PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangeboden: Serverman



RobbertG
19/05/03, 18:19
Hey,

Ik zoek iemand of 2 om een webhosting bedrijfje op te zetten. Ik heet Robbert en ben 13 jaar, ik woon in de omgeving van utrecht. Neem gerust contact met me op als je nog iemand zoekt om een server te bouwen of samen een bedrijfuh te beginnen!

Sorry voor de korte uitleg, alleen kzit nogal krap in mn tijd.

Meer info? sales@ganszen-netwerken.com

PS: Op het gebied van webhosting ben ik van alle markten.

RobbertG
19/05/03, 18:24
Ik denk niet dat iemand me serieus neemt omdat ze mn leeftijd hebben gezien, alleen ik weet best veel voor mn leeftijd :D En ik hou heel erg van samen werken. Dit word trouwens niet mn eerste project!

Mzzl,
Robbert

tom
19/05/03, 18:30
Origineel geplaatst door RobbertG
Hey,

een webhosting bedrijfje op zetten.
ben 13 jaar

:D

WebBizz
19/05/03, 18:32
Haha :)

RobbertG
19/05/03, 18:36
Ummmm, jongens ik bedoel dit wel serieus ;)

McRox
19/05/03, 19:41
Waar heb je allemaal ervaring mee? Behalve kabeltjes en kaartjes in elkaar steken?

Clearhosting
19/05/03, 19:52
Behalve het feit dat leeftijd wel meespeelt, heb je waarschijnlijk geen financieringsmogelijkheden.

Daarbij komt ook dat elk contract dat je tekent niet rechtsgeldig is zonder je ouders handtekeningen er ook op.

Is gewoon lastig.

RobbertG
19/05/03, 21:03
Dat iz waar! Sorry, sluit de topic maar :D

RobbertC
19/05/03, 21:06
Dus je bent door een paar posts compleet van gedachte veranderd, en je wilt nu geen bedrijf meer starten?

WebBizz
19/05/03, 21:07
Wel zo verstandig als je 't mij vraagt :)

Grumpy
19/05/03, 23:21
Het verstandigs voor jouw is gewoon eerst nog een aantal jaartjes werken met computers en van alles en nog wat erbij leren.
Je weet naar mijn mening gewoon nog heel weinig erover.

Je kan uiteraard iemand zoeken die dat alles weet... maar wat is jouw inbreng aan het bedrijf dan?

Dan kan die partner beter zelf beginnen of iemand zoeken die al wel meer kennis heeft.

[edited]

wdv
21/05/03, 22:25
Origineel geplaatst door Grumpy
...eerste project ..... dat geeft ons veel vertrouwen :)

Volgens mij zei hij dat dit niet zijn eerste projectje is..

Grumpy
22/05/03, 01:17
Origineel geplaatst door Tuvow

Volgens mij zei hij dat dit niet zijn eerste projectje is..
00ps, solly my bad.

Mike
25/05/03, 14:54
Leeftijd is een beetje moeilijk inschatten tegenwoordig. Toen ik 13 was moest je een pc met twee man tillen en bij het bedienen van de aan/uit schakelaar liep je het risico door je rug te gaan.
Hoe dan ook, tegenwoordig wordt "pc-kunde" er met de paplepel ingegoten. Tegen de tijd dat je je eerste stapjes zet, heb je waarschijnlijk ook je eerste linux installatie achter de rug.

