hier. :) Waar ken ik jou ook al weer van? Oh ja, van dat supportforum van die veel betere forumsoftware. :D :X

J@rno
22/05/03, 00:04
Origineel geplaatst door BlueLagoon
:) Nou ja... als het zulke slechte bedrijven zijn waar je het over hebt... dan heb je toch nix te vrezen? Wat kan het je nou schelen dat een concurent niet het verbindinkje naar de switch vermeld, lijkt me alleen in voordeel van jezelf.

En hoe hoger ze klimmen... hoe dieper ze kunnen vallen, ik maak me er niet zo druk om hoor.

Ik heb geen hostingbedrijf. Ik ben zelfs niet van plan om er 1 te beginnen. Ik ben alleen nieuwsgierig hoe het overal in zijn werk gaat. :)

Dat een bedrijf niet zijn uplink/contactgegevens/etc vermeld op zijn/haar site hoeft niet te betekenen dat het een slecht bedrijf is. (Als je goed leest schrijf ik dat ook niet :mad: ) Het staat echter nogal knullig als je bedrijf (bijv) niet eens een telefoonnummer heeft :(

McRox
22/05/03, 00:06
Origineel geplaatst door J@rno

Het staat echter nogal knullig als je bedrijf (bijv) niet eens een telefoonnummer heeft :(

Kun je me uitleggen waarom? En over welk doelgroep je praat? :)

J@rno
22/05/03, 00:12
Sorry hoor maar komt een bedrijf dat je alleen via email/MSN/ICQ kan bereiken dat geen (vast) telefoonnummer heeft jouw betrouwbaar over?

Ik zou daar niet graag mijn centjes naar over willen maken.

Ik heb niets tegen een kantoor aan huis bijvoorbeeld maar dan kun je toch op zijn minst even 1 ISDN nummertje voor je bedrijf gebruiken.

Wat bedoel je met doelgroep?! Ik heb het in mijn bericht over webhostingbedrijven in het algemeen (groot/klein/nl/US/oud/nieuw)

tom
22/05/03, 00:24
ik word er ook sch*tziek van.
concurrentie mag, maar dan volgens de regels!
waarom kunnen ze het goedkoop aanbieden?
a) ze wonen thuis, paps&mams betaalt de huur/stroom/pc
b) van btw/rsz/advocaat/verzekering betalen hebben ze nog nooit gehoord
c) het begrip SLA kennen ze niet

dat ze gewoon terug achter hun playstation kruipen!

maar goed, dat hebben we al gehad :)

welcome btw :)

J@rno
22/05/03, 00:28
Ik heb het niet eens specifiek over die '16 jarige ventjes' met een hostingbedrijf hoor. (al zal het daarop vooral van toepassing zijn....)

WebBizz
22/05/03, 00:31
Origineel geplaatst door tom
b) van btw/rsz/advocaat/verzekering betalen hebben ze nog nooit gehoord


RSZ??

Grumpy
22/05/03, 00:53
Origineel geplaatst door J@rno

Staat lekker profi je klanten te woord staan alleen via MSN/ICQ

Het staat niet zo profi nee.
En alleen maar MSN/ICQ is inderdaad slecht.

Maar ik neem aan dat het dan ook een "goedkoop" hostingbedrijf is.
Zulke bedrijven trekken veel klanten aan die veel gebruik maken van MSN/ICQ. Voor dat soort mensen is support via MSN/ICQ het handigst.
Dan hoeven ze niet speciaal te bellen of op e-mails te wachten.

tom
22/05/03, 02:19
Origineel geplaatst door J@rno
Ik heb het niet eens specifiek over die '16 jarige ventjes' met een hostingbedrijf hoor. (al zal het daarop vooral van toepassing zijn....)

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=25368#55421 ? :p

tom
22/05/03, 02:22
Origineel geplaatst door WebBizz


RSZ??

ziekenfonds ?

in belgie betaal je circa 20.000€ per jaar.
ik spreek hier over een situatie van 3werknemers.
en dan hebben we nog geen btw & vakantiegeld betaald...

dus 55% van wat je verdient, mag je al direct gaan afdragen naar vadertje staat :(

in belgie kan je overigens als je net start 3j uitstel krijgen voor btw te betalen, ze rekenen dan wel interest aan.

dus dat er tussen 40% en 45% failliet gaan in de eerste 3jaar is niet verwonderlijk :D

ric0
22/05/03, 10:19
Kom op zeg... wat een klaagzang allemaal.

Als ze je de klanten voor de neus weghalen en die blijven houden, dan doen ze het blijkbaar beter. We hebben hier in Nederland (en ik reken de provincie Vlaanderen ook maar even mee ;)) toch een redelijke vorm van vrije markt economie?

