PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: Serverhousing



Anoniem
19/05/03, 18:52
Ik zoek een plaats waar ik me server kan neerzetten.

Waar ben ik naar op zoek? Een colocator met o.a. de volgende eigenschappen:
* Betrouwbaar
* Goeie support met veel uitleg
* Toegang tot datacenter in NL (onbeperkt & alleen)
* Uitgebreid control paneel
* Onbeperkt Reboot systeem, zodat ik dat zelf kan regelen via mn eigen pc.
* Ongeveer 10 giga dataverkeer, maar moet wel uitbreidbaar zijn.

Dit alles moet ongeveer minder dan 30 euro per maand kosten!

Alvast bedankt,
Robbert

Deimos
19/05/03, 18:57
Hoeveel U is de server? Verder vind ik het budget wel zeer beperkt :S. Maarja dat is mijn mening.

Anoniem
19/05/03, 19:05
2U server, alleen ik niet meer geld, ik kan ongeveer 50 euro per maand dokken!

alpenszene
19/05/03, 19:11
dus je wilt EN 2u EN 10 gig EN nog eens een APC aansluiting, en dat voor 30 euro per maand :huh:

Anoniem
19/05/03, 19:15
Ik heb hosters gezien die dat hadden, alleen ik kan ze niet meer terug vinden :D

WebBizz
19/05/03, 19:19
Droom en zoek maar lekker verder. Goedkope colo's zijn bijvoorbeeld www.fast-is.nl, www.we-dare.nl en www.xventus.nl. Wellicht kun je daar vinden wat je zoekt, maar ik denk toch dat je je budget van 30 euro wat naar boven moet bijstellen.

tom
19/05/03, 19:31
laat me raden, InterXS voldoet hier aan ? :D

alpenszene
19/05/03, 19:32
whehehehehe MEESTERLIJK :w:

WebBizz
19/05/03, 19:33
Hahaha, die zit! :D

Clearhosting
19/05/03, 19:36
Oooh nice 1 :)

InstantXs
19/05/03, 19:41
minder dan 30 eur en betrouwbaar... dat wordt een lastige combinatie :p

InterXS
19/05/03, 19:49
Wil wel even duidelijk stellen dat dit geen medewerker van ons
voor de rest maakt het me geen flikker uit wat jullie er allemaal van denken, en 30 euro en niet betrouwbaar? Hoezo?

Clearhosting
19/05/03, 19:54
Nee het is een 13 jarige fan ! :P

[Elwin]
19/05/03, 20:27
Origineel geplaatst door InterXS
Wil wel even duidelijk stellen dat dit geen medewerker van ons
voor de rest maakt het me geen flikker uit wat jullie er allemaal van denken, en 30 euro en niet betrouwbaar? Hoezo?

Gewoon rustig blijven :)

InterXS
19/05/03, 20:44
Me is harstikke relaxt :)

Lol, hoe kan jij nou 6 strafpunten hebben gaat toch per 5?

Anoniem
19/05/03, 21:02
Maar um, ik had er wel ééntje gevonden, alleen die is nu down, dus dat is nogal jammerz

WebBizz
19/05/03, 21:09
Allicht is 'ie down als 'ie 2U , 10 GB en APC aanbied voor 30 euro. :D Kan nooit gezond zijn voor je bedrijf namelijk.

We Dare
19/05/03, 21:43
Origineel geplaatst door WebBizz
Droom en zoek maar lekker verder. Goedkope colo's zijn bijvoorbeeld www.fast-is.nl, www.we-dare.nl en www.xventus.nl. Wellicht kun je daar vinden wat je zoekt, maar ik denk toch dat je je budget van 30 euro wat naar boven moet bijstellen.

Hmm.... Er zit aardig wat verschil tussen bovengenoemde bedrijven, dus onder een noemer vind ik een beetje onrealistisch, maar goed daar gaat deze thread niet over.
Wij zijn inderdaad niet duur maar 2U met 10 gig kost minstens 45 Euro en dan heb je nog geen APC erbij.
Daarnaast laten wij klanten met een enkele 2U server nooit zonder begeleiding de ruimte in.
Mischien dat Beyonder (Coloheaven) nog een leuke stuntaanbieding voor je heeft.