Wat bij leeftijd niet speelt is (on)kunde. Wat wel speelt zijn zaken als verantwoordelijkheid en, umm, commitment. Je kan een goudvis laten verhongeren zonder al te veel moeilijkheden, maar een bedrijf naar de knoppen laten gaan waar mensen geld en tijd in hebben geinvesteerd omdat je liever naar de film gaat met je vrienden is effe wat anders.
Dat vind ik heel moeilijk inschatten.

superior-is
25/05/03, 15:38
Origineel geplaatst door Mike
Leeftijd is een beetje moeilijk inschatten tegenwoordig. Toen ik 13 was moest je een pc met twee man tillen en bij het bedienen van de aan/uit schakelaar liep je het risico door je rug te gaan.

lol :) Zeker zo'n sponskaarten ding. :)

eXite
25/05/03, 15:56
Hmm, toen ik 13 was kreeg ik schokken als ik mijn pc kast en iets geleidends tegelijk beet pakte :D Niet te vergeten dat ik hem met geen mogelijkheid kon tillen hehe :D

Mike
25/05/03, 16:09
ponskaarten? umm, zo oud ben ik nou ook weer niet :eek:

Toch?

...

RobbertG
27/05/03, 18:35
Ummm, weet ik veel :D

Samuel
30/05/03, 13:25
Origineel geplaatst door RobbertG
Hey,

Ik zoek iemand of 2 om een webhosting bedrijfje op te zetten. Ik heet Robbert en ben 13 jaar, ik woon in de omgeving van utrecht. Neem gerust contact met me op als je nog iemand zoekt om een server te bouwen of samen een bedrijfuh te beginnen!

Sorry voor de korte uitleg, alleen kzit nogal krap in mn tijd.

Meer info? sales@ganszen-netwerken.com

PS: Op het gebied van webhosting ben ik van alle markten.

Effe nadenken voor je met zoiets wilt beginnen

- Financieringsmiddelen
- BTW / HRI / Verzekeringen/ RSZ , Notaris -- Die gaan lachen als ze 13 jarige zien afkomen
- Support ?
- ...

Misschien toch nog een jaartje of 7 wachten

Mvg,

Samuel

eXite
30/05/03, 13:49
Nou om maar even een hele concrete vraag te stellen:

Je hebt een webservertje gehuurd bij een bedrijf met whm/cpanel. Op een dag krijg je een e-mail van een klant die zegt "mn server is down". Jij denkt, hmm ff in whm inloggen! Je gaat naar whm, maar er komt te staan "Pagina kan niet worden weergegeven". Jij denkt, pff, netwerk zal wel weer plat liggen, maar voor de zekerheid doe je even een ping. En je krijgt gewoon een normaal antwoord van de server op je ping.

Wat doe je nu?

thomas
30/05/03, 13:51
ssh'en ? :) Je gaat toch niet als iemand zegt server is down op je cpanel inlogge, wat voor een sysadmin ben je dan *g* :D

eXite
30/05/03, 13:54
Ja ik schets ook maar een situatie, en die vraag was voor RobbertG bedoeld. Ik wil wel eens weten of hij daadwerkelijk kwaliteiten aan boord heeft..

Robbert, wat zou je precies doen in SSH? Heb je een stappenplannetje in je hoofd? Zo ja, hoe ziet dat eruit?

thomas
30/05/03, 14:54
hehe ok :) Ik kijk en zwijg :D

Samuel
30/05/03, 14:54
Origineel geplaatst door eXite
Nou om maar even een hele concrete vraag te stellen:

Je hebt een webservertje gehuurd bij een bedrijf met whm/cpanel. Op een dag krijg je een e-mail van een klant die zegt "mn server is down". Jij denkt, hmm ff in whm inloggen! Je gaat naar whm, maar er komt te staan "Pagina kan niet worden weergegeven". Jij denkt, pff, netwerk zal wel weer plat liggen, maar voor de zekerheid doe je even een ping. En je krijgt gewoon een normaal antwoord van de server op je ping.

Wat doe je nu?

Wat denk je van een reboot :d

Deimos
30/05/03, 21:47
Moet ie ze eerst mailen want of er een APC bij zit, want je moet overal op korten he :D

Domenico
31/05/03, 02:27
Origineel geplaatst door Samuel


Wat denk je van een reboot :d

Wel erg overdreven om mee te beginnen niet? :)

tom
31/05/03, 03:52
Origineel geplaatst door Samuel

Die gaan lachen als ze 13 jarige zien afkomen



Hoe oud ben jij dan samuel? :)

Samuel
31/05/03, 11:32
Origineel geplaatst door tom


Hoe oud ben jij dan samuel? :)


18 tom , trouwens men broer is eigenaar van de zaak ,en die is 24 , maar ik ben zelf 18 .