Er zijn toch ook genoeg mensen die geen 24 uurs support willen, die geen SLA willen, maar gewoon een site'je en dan niet gelijk zwaar willen betalen?

Het is een markt van vraag en aanbod. Houd op met klagen en ga niet concureren met die "budget en snabbel" hosting waar je toch niet tegen op kunt.

WebBizz
22/05/03, 11:04
Als het eerlijk gebeurt heb ik nergens problemen mee. Het gaat hier om de kiddies zonder kvk, btw, telefoon, belastingafdrachten en dergelijke.

Eigenlijk zouden we die gewoon eens moeten rapporteren aan de belastingdienst, dan hebben ze in no-time ruzie met pappa en mama en de eerste vijf jaar geen zakgeld meer. :)

RayManZ
22/05/03, 12:45
telefoon is niet verplicht hoor :)

WebBizz
22/05/03, 14:10
Telefoon is niet verplicht nee, maar zoals hierboven is aangegeven staat dat wel zo professioneel mits het een vaste aansluiting betreft. Overigens kun je die uiteraard altijd doorverbinden naar een mobieltje.

InterXS
22/05/03, 14:19
Nou wij hebben tijdelijk een 06 op de site, werkt perfect.
En dat jullie dat nou niet profi vinden, i don't care :)

WebBizz
22/05/03, 14:27
Het gaat er niet om of wij het professioneel vinden, het gaat er om wat je klanten er van vinden. En die klanten vinden het niet professioneel (net of je geen kantoor hebt of geen aansluiting kunt betalen). Bovendien is het plaatsen van een mobiel telefoonnummer ook vaan een indicatie dat je alleen bent en/of er nog werkzaamheden naast doet. Bovendien is het bellen naar een mobiel altijd nog duurder dan het bellen naar een vaste aansluiting.

Redenen genoeg dus om een vaste aansluiting te nemen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

InterXS
22/05/03, 14:42
Nee maar wij gaan verhuizen van thuiswerke naar kantoor.
Op die manier.

Maar binnenkort staat er weer een vast nummer hoor :)

ric0
22/05/03, 15:35
Origineel geplaatst door WebBizz
Als het eerlijk gebeurt heb ik nergens problemen mee. Het gaat hier om de kiddies zonder kvk, btw, telefoon, belastingafdrachten en dergelijke.

Eigenlijk zouden we die gewoon eens moeten rapporteren aan de belastingdienst, dan hebben ze in no-time ruzie met pappa en mama en de eerste vijf jaar geen zakgeld meer. :)

Mja... sorry hoor... maar dat zijn tokootjes die zich echt alleen op een heel kleine markt richting. Die snabbelmarkt waar ik het over had.

Dat soort dingen is vergelijkbaar met beunhazen voor auto's of verbouwingen.

Dat zijn ook projectjes en diensten op een schaal waar je als onderneming niet tegen moet concureren.

Even op het mobiele verhaal inhaken. Het staat misschien minder profi. Maar als een kleine onderneming hoeft het helemaal niet verkeerd te zijn. Als je alles met 1 of 2 personen doet heeft een 06 waarschijnlijk nog voordeel ook.

Ik denk dat een klant het feit dat ie je kan bereiken belangrijker vind dan of dat een vast of mobiel nummer is.

host3000
22/05/03, 15:48
Origineel geplaatst door ric0


Even op het mobiele verhaal inhaken. Het staat misschien minder profi. Maar als een kleine onderneming hoeft het helemaal niet verkeerd te zijn. Als je alles met 1 of 2 personen doet heeft een 06 waarschijnlijk nog voordeel ook.

Ik denk dat een klant het feit dat ie je kan bereiken belangrijker vind dan of dat een vast of mobiel nummer is.

Ja, maar niet helemaal. Als je ziet dat het van belang geacht wordt of de helpdesk een gratis nummer heeft, een gewoon nummer of een extra betaald nummer (zie alle consumententests), dan zal het extra tarief voor mobiel ook wat uitmaken (zeker als je een 1/2 uur aan het praten bent). Maar, je kan als bedrijf natuurlijk gewoon doorschakelen op mobiel. Dan kost het je zelf wat, maar het is een oplossing.

Overigens vind ik zelf e-mail support helemaal niet verkeerd (als klant dan). Het geeft je de kans je probleem goed te definiëren en de hoster wordt niet direct uit z'n werk gehaald. Als je bv binnen een 1/2 uurtje reactie hebt. is er niets mis mee.

BlueLagoon
22/05/03, 16:38
Origineel geplaatst door WebBizz
Bovendien is het plaatsen van een mobiel telefoonnummer ook vaan een indicatie dat je alleen bent en/of er nog werkzaamheden naast doet.

