PDA

Bekijk Volledige Versie : Modernbill en .NL whois



bytewise
16/05/03, 11:05
Hallo, wie kan mij helpen, ik ben even totaal de weg kwijt.

Ik probeer in de demo van Modernbill de .NL whois aan de praat te krijgen. Nu heb ik al gevonden dat ik de IS functie van de SIDN moet gebruiken, maar 't lukt mij gewoonweg niet.

Wie weet wat de instellingen hiervoor zijn?

Alvast bedankt

Joost Clevis

Deimos
16/05/03, 13:54
Mag ik je code hiervoor zien? Dan is het wat makkelijker helpen.

bytewise
16/05/03, 14:07
Wat ik tot nu toe gevonden heb op dit forum en op de site van SIDN is:

whois –h whois.domain-registry.nl ‘is [.].nl’

maar ik heb geen idee hoe ik dat moet toepassen.

Bedankt

Joost

Deimos
16/05/03, 14:13
mm is er neit ergens een bestand dat whois in de naam heeft of iets dergelijks?

bytewise
16/05/03, 14:24
Ja, ik kan in de backend via het menu gewoon een niewe tld invoeren, maar als ik dan bovestaande invoer of whois.domain-registry.nl dan krijg ik elke keer te zien dat de domeinnaam bezet is (ivm restricties SIDN).

Deimos
16/05/03, 14:34
MM, je kan het niet zo invoeren, dat je aangeeft waar de variabele domeinnaam moet komen te staan? Zo niet even modernbill contacteren lijkt mij,

bytewise
16/05/03, 14:46
Dat kan ik helaas nergens vinden, en 't is een trial versie, dus geen support, maar ik moet zeker weten dat 't werkt voordat ik 't aanschaf.

Toch bedankt

Joost

Deimos
16/05/03, 17:25
http://www.modernbill.com/board/

Is het forum van modernbill. Is ook een catergorie pre-sales questions. Dus daar moet je hem wel kunnen stellen lijkt me. Laat even weten wat de oplossing is.

bytewise
16/05/03, 17:48
Hoe kom je aan die url? Ik heb me scheel lopen zoeken maar ik kwam 'm niet tegen. Ik kwam alleen terecht op de site van de ontwikkelaar.

Anyway, ik heb daar de vraag gesteld en wacht op antwoord.
Ik zal 't wel laten weten.

Bedankt

Joost

Deimos
16/05/03, 18:15
Google is your best friend :).

Wist dat ze een forum hadden (hadden ze voor de huidige site immers ook). Dus was het googlen op modernbill en forum. :)

Domenico
16/05/03, 20:04
Ze hebben ook een forum voor klanten alleen dus als je nog een vraag wil stellen stel hem dan op in het engels en PM me die dan even zodat ik hem daar kan plaatsen. :)

Dillard
17/05/03, 00:35
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het werkt hoor :)

In de TLD-setup een nieuwe TLD definieren. Als whois server 'whois.nic.nl' gebruiken, het keywoord wat je moet filteren (whois match) is 'is not a registered domain'...

Je kunt ook op mijn site even kijken en zien dat het werkt (als dat je geruststelt :) ..

bytewise
20/05/03, 10:22
Origineel geplaatst door Dillard
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het werkt hoor :)

In de TLD-setup een nieuwe TLD definieren. Als whois server 'whois.nic.nl' gebruiken, het keywoord wat je moet filteren (whois match) is 'is not a registered domain'...

Je kunt ook op mijn site even kijken en zien dat het werkt (als dat je geruststelt :) ..

Ja, 't werkt ook wel, maar na 15 resultaten is de koek op, en kan ik niets meer doen. Hoe ga jij daar dan mee om?

Domenico
20/05/03, 22:06
Als je lid van SIDN bent kun je vrijstelling vragen maar zoniet dan kun je dat vergeten maar ik heb gehoord van bepaalde omwegen. ;)

Deimos
20/05/03, 23:33
Vrijstellingen gelden enkel voor interne ip's dus zoveel zul je er niet aan hebben.

