PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar direct .com domeinnamen registreren?



xserve
15/05/03, 19:00
Voor .nl domeinen moet je je registreren als deelnemer van de SIDN als je het rechtstreeks wil spelen. Maar waar moet je zijn als je .com .net en .org domeinen bij de bron wil registreren?

EzInternetBiz
15/05/03, 19:39
http://www.icann.org verzorgt deze tld's geloof ik

Domenico
15/05/03, 19:47
Tja, ik wil niet flauw doen maar kijk hier eens -> http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=25237 :)

Waar jij naar vraagt bestaat niet echt en het is eigenlijk typisch Nederlands om het op deze naar mijn mening omslachtige manier te doen zoals SIDN het heeft geregeld / doorgedrukt.

Eigenlijk zijn maar twee dingen belangrijk om naar te kijken en dat zijn de prijs en hoeveel controle je over de te registreren domeinen hebt. Zonder een eigen controle paneel tot je beschikking moet je het eigenlijk niet meer doen. Ik praat nu vanuit een hoster perspektief en uiteraard gelden er voor particulieren die af en toe een domein willen registreren andere criteria.

Een raar fenomeen is natuurlijk dat je in nederland rechtstreeks via SIDN het goedkoopste uit bent maar dat geld voor bijvoorbeeld .com namen niet zo. Ga maar een kijken op www.netsol.com en je zal zien wat een .com daar kost.

Lorenzo
16/05/03, 02:51
Kan je wat meer toelichten over je standpunt (als hoster) om niet te kiezen voor registers die geen controle panel aanbieden?

Domenico
16/05/03, 10:56
Spreekt dat niet voor zich dan? Heb jij liever een persoon ertussen zitten die eerst je opdracht moet ontvangen en dan nog zin/tijd moet maken om de aangevraagde domeinen te registreren ipv dat je de domeinen zelf registreert en beheert? Lijkt me alleen maar lastig als hoster zijnde om afhankelijk te zijn van een derde persoon terwijl je alles in eigen hand kunt hebben.

xserve
16/05/03, 18:26
Hoe regelen die mensen dat dan? Gewoon een servertje neer zetten en dan daar een DNS op draaien. Ik vind het wel handig hoe de SIDN het regelt, al zijn ze wel te streng. Maar het is wel wat overzichterlijker!

PKeuter
21/05/03, 08:29
www.enom.com