WebBizz
19/05/03, 21:48
Da's waar, ben www.coloheaven.com vergeten te noemen. Sorry Remon ;)

[Elwin]
19/05/03, 21:49
Origineel geplaatst door We Dare


Hmm.... Er zit aardig wat verschil tussen bovengenoemde bedrijven, dus onder een noemer vind ik een beetje onrealistisch, maar goed daar gaat deze topic niet over.
Wij zijn inderdaad niet duur maar 2U met 10 gig kost minstens 45 Euro en dan heb je nog geen APC erbij.
Daarnaast laten wij klanten met een enkele 2U server nooit zonder begeleiding de ruimte in.
Mischien dat Beyonder (Coloheaven) nog een leuke stuntaanbieding voor je heeft.

Wij bieden dit ook niet meer aan. De aanbieding die wij een tijdje geleden hebben gedaan was tijdelijk. Voor een 2U betaal je 70 euro. Daar zit dan alleen geen 10GB maar 40GB bij. Een apc aansluiting kost 10 euro / maand dus dit gaat zeker niet lukken voor 30 euro :)

[Elwin]
19/05/03, 21:55
Origineel geplaatst door InterXS
Me is harstikke relaxt :)

Lol, hoe kan jij nou 6 strafpunten hebben gaat toch per 5?


een bug in het systeem :)

alpenszene
19/05/03, 22:02
Ik zou InterXS proberen 2U+10GIG+APC= 47.50
Net prijsje hoor

Beyonder
20/05/03, 02:11
Geen probleem hoor ;)
nee, wij kunnen ook geen 2U+10gig+apc leveren voor Euro 30,- per maand.

Voor 50 Euro eenmalig en 50 euro per maand ex BTW kan ik dit wel bieden.

Alleen onbeperkt alleen toegang, ik denk dat mijn andere klanten daar niet blij mee zullen zijn, dus nee aan dat punt kan ik niet voldoen.

Betrouwbare colocatie =! onbeperkt onbegeleid toegang.

Control panel kan in de vorm van Cpanel voor Euro 50,- per maand.
Webmin en Vishakarma zijn gratis control panels voor iedereen overigens.

WebBizz
20/05/03, 09:36
Origineel geplaatst door alpenszene
Ik zou InterXS proberen 2U+10GIG+APC= 47.50
Net prijsje hoor
Ben jij ook al fan van InterXS ? :p

Anoniem
20/05/03, 16:19
Word hier wel druk van InterXS :P, maar ff serieus, jammer dat ie down is, want ik hoorde dat hij onder een andere naam is gaan werken. Jammerz :D

Domenico
20/05/03, 23:23
Origineel geplaatst door [Elwin]



een bug in het systeem :)

Nee hoor -> http://www.webhostingtalk.nl/warn.php

:D

Wezz6400
20/05/03, 23:31
Origineel geplaatst door Beyonder
Webmin en Vishakarma zijn gratis control panels voor iedereen overigens.


Vishakarma? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord en via google kan ik ook niks vinden. Of mis ik nou iets? :huh:
Sorry ik had beter moeten kijken, ik heb het al gevonden. :X

WebBizz
21/05/03, 09:09
Origineel geplaatst door Domenico


Nee hoor -> http://www.webhostingtalk.nl/warn.php

:D

Haha, geen respect voor moderators: 8 puntjes!!
Ik vind dat de mods het erg goed doen :W: gaan nu mijn punten weg? :D

RobbertC
21/05/03, 09:12
Slijmbal :p

loesberg
22/05/03, 01:05
30 euro is inderdaad wat aan de lage kant maar voor 35 euro gaat het wel lukken.
Powerboot is daarbij inbegrepen en 24 uurs toegang tot de colocatie ruimte is ook mogelijk.

electric
22/05/03, 20:46
wij kunnen je het volgende aanbieden:

10 GB traffic
2U space
apc aansluiting

37.50 euro ex btw per maand
50 euro setup kosten.

helaas is het dus ook zo, net zoals bij vele andere, dat we je geen 24uurs toegang kunnen geven zonder dat iemand van ons er bij is.

Anoniem
23/05/03, 20:31
Kijk daar heb ik nouw wat aan :p

Octaa
01/06/03, 17:27
* Toegang tot datacenter in NL (onbeperkt & alleen)

dit is zowiezo belachelijk. wie laat nou een normale klant zomaar alleen binnenlopen en alles doen zonder toezicht.


Maarre robertg geef je al je zakgeld aan co-loc uit ?
Is het wel zo verstandig om je zakcentjes aan co-loc te gaan besteden, dan hou je geen geld meer over voor snoepjes.