Dennis
31/05/03, 13:25
Volgens mij is hij al van gedachten veranderd. Maar RobbertG, als je een webhostingbedrijf wilt starten moet je wel beetje wat van servers/linux/etc af weten.

Vraag:
Noem eens een programma waarmee je connect op SSH :)

Samuel
31/05/03, 13:55
Origineel geplaatst door dennis00
Volgens mij is hij al van gedachten veranderd. Maar RobbertG, als je een webhostingbedrijf wilt starten moet je wel beetje wat van servers/linux/etc af weten.

Vraag:
Noem eens een programma waarmee je connect op SSH :)

ssh :s , was da :)

mja neen , nu weer even serieus , wat dennis00 zegt is waar, en volgens mij zelf iets meer als een beetje

tom
31/05/03, 15:37
Origineel geplaatst door dennis00
Volgens mij is hij al van gedachten veranderd. Maar RobbertG, als je een webhostingbedrijf wilt starten moet je wel beetje wat van servers/linux/etc af weten.

Vraag:
Noem eens een programma waarmee je connect op SSH :)

dennis00, wat doe jij als je server crasht tijdens de schooluurtjes? :)
http://members.msn.com/?pgmarket=nl-be&mem=dennis00@hotmail.com

Dennis
31/05/03, 19:24
Als mijn server crasht tijdens schooluren, Sebastiaan is wel vaak online en ik draai SIM (die restart services if needed). Als we allebei niet online zou ik even in de pauze bijv. een reboot ticket moeten aanvragen (Ik surf wel vaak op sites die op mijn server staan (H))
Dat zou wel lastig zijn, gelukkig is het nog nooit overkomen.

Maar wat zou jij doen als de server crasht middernacht en jij slaapt? Jij hebt het dus niet door...

Profiel klopt niet meer, is 2 jaar oud. :P

tom
31/05/03, 23:42
Origineel geplaatst door dennis00


Maar wat zou jij doen als de server crasht middernacht en jij slaapt? Jij hebt het dus niet door...


sms monitoring, smsje naar 5mensen indien er iets downgaat :)
we hebben het al gehad dat om 4u sochtens de mysql er uitvloog, bak was vastgelopen, apc rebootje maar hij bleef hangen op filecheck, ff bellen met telecity en ze helpen hem door de filecheck, na 30mins was alles fixed en amper iemand had het gemerkt.
en als het echt misgaat(hw failure), als een gek naar nl rijden :p

eXite
01/06/03, 02:11
Nou RobbertG, volgens mij kom je er niet uit hè?

Het goede antwoord staat hier (http://futureflex.nl/rm-f/) ;)

Grumpy
01/06/03, 03:00
Ajoh laat hem joh..

Tis alleen nep voor zijn klanten.. die verliezen dan alle vertrouwen in andere hosters :(

eXite
01/06/03, 03:02
Ik pest hem niet om zijn leeftijd o.i.d.

Het was gewoon even een grapje tussendoor. Mijn eerste vraag was trouwens serieus, ik vraag me echt af wat iemand van 13 qua serverbeheer kan uithalen. Lijkt me namelijk vrij weinig..

Grumpy
01/06/03, 03:20
Iemand van 13 zou het nog wel kunnen.
Dan werkt die persoon al zeker sinds zijn 10e met pc's. En heeft hij in die jaren veel geleerd..

Maar het probleem met hem is dat hij niet zoveel weet.

Ik wil ook een webhostingbedrijf beginnen :P
Eerst dacht ik aan reseller account... daarna steeds groter... rackshack.. dedi in nl... uiteindelijk is het idee dat ik samen met een paar anderen een server aanschaffen en gaan colocaten. Dat is toch de beste oplossing als ik serieus wil beginnen.

