PDA

Bekijk Volledige Versie : Flexservers



Dillard
19/05/03, 22:28
Hmm,

Vandaag langs de site van www.flexservers.nl (een initiatief van netnation) gekomen... Uiterst scherpe prijzen (jammer genoeg :) ) Een P IV -2,4 met 512 en 50 GB verkeer voor 99 per maand (unmanaged) en 200 setup..

Wat een prijzen zeg. Iemand al ervaring met hun ? Volgens mij heeft Netnation wel een goede naam in de markt..

Domenico
20/05/03, 09:43
Ik vraag me af wat ze met 'geen root toegang' bedoelen. De klant krijgt GEEN root acces ? :(

Dillard
20/05/03, 10:01
Nee, ik denk het ook. Je kunt kiezen tussen managed (nou ja :) ) en dan verzorgen zij de updates, maar krijg je geen root access (waarschijnlijk om te voorkomen dat je software installeert die zij dan moeten meenemen in hun update ronde, en dat zal wel een standaard tarball zijn). Unmanaged scheelt 20 euro p.m.

Site is geregd in december 2002, dus redelijk nieuw concept, het doet me een beetje denken aan fdcservers.net

Ik heb een tijdje geleden een discussie gezien over het rackshack-concept naar Nederland halen, misschien hebben zij dat wel gedaan, want er staat een leuke 1U server afgebeeldt, maar in de AUP stond dat je GEEN toegang tot het datacenter hebt, dus misschien hebben ze wel een horde white-boxjes in een ikea-rek (LOL) gezet. Als je de prijzen namelijk vergelijkt met het 'moederbedrijf' netnation, dan scheelt dat enorm....

True_Floris
20/05/03, 12:01
NetNation lijkt inderdaad het rackshack idee naar Nederland te hebben gehaald. Ik heb dan wel gezien dat ze werkelijk 1U machines gebruiken, met degelijke hardware en best een goede networklayout.
Bandbreedte is ook wel in orde verder, dus als ze zorgen dat het verder allemaal weinig tijd kost, is dit echt wel iets tofs denk ik zo.

Kost geen drol en toch is het niet verkeerd, en een buil kan je je er eigenlijk niet aan vallen, het kost je misschien een keer 500 duuro als het niet werkt. Doe dat met een groepje om te testen en je bent er zo achter.

We Dare
20/05/03, 12:54
Ik ben benieuwd naar hun Datacenter, wat ik op de plaatjes zie is in iedergeval niet iets wat in Rotterdam staat, volgens de traceroute staan ze bij Intermax.

Grumpy
20/05/03, 13:04
Tevens beschikt Netnation over een hoogwaardig ‘redundant’ netwerk met datacenters in Rotterdam en Amsterdam.

host3000
20/05/03, 13:18
hmmm, druk 'bestel en configureer':

Fatal error: Call to a member function on a non-object in /home/flexserv/HTML/site/configureren.php on line 43

We Dare
20/05/03, 16:06
Origineel geplaatst door Grumpy
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Tevens beschikt Netnation over een hoogwaardig ‘redundant’ netwerk met datacenters in Rotterdam en Amsterdam.

3 ams-ix.luna.nl (193.148.15.223) [AS1200] 1 ms 1 ms 1 ms
4 glob1-137-128.routers.luna.net (217.77.137.129) [AS12902] 2 ms 2 ms 1 ms
5 punt1-128-164.routers.luna.net (217.77.128.165) [AS12902] 4 ms 4 ms 5 ms
6 intermax1-128-0.routers.luna.net (217.77.128.2) [AS12902] 5 ms 3 ms 3 ms
7 intermax.r-ix.net (217.77.128.162) [AS12902] 9 ms 5 ms 6 ms
8 relay.netnation.nl (80.95.161.79) [AS24586] 9 ms 19 ms 11 ms

Dat is toch echt in Rotterdam hoor....

Beyonder
20/05/03, 17:01
Het RS idee naar Nederland halen is zeker een goed idee en op termijn zeker te doen.

Ik praat met een aantal partijen om dit voor elkaar te krijgen. Vooral het control panel en hardware is belangrijk.

We Dare
20/05/03, 18:13
Tsja, ik geloof dat iedereen er zo'n beetje mee bezig is op dit moment aangezien het hogere marktsegment hun investeringen aardig on-hold hebben gezet is het nu tijd om het lagere segment aan te spreken, de rackshack klantjes dus.
Ik heb al een leuke suite voor dit idee klaarstaan dus als iemand het idee af wil maken dan hoor ik het wel ;)

tom
20/05/03, 18:14
geef eens details over die suite...
ikea rekjes? :D

Beyonder
20/05/03, 19:43
Ik heb interesse Jordy.