Wat maakt het nou opeens weer uit als je alleen werkt? Is dat direct een definitie van slechte kwaliteit of slechte support? Iedereen begint ergens, om nu alle eenmanszaken gelijk als minderwaardig te boek te doen... (Ik heb trouwens wel een vaste foon, voor m'n eenmanszaak ;))

WebBizz
22/05/03, 16:41
Er is niks op tegen om het alleen te doen. Mijn punt was dat het alleen vermelden van een mobiel telefoonnummer bepaalde gedachten oproept die niet in het voordeel van de host zijn.

NB: ik ben zelf ook een eenmanszaak met vaste telefoonaansluiting.

InstantXs
22/05/03, 16:42
Origineel geplaatst door BlueLagoon


Wat maakt het nou opeens weer uit als je alleen werkt? Is dat direct een definitie van slechte kwaliteit of slechte support? Iedereen begint ergens, om nu alle eenmanszaken gelijk als minderwaardig te boek te doen... (Ik heb trouwens wel een vaste foon, voor m'n eenmanszaak ;))

Ik neem aan dat iedereen wel eens op vakantie gaat.. zit je dan je moboel uit? lijkt me neit dat het wenselijk is dat klanten je dan met vragen bellen. support geven is ook vrij lastig dan. zeker als je in je eentje bent. (ja tuurlijk kan je het uitbesteden, maar die weten ook neit overal een antwoord op)

WebBizz
22/05/03, 16:47
Om hier voor mezelf ook maar meteen antwoord op te geven (ben tenslotte ook eenmanszaak): ik ga hoogstens twee volle weken per jaar op vakantie. Gedurende die week is de telefoon doorgeschakeld naar m'n mobiel, ik ben dus gewoon bereikbaar. Bestellingen worden door een goede kennis afgehandeld, ik heb hier keurige handleidingen liggen hoe domeinen aan te vragen, DNS in te stellen, pakketten aan te maken en dergelijke. Bestellingen worden dus gewoon verwerkt, telefoon wordt aangenomen. Email wordt twee tot drie keer per dag geleegd via een PDA en mobiel. Kost een paar centen, maar alles lijkt me dik in orde zo.

InstantXs
22/05/03, 16:49
nouja jij hebt het goed geregeld dan ja, maar dr zijn er zat die dat niet hebben.
Hoe doe je het trouwens als je server down gaat? of heb je daarvoor ook contacten lopen?

(ik wil niet door klanten gebeld worden als ik op vakantie ben trouwens, maar dat meot iedereen voor zich zelf weten natuurlijk)

WebBizz
22/05/03, 16:53
Origineel geplaatst door InstantXs
Hoe doe je het trouwens als je server down gaat? of heb je daarvoor ook contacten lopen?

Als server down gaat volstaat een enkel telefoontje om er voor te zorgen dat er direct naar gekeken wordt en eventuele problemen worden opgelost.

Overigens gaat bij mij het meeste contact met klanten via de email, dus zoveel telefoontjes krijg ik nu ook weer niet. Zijn vaak alleen nieuwe klanten die bellen want de bestaande weten dat ik snel op email antwoord dus die sturen gewoon een mailtje.

BlueLagoon
22/05/03, 18:37
Idd... er zijn altijd wel mensen die tijdelijk voor je kunnen waarnemen, en wil je het zelf ook een beetje snel kunnen afhandelen is een "draaiboek" voor het afhandelen van zaken erg handig.

Mijn huidige klanten (doe ik ook vrij veel webdesign erbij...) krijgen altijd van te voren een e-mail of op andere wijze bericht dat ik zelf even niet aanwezig ben voor twee weken, dat de zaken worden waargenomen en dat het daardoor mogelijk is dat antwoorden iets langer laten wachten dan normaal (En dan hebben we het niet over daaaggeeennn). Ik heb hier nog nooit een slechte reactie over gehad, integendeel.

Denk dat eenmanszaken zeer flexibel zijn, en zeker een meerwaarde kunnen bieden boven grotere bedrijven.

Natuurlijk zijn er ook eenmanszaken die niet ingeschreven zijn, te lage prijzen rekenen om zelf later van te kunnen leven enz. Alleen maak ik me daar niet zo druk om. Ten eerste doel ik toch op een wat ander marktsegment en ten tweede lopen dat soort mensen vanzelf wel tegen de lamp :) Als je je erg druk maakt om die beunhazen, zie je ze misschien te veel als een concurerende kracht.

J@rno
22/05/03, 23:13
Laat even duidelijk zijn dat ik in mijn klaagzin niet de bedoeling heb om af te geven op 1-mansbedrijfjes of andersoortige kleine (jonge) ondernemers maar meer op het feit dat je bij die bedrijven toch rustig honderden euro's kunt spenderen aan het huren/kopen van servers of bandwith maar dat er niet duidelijk is wie of wat erachter zit.