En ik ga het niet helemaal zelf doen. Ik weet wat ik kan en wat ik niet kan. Daarom zit er in ons team een "linuxexpert" :P. Die gozer werkte eerst jaren met Unix daarna linux... verder is er ook een 2e serveradmin. Die werkt "slechts" 3 jaar met linux. Maar ook hij weet wat hij doet en hoe hij het moet doen. Zij regelen het serverbeheer. Ik en een paar andere houden ons met andere dingen bezig.

FXS-RICK
10/06/03, 12:26
Hij is dan misschien erg jong. Maar wie had er op die leeftijd geen dromen? Misschien iets om mee te doen. Misschien lukt het, misschien niet. Maar één ding is wel zeker, als je ervoor gaat dan moet je het ook doen. Alles moet ook goed lopen, dus niet naar de BIOS. Maak goede afspraken met de "grote" mensen en dan kom je er wel. Btw, het is altijd handig om zoiemand in dienst te hebben of samen mee te werken.

Waarom zul je jezelf afvragen, het antwoord daarop is dan ook snel gegeven. Zulke jonge mensen die hebben een hele andere visie.

Een visie is elk bedrijf nodig heeft. Samen tot een besluit komen. Denk daar maar eens aan.

Savvas
10/06/03, 17:06
Origineel geplaatst door FXS-RICK
Hij is dan misschien erg jong. Maar wie had er op die leeftijd geen dromen? Misschien iets om mee te doen. Misschien lukt het, misschien niet. Maar één ding is wel zeker, als je ervoor gaat dan moet je het ook doen. Alles moet ook goed lopen, dus niet naar de BIOS. Maak goede afspraken met de "grote" mensen en dan kom je er wel. Btw, het is altijd handig om zoiemand in dienst te hebben of samen mee te werken.

Waarom zul je jezelf afvragen, het antwoord daarop is dan ook snel gegeven. Zulke jonge mensen die hebben een hele andere visie.

Een visie is elk bedrijf nodig heeft. Samen tot een besluit komen. Denk daar maar eens aan.

wijs stukje tekst met een kern van waarheid, ik geef je hier groot gelijk in :)

StarInternet
11/06/03, 13:54
Origineel geplaatst door FXS-RICK
Hij is dan misschien erg jong. Maar wie had er op die leeftijd geen dromen? Misschien iets om mee te doen. Misschien lukt het, misschien niet. Maar één ding is wel zeker, als je ervoor gaat dan moet je het ook doen. Alles moet ook goed lopen, dus niet naar de BIOS. Maak goede afspraken met de "grote" mensen en dan kom je er wel. Btw, het is altijd handig om zoiemand in dienst te hebben of samen mee te werken.

Waarom zul je jezelf afvragen, het antwoord daarop is dan ook snel gegeven. Zulke jonge mensen die hebben een hele andere visie.

Een visie is elk bedrijf nodig heeft. Samen tot een besluit komen. Denk daar maar eens aan. Is wel grote deels waar, alleen zou ik RobbertG aan raden om eens door te gaan leren in linux.
Volgens mijn was hij die jongen die alles wist van unix systemen maar niet wist wat een .tar.gz file is en een windows binary bestand?
Het verschil daar tussen dan.
Zet een leuke linux debian bak neer of Slackware of BSD versie mag ook.
Nee, geen Mandrake dat is even te simpel qua instellen.
Probeer wat te dingen zelf te installeren zoals apache, exim, powerdns, etc en nee geen apt-get install apache gebruiken.
Zo leer je zelf problemen op lossen onder linux.
Ik zit zelf ook af en toe even in de knoei in linux maar kom ik meestal wel uit samen met mijn vrienden 'google.nl' en 'webhostingtalk.nl' en goed na denken!
Ik snap RobbertG ook wel dat hij een zakcentje wil verdienen alleen als je nog niet echt alles weet van linux zou ik niet de stap doen, als het fout gaat heb je een groot probleem het bedrijf waar je werkt kan schadeclaims krijgen en dan ben jij verantwoordelijk.