Dit vraag ik serieus, zonder grap.

timmie
01/06/03, 17:28
In datacenters word alles toch opgenomen :D

Octaa
01/06/03, 17:31
Origineel geplaatst door timmie
In datacenters word alles toch opgenomen :D

Jah so ? als ik me kast open, is er echter geen camera in het kast gericht. Maar toch, al is er camera, de camera kan toch niet ruiken waar ik mee bezig ben, of ik wel met me eigen server bezig bent of van een ander ? En welke stekkers zijn nou van mij ?

Deimos
01/06/03, 17:32
Origineel geplaatst door Octaa
* Toegang tot datacenter in NL (onbeperkt & alleen)

dit is zowiezo belachelijk. wie laat nou een normale klant zomaar alleen binnenlopen en alles doen zonder toezicht.

[knip]
Dit vraag ik serieus, zonder grap. Ik kan zo binnenlopen bij 2fast en bij netholding. Is geen enkel probleem zolang ik me van te voren maar netjes heb aangemeld en me kan legitimeren. Zou er niet aan moeten denken als er de hele tijd zo'n knakker op me vingers loopt te kijken :S.

electric
01/06/03, 17:34
Origineel geplaatst door Deimos
Ik kan zo binnenlopen bij 2fast en bij netholding. Is geen enkel probleem zolang ik me van te voren maar netjes heb aangemeld en me kan legitimeren. Zou er niet aan moeten denken als er de hele tijd zo'n knakker op me vingers loopt te kijken :S.

er is naar mijn mening een groot verschil tussen als jij een klant bent die 1 cabinet afhuurt of een klant die 2U afhuurt..
ik laat niet zo maar een 2U klantje zonder begeleiding naar de kast gaan joost mag 't weten wat ie dan allemaal uitspookt.

Deimos
01/06/03, 17:41
Ook bij kleine klanten is dat bij 2fast geen probleem voor zover ik weet. Hoe netholding daar tegenover staat durf ik niet te zeggen.

[Elwin]
01/06/03, 17:42
Origineel geplaatst door electric


er is naar mijn mening een groot verschil tussen als jij een klant bent die 1 cabinet afhuurt of een klant die 2U afhuurt..
ik laat niet zo maar een 2U klantje zonder begeleiding naar de kast gaan joost mag 't weten wat ie dan allemaal uitspookt.

hangt er van af. Je moet de klant kunnen vertrouwen. :)

timmie
01/06/03, 17:44
Ik vind dat een heel goed punt waar Elwin mee komt dat je de klant kunt vertrouwen.

Als de klant een 1U server heeft en je hebt het goed voor met die klant en je wilt het risico nemen. Dan moet je het zelf weten.

[Elwin]
01/06/03, 17:44
Origineel geplaatst door Deimos
Ook bij kleine klanten is dat bij 2fast geen probleem voor zover ik weet. Hoe netholding daar tegenover staat durf ik niet te zeggen.

Als jij serieuze klanten hebt dan kun je die ( of die nou 1u hebben of 20 kasten ) gewoon in de ruimte laten. Alleen als die klant zich niet kan gedragen dan wordt het een beetje lastiger :)

Aankomende week worden er bijvoorbeeld wel camera's geplaats in elke rij. Dit geeft de persoon waarvan het cabinet van is een beter gevoel + je kunt beter bekijken wat diegene aan het doen is. Maar als jij je klant gewoon vertrouwt hoef je zelfs daar niet naar te kijken.

electric
01/06/03, 17:47
heeft RobbertG trouwens al een beslissing gemaakt hier ?

Octaa
01/06/03, 18:16
Zelfs als je een klant vertrouwt zou je eigenlijk het niet moeten doen.
Er spelen meerdere factoren, wat als you klant perongeluk iets verkeerds doet, jij bent wel verantwoordelijk.

En niet te vergeten, als ene klant het wel mag, waarom zou een ander het niet mogen? Wat ga je zeggen als een klant zegt hey hij mag het wel, en waarom ik niet ?


Ik vind als bedrijf moet je zowiezo altijd toezicht hebben op zulke dingen.
Okhey het is natuurlijk anders als je heel kabine hebt versus een 2u ding.

Beyonder
01/06/03, 19:59
Er zijn klanten die dingen van je stelen, geloof me, ik heb het allemaal al eens gezien.

Octaa
01/06/03, 21:20
Origineel geplaatst door Beyonder
Er zijn klanten die dingen van je stelen, geloof me, ik heb het allemaal al eens gezien.

juh ik heb het ook vaak gezien.
maar je moet dan ook jezelf schuld geven, het is ook you onvoorzichtigheid.