We Dare
20/05/03, 19:44
Origineel geplaatst door tom
geef eens details over die suite...
ikea rekjes? :D

Nee hoor hij is nog leeg...
Maar wel zat ruimte voor een paar rijen ikea rekken :)

We Dare
20/05/03, 19:45
Ik heb overigens ook nog andere formaten, maar deze is langwerpig dus perfect voor lange rijen met servers.

InstantXs
20/05/03, 19:45
hoe groot is da zaaltje, en wat moet ie kosten?? :)

Dillard
20/05/03, 21:41
En hoeveel korting kun je regelen bij IKEA :)

Interessant concept BTW...

Als ik nog steeds providers zie die 500 euro per maand vragen voor 20 GB dedicated server en het succes van rackshack en consorten in de VS dan denk ik dat binnen 2-3 jaar dit in Nederland redelijk gemeengoed is, dus je eigenlijk nu iets in de markt moet gaan zetten...

Openprovider
21/05/03, 11:26
Flexservers is inderdaad een Rackshack concept dat we in Nederland gestart zijn.
Wij hebben inderdaad co-lo ruimte bij Intermax in Rotterdam, maar alleen de machines met Ensim Webppliance 3.1 draaien daar.

Alle andere machines draaien op Webppliance Pro of hebben een kale Windows2000 of Debian/Redhat/FreeBSD configuratie. Deze servers staan allemaal bij Redbus Interhouse in Amsterdam.

Binnenkort starten we ook met een migratie service voor Plesk en Cobalt gebruikers die we voor 99 euro gaan aanbieden. Deze migratie wordt door Ensim zelf uitgevoerd. Dus gegarandeerd goed!

De machines zijn allemaal 1U dedicated servers en geen Blade servers o.i.d.

Toegang tot het datacenter is niet mogelijk voor dedicated server klanten alhoewel een rondleiding altijd te regelen is. Voor co-lo klanten hebben we wel toegangs faciliteiten.

Verder is het inderdaad zo dat we geen root access geven als wij het beheer op het operating system moeten doen. Andere software installeren mag op zich wel maar dan doen wij het als we het betrouwbare software vinden.Die software moet je wel zelf onderhouden. Doe je zelf het onderhoud betaal je minder en heb je alle vrijheid om alles te doen wat je wilt conform onze AUP en voorwaarden.

Verder hebben we als extra service domeinregistraties vanaf 10 euro per jaar. Dit is ook voor niet server klanten.

Arno Vis

loesberg
21/05/03, 12:48
Hmm, mooie servers en een mooie prijs.
Gelukkig is de setup fee en extra verkeer vrij prijzig :-)
Maar 135 euro voor een managed machine is erg goedkoop. Je hebt er tenslotte buiten het aanmaken van domeinen geen omkijken meer naar.

Domenico
21/05/03, 16:19
Origineel geplaatst door loesberg
Je hebt er tenslotte buiten het aanmaken van domeinen geen omkijken meer naar.

Ik ben benieuwd wat dat MANAGE gedeelte nu precies inhoud dus wat als een server offline gaat. Hoe ver gaat de support, dat kan ik namelijk nergens terugvinden.

Openprovider
21/05/03, 16:57
Origineel geplaatst door Domenico


Ik ben benieuwd wat dat MANAGE gedeelte nu precies inhoud dus wat als een server offline gaat. Hoe ver gaat de support, dat kan ik namelijk nergens terugvinden.

Voor software failure kan je de Powerswitch nemen waarmee je dag en nacht kan rebooten via je browser. Verder maken we voor harde reboots waar de powerswitch niet in kan volstaan of waar de klant geen powerswitch afneemt gebruik van de handson service van Redbus die ook 24/7 is maar waarbij de snelheid afhangt van de drukte van het moment.
Hardware failure wordt opgelost door op een spare server een backup terug te zetten en deze te activeren. Dit doen we zo snel als mogelijk is. In principe binnen een uur indien mogelijk.
We backupen Gratis maximaal 10GB data. Voor de rest moet een klant een extra abonnement afsluiten. Verder staat het iedereen vrij een SLA af te sluiten met alle garanties die men wil tegen meerprijs.

Arno Vis
Flexservers