Dat een bedrijf klein is wil niet zeggen namelijk dat ze daarom maar een halve site hoeven te hebben en maar via 1 kanaal (mail) bereikbaar zijn.

Het afmaken van die 10 pagina's die iedere site bevat kan toch niet zo'n punt wezen en het vermelden van belangrijke data als KvK, telnr etc kan toch ook niet teveel moeite zijn, zelfs niet voor een kleine ondernemer.

Even die 2 uurtjes extra spenderen aan je eigen site en je komt een stuk beter over op de meeste klanten.

Jongens doe er iets aan! Ik denk dat degenen die zich dit aan mogen trekken zich hier terecht stil houden !!

Deimos
22/05/03, 23:20
Zelf denk ik dat je steeds meer een Amerikaanse scene krijgt in de hosting wereld. EN als je WHT een beetje heb gevolgt zul je, net zoals mij, er waarschijnlijk vanuit gaan dat het ergste nog moet komen.

eXite
22/05/03, 23:23
Ik heb het al eens eerder gezegd, concurrentie is concurrentie. Je moet gewoon weten dat je kwaliteit kunt leveren tegen een goede prijs. Als je dat niet uitstraalt dan ben je nergens.

Dat is gewoon een kwaliteit die ontbreekt bij vele "kindjes" die een bedrijf starten.

J@rno
22/05/03, 23:38
Origineel geplaatst door eXite


Dat is gewoon een kwaliteit die ontbreekt bij vele "kindjes" die een bedrijf starten.

Niet persoonlijk bedoeld hoor maar:

www.futureflex.nl Tools snelheidstest :

Test uw snelheid naar een van onze servers!




Bezig met meten...

Warning: fopen(10mb.bin) [function.fopen]: failed to create stream: No such file or directory in /home/futurefl/public_html/speed/initialmeter.php on line 41
Test momenteel niet mogelijk.


Support pagina:



Support

De support pagina wordt op dit moment herontworpen


Sinds wanneer worden er bij contactgegevens geen rekening nummer meer opgegeven? Algemene voorwaarden: Defenities ?! is dat goed gezpeld?!

Als je die 'kindertjes' dan afzeikt zorg dan in ieder geval dat je het zelf goed voor elkaar hebt

Wezz6400
22/05/03, 23:44
Wat ik me nou eigenlijk afvraag is wat er mis is met het bieden van kwaliteit. Er zijn zo veel bedrijven die geen kwaliteit bieden, maar ik snap de motivatie niet om dat niet te doen. Wat heb je er aan als klanten weglopen vanwege slechte kwaliteit, wat heb je aan een slechte reputatie op wht.com/.nl :huh: :huh: :huh:

eXite
22/05/03, 23:46
Bedankt dat je me even wijst op de fouten, inmiddels opgelost.

En verder is het bij ons allemaal prima geregeld hoor :)

J@rno
23/05/03, 00:05
Origineel geplaatst door eXite
Bedankt dat je me even wijst op de fouten, inmiddels opgelost.

En verder is het bij ons allemaal prima geregeld hoor :)

Er zullen ongetwijfeld nog wel wat meer foutjes in zitten hoor. Maar dit vond ik binnen 5 minuten (kun je nagaan als ik echt zou gaan zoeken gnagna)

Wel keurig & snel (deels) opgelost maar wat ik mezelf dan weer afvraag is hoelang het zo al stond.


Sorry dat ik jouw nu even als doelwit gebruik je site ziet er op dit soort kleine dingetjes na wel duidelijk en goed verzorgd uit.

Herbert
23/05/03, 00:31
Origineel geplaatst door J@rno
[B]

Niet persoonlijk bedoeld hoor maar:

www.futureflex.nl Tools snelheidstest :

Test uw snelheid naar een van onze servers!

Hoeveelheid bandbreedte van u naar de server: 204.50kbps
Hetgeen betekent dat u met 25.56 KB/sec. van onze servers kunt downloaden!
Net zo snel als de mijne :) LoL

Edit:
Sorry de tweede test was beter:
Hoeveelheid bandbreedte van u naar de server:
1.22 Mbps
Hetgeen betekent dat u met 156.14 KB/sec. van onze servers kunt downloaden!

Grumpy
23/05/03, 00:37
Wij garanderen dat u het maximale uit uw verbinding zult halen!