Dillard
20/05/03, 23:40
Origineel geplaatst door bytewise


Ja, 't werkt ook wel, maar na 15 resultaten is de koek op, en kan ik niets meer doen. Hoe ga jij daar dan mee om?

Je hebt gelijk. Heb ik ook nog geen nette oplossing voor (kan nu nog switchen tussen een aantal IP's, maarja...)

Zover ik het begrijp (maar mijn aanvraag naar de SIDN is onderweg, dus ik ben nog geen insider :) ) mag je nog maar 15 whois-opvragingen doen per dag. Als deelnemer van de stichting kun je ontheffing voor bepaalde IP's aanvragen maar die mag je dan weer niet ter beschikking stellen aan je klanten.

Aangezien ik nog aspirant-deelnemer ben :) misschien dat iemand kan vertellen hoe de SIDN denkt de ISP's hierin tegemoet te komen ?

Qweb
29/05/03, 00:10
Gebruik dan de volgende optie:
http://www.sidn.nl/bestaat.php?domein=%%domain%%
gebruik "free" als whois match

misschien niet zo mooi, maar volgens mij is tegenwoordig het gedeelte met de whois-funties encrypted :(

Dillard
29/05/03, 01:44
Goeie tip!

Geprobeerd en dit werkt inderdaad! Ik had ook nog een mrwhois-script draaien en daar kon ik de 'is' optie handmatig meegeven, in MB ging dit niet, maar dat is nu opgelost.

Thanks!

bytewise
02/06/03, 09:41
Ontzettend bedankt, dit is waar ik naar op zoek was. Te gek!!

PKeuter
02/06/03, 20:19
Origineel geplaatst door Dillard
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het werkt hoor :)

In de TLD-setup een nieuwe TLD definieren. Als whois server 'whois.nic.nl' gebruiken, het keywoord wat je moet filteren (whois match) is 'is not a registered domain'...

Je kunt ook op mijn site even kijken en zien dat het werkt (als dat je geruststelt :) ..

Dat is wel even heel sweet op jouw site, hoe krijg je die nederlandse translation zo goed?

Dillard
02/06/03, 22:21
Origineel geplaatst door PKeuter


Dat is wel even heel sweet op jouw site, hoe krijg je die nederlandse translation zo goed?

Ik neem aan dat je het over MB hebt ?

Ik heb de laatste translations file van MB van het forum geplukt en vervolgens alles wat ik tegenkwam (middels een simultane Putty-sessie) zitten verbeteren waarvan ik dacht dat er een betere omschrijving van was.

Ben er nog niet helemaal, maar het wordt nogwel iets :)

Dillard

PKeuter
03/06/03, 07:16
Origineel geplaatst door Dillard


Ik neem aan dat je het over MB hebt ?

Ik heb de laatste translations file van MB van het forum geplukt en vervolgens alles wat ik tegenkwam (middels een simultane Putty-sessie) zitten verbeteren waarvan ik dacht dat er een betere omschrijving van was.

Ben er nog niet helemaal, maar het wordt nogwel iets :)

Dillard

Ik weet niet of het mogelijk is maar zou je die eens naar mij kunnen sturen?

Welke build heb je eigenlijk? 8.1?

Dillard
03/06/03, 21:23
Origineel geplaatst door PKeuter


Ik weet niet of het mogelijk is maar zou je die eens naar mij kunnen sturen?

Welke build heb je eigenlijk? 8.1?

Ik draai nog 7.1 heb nu even geen zin om te upgraden en er waren wat problemen met de BTW-optie. Ik wacht wel even tot de kinderziektes eruit zijn, het laatste wat ik nu kan gebruiken is mijn 'CRM' die niet meer werkt :)

Afgelopen weekend bezig geweest om coupons op alleen domeinen te laten gelden maar tot op heden niet gelukt en die jongens daar hebben meer te doen dan mijn bugje shooten....