PDA

Bekijk Volledige Versie : BCC Sendmail



michel
15/05/03, 00:37
Hey Mensen

Wie ken mij vertellen wat DE MAX aan BCC voor sendmail is?
Dus hoeveel berichten kunnen er MAXIMAAL via BCC direct vanaf de server verstuurd worden?
Is voor een klant die graag vanaf de server een NieuwsBrief wil aanbieden en vanaf de server wil gaan versturen, en ik denk dat het wel makkelijk en snel is om dit via BCC te gaan doen.
(Vanuit MySqL en PHP)

Groeten,
Michel,

EzInternetBiz
15/05/03, 01:46
waarom niet een php script die de addresses uit de database haalt en deze verwerkt met de php functie mail($to,$subject,$message,$header)?

cedric
15/05/03, 04:24
Misschien ineens de middelen gebruiken die ervoor gemaakt zijn, namelijk: mailinglists ? ;)
Is een pak properder en makkelijk te onderhouden. En het dient voor het doel dat je voor ogen hebt.
Er zullen ook wel manieren zijn om die uit een MySQL db te laten lezen. Ezmlm kan in ieder geval overweg met MySQL (andere niet getest/mee gewerkt).

Groeten,
Cedric.

michel
15/05/03, 11:35
Hey Cedric maar dat mailinglists.
Is dat alleen voor het versturen? Of ken deze ook de afmeldingen en de aanmeldingen verwerken?(Het liefste double opt out en double opt in)
Dus afmelden en aanmelden met een soort van email met een link die je dan ontvangt, en het moet bevestigen?

Als die functie er niet inzit ken dit wel gewijzigd worden denk ik.
En hoe gaat het versturen met mailinglists? Ken dat ook eventueel gewijzigd worden naar BCC? (Lijkt mij dat het versturen dan vele malen sneller ken, de emails worden immers zoveel keer sneller naar de SPOOL gekopieerd)

Domenico
15/05/03, 12:27
Kijk eens naar dit gratis script -> http://www.eternalmart.com/scripts/emml.htm

Wij hebben hier ervaring mee en het werkt perfekt!

michel
15/05/03, 13:03
Hey Domenico DANKJEWEL.
Maar is dit GRATIS als ik zo eve snel kijk?

En gaat het emailen met die emailing applicatie vanaf de server snel?
En op welke manier kunnen ontvangers hun emailadres afmelden en aanmelden? Double Opt?

Anders een beetje aanpassen en klaar.

cedric
15/05/03, 17:46
Origineel geplaatst door michel
Hey Cedric maar dat mailinglists.
Is dat alleen voor het versturen? Of ken deze ook de afmeldingen en de aanmeldingen verwerken?(Het liefste double opt out en double opt in)
Dus afmelden en aanmelden met een soort van email met een link die je dan ontvangt, en het moet bevestigen?

Als die functie er niet inzit ken dit wel gewijzigd worden denk ik.
En hoe gaat het versturen met mailinglists? Ken dat ook eventueel gewijzigd worden naar BCC? (Lijkt mij dat het versturen dan vele malen sneller ken, de emails worden immers zoveel keer sneller naar de SPOOL gekopieerd) Zowat alle mailinglist managers ondersteunen dat je uw in- of uitschrijving nog even moet bevestigen. Hetzij via mail, of via een webinterface (bvb met behulp van mailman).

Het mailen gebeurt naar 1 centraal emailadres (dat van de mailinglist), de mailinglistmanager handelt de rest af (het versturen naar alle subscrbers). Dan heb je de BCC niet nodig, aangezien de mailinglistmanager reeds naar alle abonnees stuurt.

Het hangt er ook wel van af of je zelf de mailserver beheert, of je dit via een provider afhandelt. Die provider zal meestal zelf reeds mailinglistsoftware in gebruik hebben. In dat geval kun je misschien best even bij hen ten rade gaan. :)

amnesiac
15/05/03, 17:52
gewoon ff met een php scriptje alle email adressen uit de db halen en dan met een loopje mailen

Telstra
15/05/03, 21:02
Meschien wordt dat een beetje te traag? loops kunnen geheugen gaan eten als er veel records moeten worden verwerkt.

Domenico
16/05/03, 01:12
Origineel geplaatst door michel
Hey Domenico DANKJEWEL.
Maar is dit GRATIS als ik zo eve snel kijk?

En gaat het emailen met die emailing applicatie vanaf de server snel?
En op welke manier kunnen ontvangers hun emailadres afmelden en aanmelden? Double Opt?

Anders een beetje aanpassen en klaar.

Het script is helemaal gratis en werkt echt perfekt hoor. Bekijk anders even de demo op http://www.eternalmart.com/demo/demo.htm

Snel? Niet langzamer dan andere mailtjes. :)

Alles wat jij wil is volgens mij mogelijk dus succes!

Clearhosting
16/05/03, 02:45
Jammer dat de demo niet werkt,

Je kan altijd nog even hier kijken http://cgi.resourceindex.com/Programs_and_Scripts/Perl/Mailing_Lists/

Domenico
16/05/03, 10:53
Ja, ik zie dat de demo inderdaad niet werkt maar dit script is echt de moeite waard dus installeer het gewoon even.

Geert Booster
16/05/03, 22:22
Ik zou als ik jou was gaan voor een mailinglistscript, zoals Marjordomo of MailMan

michel
18/05/03, 18:12
Hey Geert heb je geen links??
Anders laat ik wel gewoon zelf dat hele scripting gebeuren wel zo maken,, dan weet ik zeker dat ik heb wat er nodig is.