Hoeveelheid bandbreedte van u naar de server:115.50kbps
Hetgeen betekent dat u met 14.44 KB/sec. van onze servers kunt downloaden!
Maximale garanderen? Het grappige is dat mijn Chello verbinding 192KB/sec kan halen. (KiloByte niet kilobit)

Domenico
26/05/03, 18:14
Origineel geplaatst door Wezz6400
Helemaal mee eens J@rno, ennuh, welkom hier. :) Waar ken ik jou ook al weer van? Oh ja, van dat supportforum van die veel betere forumsoftware. :D :X

Welke forumsoftware?
Die software die ze alleen in nederland gebruiken omdat die zo goed is?

plugintools
26/05/03, 19:30
En welke software is dat?

eXite
26/05/03, 21:37
Origineel geplaatst door Grumpy

Maximale garanderen? Het grappige is dat mijn Chello verbinding 192KB/sec kan halen. (KiloByte niet kilobit)

Nac heeft de laatste tijd inderdaad wat problemen... :s Daarom is de verbinding af en toe om te janken. (30kb/s ofzo)

Moet als het goed is volgende maand allemaal weer tip top in orde zijn.

Wezz6400
26/05/03, 21:55
Origineel geplaatst door Domenico


Welke forumsoftware?
Die software die ze alleen in nederland gebruiken omdat die zo goed is?
Het gaat om een grap, J@rno snapt wel wat ik bedoel voor de rest maakt het niet uit want het is toch maar een grap.

Lorenzo
26/05/03, 22:06
Origineel geplaatst door Deimos
EN als je WHT een beetje heb gevolgt zul je, net zoals mij, er waarschijnlijk vanuit gaan dat het ergste nog moet komen.

Wat is het ergste dat nog komen zal...?

rq
27/05/03, 03:42
MSN/ICQ ondersteuning is natuurlijk niks mis mee mits men ook toereikende ondersteuning biedt via telefoon of e-mail.

HostNation
27/05/03, 06:01
Origineel geplaatst door WebBizz
Bovendien is het plaatsen van een mobiel telefoonnummer ook vaan een indicatie dat je alleen bent en/of er nog werkzaamheden naast doet. Bovendien is het bellen naar een mobiel altijd nog duurder dan het bellen naar een vaste aansluiting.

Redenen genoeg dus om een vaste aansluiting te nemen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.


Of gewoon vaak in het datacenter bent......


Nou als ik het ergens voor zou laten waren het niet de kosten, maar het komt er wel bij kijken!

NB: alleen omdat er slechts een GSM nummer/geen nummer op de site staat betekend niet dat klanten geen vast nummer hebben!

J@rno
27/05/03, 11:08
Origineel geplaatst door Domenico


Welke forumsoftware?
Die software die ze alleen in nederland gebruiken omdat die zo goed is?

Nee die ze alleen in NL gebruiken omdat ie gratis is :D

J@rno
27/05/03, 11:09
Origineel geplaatst door HostNation



NB: alleen omdat er slechts een GSM nummer/geen nummer op de site staat betekend niet dat klanten geen vast nummer hebben!

Wel een mobiel nummer op je site vermelden en niet een vast nummer? Een beetje de omgekeerde wereld is dat natuurlijk het is logischer om wel een vast nummer te vermelden en je klanten voor spoedeisende hulp een mobiel nummer te geven.

Domenico
27/05/03, 15:06
Origineel geplaatst door J@rno


Nee die ze alleen in NL gebruiken omdat ie gratis is :D

Hehehe, ok maar ik dacht even aan React of ActiveTopics. :)

WebBizz
27/05/03, 16:38
Origineel geplaatst door HostNation
NB: alleen omdat er slechts een GSM nummer/geen nummer op de site staat betekend niet dat klanten geen vast nummer hebben!

Ja, en? Het ging er om dat je klanten je niet op een normale telefoonaansluiting kunnen bereiken. Het is voor je klanten duurder om naar een mobiele aansluiting te bellen dan naar een vaste aansluiting.

WebBizz
27/05/03, 16:41
Origineel geplaatst door J@rno


Wel een mobiel nummer op je site vermelden en niet een vast nummer? Een beetje de omgekeerde wereld is dat natuurlijk het is logischer om wel een vast nummer te vermelden en je klanten voor spoedeisende hulp een mobiel nummer te geven.

Optimaal is natuurlijk om een vaste aansluiting te hebben en die bij afwezigheid door te schakelen naar een mobiel nummer. Dan ben je altijd keurig bereikbaar, of je nu op kantoor, in de auto of in het NOC bezig bent.

eXite
27/05/03, 17:08
Tja, ik hoor niemand iets zeggen over een leuk meisje op kantoor halen die dat doet?

host3000
27/05/03, 17:08
Wij hebben het hier nu wel over de € 5,- per jaar hosters, maar als ik zie welke aanbiedingen hier over het forum flitsen vraag ik mij af, wie hier nu eigenlijk aan het stunten is! wie de schoen past ....