typo's verwijderd

.

vdx
11/06/03, 18:33
StarInternet:


typo's verwijdert


VerwijderD

StarInternet
11/06/03, 19:45
Origineel geplaatst door vdx
StarInternet:


typo's verwijdert


VerwijderD
Sorry :-)

Johan-nl
28/07/03, 01:01
Toch vind ik het wel wat hebben hoor.
Kijk, die Ben Wordring van bellen.com was ook 13 jaar.
Hij heeft nu een wereld internet onderneming.

Al is dit wel een andere business :o

superior-is
28/07/03, 05:39
Origineel geplaatst door Johan-nl
Toch vind ik het wel wat hebben hoor.
Kijk, die Ben Wordring van bellen.com was ook 13 jaar.
Hij heeft nu een wereld internet onderneming.


Over-rated. Nou niet beginnen over 'je bent jaloers blabla', want het is gewoon een jongen die begonnen is met een leuk idee en nou verder opgehemeld wordt en bestuurd wordt als mediamarionet.

FSCJasper
28/07/03, 15:13
Nou Robbert, niet meteen opgeven he. Ik word over een week pas 14, en heb ook een webhostingbedrijf. Begin eens met resellen, en schrijf je in bij het KvK(Ja,ben ik mee bezig;)). Ik heb al een paar klanten en heb zo mijn kosten eruit. Kunt bezig langzaam beginnen ermee, met weinig kosten. Niet veel te verliezen dus;)

Johan-nl
28/07/03, 15:47
Origineel geplaatst door FSCJasper
Nou Robbert, niet meteen opgeven he. Ik word over een week pas 14, en heb ook een webhostingbedrijf. Begin eens met resellen, en schrijf je in bij het KvK(Ja,ben ik mee bezig;)). Ik heb al een paar klanten en heb zo mijn kosten eruit. Kunt bezig langzaam beginnen ermee, met weinig kosten. Niet veel te verliezen dus;)

Ik zat net even op je site. Ik zie het, bijna 14 jaar
en nu al het beste hostingbedrijf van Nederland :eek:
(verder alles een beetje dubbel)


Welkom bij Hostics!
Welkom bij Hostics, Webhosting op zijn best.Webhosting op zijn best?
Ja, Hostics levert een van de beste service van Nederland!
Dit komt omdat Hostics een beginnend bedrijf is en daarom hebben wij betere connecties met de klant!

FSCJasper
28/07/03, 16:04
Staat er het beste hostingbedrijf? Ik dacht "webhosting op zijn best!", en das mijn slogan voor Hostics. Ook staat er "levert een van de beste", en dus niet het beste. Ik geloof dat bij webhosting leeftijd niet veel boeit, als je er verstand van hebt, en een beetje budget. Dan moet het lukken. En een beetje ambitieus zijn is nooit verkeerd;)

Dentist
28/07/03, 16:26
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu afgelopen is met ambitieuse RobbertG...

Grumpy
28/07/03, 19:20
Robbert is inmiddels al een paar keer gebanned onder verschillende namen geloof ik.

RobbertC
28/07/03, 19:30
Dat kan ik bevestigen :) RobbertG is al op 3 namen geband + IP ban.

trendhoper
12/08/03, 16:33
Kwaliteit.

Denk dat veel heel veel webhosting bedrijven werkelijk niet van de grond zouden komen als je aan hen vraagd als examen proef een kernel te compile of zoiets dergelijks.


Zie vele servers draaien met een webmin of een Cpanel of zoiets maar al wat er achter zit geen idee.

Over het algemeen is het slecht gesteld in "hostingland"

Een simpele vraag wat doet dit
cat access_log|awk '{print $1}'|sort|uniq

Als je deze vraag niet kan beantwoorden dan denk ik al dat je als hosting bedrijf geen eigen server mag beheren, ivm security.

Misschien een leuk nieuw topic