PDA

Bekijk Volledige Versie : phpmyadmin



beetle
18/05/03, 17:22
Ik heb wel ineens een hele berg vragen, maar stel ze toch:)

ik heb phpmyadmin draaien, nu zit ik met het volgende

ik kan users aan maken en ik kan databases aanmaken, maar ik klik me eigen rot maar kan nergens users aan een database koppelen, snap er ff geen hol meer van ???

gaat over phpmyadmin 2.5.0

InstantXs
18/05/03, 17:42
db = mysql
table= db

daar kan je dat doen :)

beetle
18/05/03, 17:56
yep dit zocht ik thnks..........

beetle
18/05/03, 18:21
Ik heb nu een user aangemaakt en database en deze aan elkaar gekoppeld in db/mysql maar toch kan ik met deze user/db combinatie nog geen script installeren, wel als ik de comb root/db neem, maar das niet echt de bedoeling

HGM
18/05/03, 18:22
MySQL 'opnieuw geladen'?

InstantXs
18/05/03, 18:26
in sql: flush privileges;

beetle
18/05/03, 18:59
mySQL heb ik opnieuw geladen (gestopt en gestart in telnet)
SQL flush privileges, zie ik nergens wel een rijtje met een boel andere privileges??

InstantXs
18/05/03, 19:24
nee je moet dat als sql syntax ingeven...

beetle
18/05/03, 19:41
maar waar kan ik dat dan ingeven??
in het veld SQL?

BlueLagoon
18/05/03, 21:52
Nee je moet via Telnet of SSH inloggen op je server, door gewoon je IP op te geven. Je logt dan gewoon in als admin. Om rechten aan te kunnen passen moet je dan geloof ik eerst als root inloggen:

su - root-admin

Vervolgens wordt een wachtwoord gevraagd en hier moet je hetzelfde wachtwoord opgeven als bij het inloggen met admin. Vervolgens kan je gewoon MySQL staten door

mysql

in te typen. Althans dit werkte bij mij :) Ik heb echter PHPMyAdmin ook nog niet helemaal draaien zoals ik zou willen... maar daar kom ik nog op terug :)

InstantXs
18/05/03, 21:53
Origineel geplaatst door beetle
maar waar kan ik dat dan ingeven??
in het veld SQL?

Ja

beetle
18/05/03, 23:07
heb dit ingevult in het veld onder

Draai SQL query/queries op database mysql

maar dit werkt ook niet????
ik snap niet dat als ik een db aan een user koppel dat dit dan niet wil werken???

BlueLagoon
18/05/03, 23:30
En je past ook je config file van PHPMyAdmin aan? Bij mij werkt het ook niet als ik een user invul met wachtwoord.. als ik een user echter geen wachtwoord geef doet ie het wel. Misschien moet een user op andere manier aangemaakt worden... dat het wachtwoord wordt gecodeerd of zo? Ik weet het ook niet... dus als er andere mensen zijn die iets meer weten... graag :)

InstantXs
18/05/03, 23:52
ja je moet het password met de password() functie opslaan, anders werkt het niet.

Staat trouwens gewoon allemaal in de manual van mysql....

BlueLagoon
19/05/03, 00:02
Staat trouwens gewoon allemaal in de manual van mysql.... [/B]

Staat een beetje erg veel in haha... misschien is dat het ;) Maar bedankt voor je antwoord! Morgen weer eens aan gaan rotzooien.

InstantXs
19/05/03, 00:06
vaag?? staat met voorbeelden en al in :|

ga naar: http://www.mysql.com/doc/en/index.html
klik op 4.3.5 Adding New Users to MySQL

Daar staat precies uitgelegt wat je meot doen.. die commando's kan je ook in phpmyadmin invoeren...(als je root bent tenminste)

beetle
19/05/03, 19:43
Ik weet absoluut niet wat ik gedaan heb maar ik heb ineens een werkende database ?????

InstantXs
19/05/03, 19:45
valt toch wel mee?? db aanmaken is 1 commando, user aanmaken 3

beetle
19/05/03, 19:48
Yep, zoals ik boven veranderd had, accepteerd mijn script ineens de users ????