Deimos
27/05/03, 17:23
Helemaal mee eens :). De ommekeer in de NL hostingmarkt is begonnen. Nu komen er pas echt veel scholieren met een hostingbedrijf. Want 500 GB voor 99 euro. Dat kan elke student nog betalen.

superior-is
27/05/03, 18:25
De Nederlandse rackshack tijd is begonnen. :)

thomas
27/05/03, 19:10
De vraag is natuurlijk of nederland daar al rijp voor is? Ben benieuwd wat we er binnen 3 maand nog van zien.

Deimos
27/05/03, 19:13
Hoe bedoel je dat? Of de aanbieders het aan kunnen of of de NL klant het aankan?

BlueLagoon
27/05/03, 19:14
Origineel geplaatst door Deimos
Helemaal mee eens :). De ommekeer in de NL hostingmarkt is begonnen. Nu komen er pas echt veel scholieren met een hostingbedrijf. Want 500 GB voor 99 euro. Dat kan elke student nog betalen.

Die hype is in webdesignland geloof ik weer een beetje op z'n retour. Misschien zijn ze nu allemaal naar webhosting overgestapt :) De nieuwe kip met de gouden eieren :)

thomas
27/05/03, 19:15
Origineel geplaatst door Deimos
Hoe bedoel je dat? Of de aanbieders het aan kunnen of of de NL klant het aankan?

Of de carriers en datacenters hier wel op voorbereid zijn om aan een zo lage prijs te werken dat de hoster het kan aanbieden. Een beetje gokken of die klant het nu wel of niet afneemt is ook niet echt handig :)

Deimos
27/05/03, 19:21
Mee eens :). Ben benieuwd waar het schip strand (val volgens mij in herhaling :D). Wat ik me ook afvraag is wat dit voor impact heeft op TOKO's met eigen netwerk e.d. Velen kunnen zulke prijzen immers niet aanbieden.

KLeine tokó's gaan gewoon failliet en starten dan onder een andere naam bij de goedkope aanbieder of er naast. Zelf denk ik dat je nu echt USA praktijken krijgt., Of te wel gemiddelde leeftijd van een hostingbedrijfje op 14 jaar. Misschien 15 ;) (oke cliché).

Maar nu gaat de kwaliteit meetellen van de nevendiensten. En denk dat daar starters nog wel eens over kunnen struikelen. Maar dat is slechts mijn indruk.

superior-is
27/05/03, 19:30
Origineel geplaatst door Deimos
Mee eens :). Ben benieuwd waar het schip strand (val volgens mij in herhaling :D). Wat ik me ook afvraag is wat dit voor impact heeft op TOKO's met eigen netwerk e.d. Velen kunnen zulke prijzen immers niet aanbieden.


Zoals wij bijvoorbeeld. Nou valt het natuurlijk nog wel te betwisten of $klant per maand 500GB gaat volplempen, maar ik wil dat risico (nog) niet nemen.

[Elwin]
27/05/03, 19:59
Origineel geplaatst door thomas


Of de carriers en datacenters hier wel op voorbereid zijn om aan een zo lage prijs te werken dat de hoster het kan aanbieden. Een beetje gokken of die klant het nu wel of niet afneemt is ook niet echt handig :)

Datacenters prima en de carriers daar zijn goede deals mee gemaakt :)

[Elwin]
27/05/03, 20:01
Origineel geplaatst door superior-is


Zoals wij bijvoorbeeld. Nou valt het natuurlijk nog wel te betwisten of $klant per maand 500GB gaat volplempen, maar ik wil dat risico (nog) niet nemen.

Inderdaad is dat een "risico" dat je moet nemen. RackShack nam dat risico ook en lang niet alle klanten van rackshack verbruiken die 400GB en ik denk dat ook maar weinig van die klanten zelfs over de 200 komen..maar daar heb ik niet echt een inzicht in.

host3000
27/05/03, 21:32
ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat er sprake is van een behoorlijke overcapaciteit door het inzakken van de internet-hype. dat zou betekenen, dat dit tijdelijk is en de netwerkexploitanten daarop speculeren en (te) laag verkopen. als de inzakking langer aanhoudt dan verwacht, kan het weleens koppen gaan kosten, denk ik.

Grumpy
27/05/03, 21:35
Als er nu heel veel nieuwe bedrijven gaan komen die hun prijzen baseren op de lage inkoop van nu.. en de prijzen gaan na een tijdje weer omhoog... dan zullen die nieuwe bedrijven niet lang meer blijven... of ze moeten hun prijzen ook omhoog gooien.. dat kost waarschijnlijk heel wat klanten :P

eXite
27/05/03, 23:56
Tja, ik kan alleen maar zeggen dat het gewoon naaierig is dat er zo weinig controle wordt uitgeoefend door hetzij de overheid, hetzij de fiscus. Wij moeten zowieso al met de volgende kosten rekening houden:

- Server huur/onderhoud
- Belasting
- Accountant
- Verzekeringen

Dat zijn zo even 4 dingen die de gemiddelde peuter reseller niet hoeft te doen, of eigenlijk gewoon niet doet. (of het nou moet of niet)

Maarja, het heeft ook zat voordelen.. ik zal het nog maar een keer zeggen; die kleine resellertjes / rackshackers kunnen gewoon niet betrouwbaar zijn, klaar. :)

host3000
28/05/03, 01:29
Origineel geplaatst door eXite
Tja, ik kan alleen maar zeggen dat het gewoon naaierig is dat er zo weinig controle wordt uitgeoefend door hetzij de overheid, hetzij de fiscus. Wij moeten zowieso al met de volgende kosten rekening houden:

- Server huur/onderhoud
- Belasting
- Accountant
- Verzekeringen

Dat zijn zo even 4 dingen die de gemiddelde peuter reseller niet hoeft te doen, of eigenlijk gewoon niet doet. (of het nou moet of niet)

Maarja, het heeft ook zat voordelen.. ik zal het nog maar een keer zeggen; die kleine resellertjes / rackshackers kunnen gewoon niet betrouwbaar zijn, klaar. :)
Tja, ik weet niet waarom dit zo zielig moet klinken.
De Opel dealer klaagt ook over de beunmonteur op de hoek, maar moet er daarom 'controle' uitgeoefend worden (waarop trouwens)?

Moet de groentenman er voor gaan om de zaterdagmarkt met de goedkope kraampjes van de aardbodem te vegen? Misschien wel, maar niet uit zieligheid maar omdat het concurrentie is.

Ik bedoel maar, concurreer je suf (en dat betekent niet alleen op prijs maar ook op andere dingen die een klant belangrijk vindt) en zorg dat je een goede naam opbouwt. Dat is veel waard. Maar houd op met klagen. :O

eXite
28/05/03, 08:53
- Server huur/onderhoud: €12.500
- Accountant: €3.500
- Verzekeringen: €500

Dat zijn even globaal de jaarlijkse kosten die ik zowieso maak. En dan hebben we de belasting er nog niet bij gerekend.

Dat is dus geen concurrentie meer, dit is gewoon genaai! Iemand van 14 die hoeft dit allemaal niet te betalen en die is allang blij als hij een keer een paar nieuwe schoenen kan kopen na een half jaar werken!

Concurrentie vind ik prima, maar als dat betekent dat de ander zo even 20.000 euro achterover kan drukken dan schiet mij dat toch in het verkeerde keelgat.

Daar gaat het over, niet of je wel/niet capaciteit hebt om te concurreren.

WebBizz
28/05/03, 08:58
Wie houdt je tegen om je servers te verkopen en over te stappen op een goedkope rackshack bak in de VS? Het is een keuze die je zelf maakt...

plugintools
28/05/03, 09:26
Aldi verkoopt prachtige computers tegen een lage prijs (heb er zelf ook 1), altijd met de laatste snufjes e.d.
Toch is Aldi niet de marktleider. Verre van de marktleider. Ze verkopen ook notebooks voor een hele goede prijs (ben vaak in de verleiding gekomen:)). Toch zijn ze ook daar niet de marktleider.
Algemeen gezien is Dell in deze markten de marktleider (gecombineerd). Dell levert ook tegen goede prijzen, maar Aldi zit lager. Hoor je Dell klagen? Nee, Dell scoort kwartaal na kwartaal steeds betere resultaten, zich duidelijk profilerend als prijsbreker in kwaliteitscomputers. Terwijl er toch genoeg concurrenten zijn...

Kortom, het zijn 2 markten. Maak je niet te druk om de budget markt, jij zit in de kwaliteitsmarkt. Als je je alleen daar op richt, en daar de beste in wilt zijn, komen de klanten heus wel. Even ter voorbeeld: Ik heb dan wel een "budget" computer, maar mijn site(s) staan bij een kwaliteitshost. Met de computer woog de prijs van een merkcomputer (heb Dell wel overwogen) niet op tegen de prijs van een budget computer. Ik ben de enige die hier eventueel last mee krijgt. Voor hosting heb ik wel ingezien wat de toegevoegde waarde van een kwaliteitshost is, aangezien de bezoekers van mijn site niet geconfronteerd hoeven met het feit dat ik niet teveel geld uit wil geven aan mijn site.
Je hebt mensen die altijd het goedkoopste willen en zij die altijd kwaliteit willen (respectievelijk het MediaMarkt publiek vs het Bang & Olufsen publiek). Zolang je weet welk publiek je aantrekt, hoef je je over het andere geen zorgen te maken. Alles heeft zijn prijs, en mensen weten dat. Succes!

StarInternet
29/05/03, 14:05
Ik ben voor een deel met jullie eens.
Er zijn veel bedrijven die alleen hun mobiele nummer plaatsen.
En dat sommige bedrijven nog wel eens vergeten hun belasting te betalen.
Maar bedrijven die alles netjes doen dus alles netjes betalen zijn vaak ook niet betrouwbaar.
Ik noem even geen naam maar ik ken een hosting bedrijf die gewoon zijn afspraken niet na komt, zo maar zonder reden op je co-location server komt vanwege dat hij ENSIM heeft geinstalleert.
Hij zomaar databases verwijdert uit mySQL zonder reden of waarschuwing vooraf.

Ik wil hier mee zeggen niet alleen de resellers zijn niet betrouwbaar.

Maar wat is er erg aan om bij je pa of ma thuis te wonen?
Dat is toch alleen maar slim van deze mensen?

Kijk een webhosting provider moet gewoon tijdens het bestellen van een pakket een telefoonnummer geven waar ze van 7:00 tot 0:00 bereikbaar zijn.
Tegenwoordig bestaan er van die hele mooie PDA's.
Je kan met die PDA's zo het internet op en inloggen op je eigen controlpanel en zo je server rebooten of alleen een service of iets andere dingen legt er aan wat je zelf er in maakt.

cridea
30/05/03, 08:41
Origineel geplaatst door WebBizz
Wie houdt je tegen om je servers te verkopen en over te stappen op een goedkope rackshack bak in de VS? Het is een keuze die je zelf maakt...

Helemaal mee eens.

superior-is
30/05/03, 09:08
Origineel geplaatst door StarInternet

Kijk een webhosting provider moet gewoon tijdens het bestellen van een pakket een telefoonnummer geven waar ze van 7:00 tot 0:00 bereikbaar zijn.


Dat vind ik imho overkill. Wanneer men bij ons een dedicated c.q. co-located machine (of hoger) hebben staan, dan mogen ze een 24/7 nummer krijgen. Voor een hostingpakket (gezien het lage jaarbedrag) ga ik niet daar een supportdesk opzetten die je tot 0.00 kan bellen.



Tegenwoordig bestaan er van die hele mooie PDA's.
Je kan met die PDA's zo het internet op en inloggen op je eigen controlpanel en zo je server rebooten of alleen een service of iets andere dingen legt er aan wat je zelf er in maakt.

Bij ons heeft iedereen de volgende PDA:
http://www.sharp-usa.com/products/TypeLanding/0,1056,112,00.html

eXite
30/05/03, 11:11
Hmm, ik heb zo'n dell ding :)

Maar goed, niemand houd me inderdaad tegen om een rackshack servertje te kopen. Maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Het ging erom dat er zo ontiegelijk veel nieuwe "bedrijfjes" zijn die op papier helemaal niet bestaan en zo allerlei kosten besparen. Dat vind ik zo idioot. Verder zal het me een worst wezen als iedereen rackshack servers gaat kopen :D

WebBizz
30/05/03, 11:59
Origineel geplaatst door eXite
Maar goed, niemand houd me inderdaad tegen om een rackshack servertje te kopen. Maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Het ging erom dat er zo ontiegelijk veel nieuwe "bedrijfjes" zijn die op papier helemaal niet bestaan en zo allerlei kosten besparen.Helemaal mee eens. Concurrentie prima, oneerlijke concurrentie die bovendien ook nog strafbaar is (geen belasting betalen) is gewoon not done.

Samuel
30/05/03, 13:27
Origineel geplaatst door tom


ziekenfonds ?

in belgie betaal je circa 20.000€ per jaar.
ik spreek hier over een situatie van 3werknemers.
en dan hebben we nog geen btw & vakantiegeld betaald...

dus 55% van wat je verdient, mag je al direct gaan afdragen naar vadertje staat :(

in belgie kan je overigens als je net start 3j uitstel krijgen voor btw te betalen, ze rekenen dan wel interest aan.

dus dat er tussen 40% en 45% failliet gaan in de eerste 3jaar is niet verwonderlijk :D




Idd, da met die 3j laten de meeste zich mee vallen , en dan spreken we nog niet over belastingen die na 3 jaar gerekend worden . Ik raad iedereen toch aan om voorafbetaling van belastingen te doen en geen 3 jaar te wachten met die BTW . Dan kom je zeker niet voor verassingen te staan

Samuel
30/05/03, 13:28
Origineel geplaatst door WebBizz
Als het eerlijk gebeurt heb ik nergens problemen mee. Het gaat hier om de kiddies zonder kvk, btw, telefoon, belastingafdrachten en dergelijke.

Eigenlijk zouden we die gewoon eens moeten rapporteren aan de belastingdienst, dan hebben ze in no-time ruzie met pappa en mama en de eerste vijf jaar geen zakgeld meer. :)
Maak van die 5 jaar maar levenslang ;)