PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizen .NL problematisch!



Rubberbiscuit
14/05/03, 21:01
Ola,

Het zit zo.

Klant heeft domein geregged bij http://www.hostingworx.nl.
Nu wil die klant dat een andere SIDN member zijn domein overneemt.

Hijzelf is GEEN eigenaar van het zijn domein. Betekend dus dat Hostingworx alle macht heeft over het domein.

Nu moet het boeltje overgeschreven worden, nu had ik al het een en ander opgestuurd naar de nieuwe SIDN member, maar die mailde mij het volgende:


Het domein is eigendom van Hosters4All, daarom moet voor een verhuizing ook door hun toestemming worden gegeven hiervoor, dus een registratiecontract en een verhuisformulier op hun naam, ondertekend door hun, hun moeten daarna ook hostingworx aangeven dat het domein wordt wegverhuisd.

Stap 2 is dat Hosters4All een overdrachtformulier tekend om het domein van houder te laten veranderen, hierbij moet ook een registratiecontract maar dan op naam van de nieuwe eigenaar en ondertekend door beide partijen.

Nu heb ik hier voor mij uitgeprint een
Verhuizing_domeinnaam_naar_een_andere_deelnemer.do c voor mij
en een registratie_nl_domein.doc.

Nu is mijn vraag, wat moet door wie ondertekend worden en naar wie toegestuurd worden? Ik snap het werkelijk niet meer :(

Hardstikke bedankt alvast, want dis even lastig :(.

paas
14/05/03, 21:07
Om welk domein gaat het?

Rubberbiscuit
14/05/03, 21:08
-edit-

Savvas
15/05/03, 07:00
ik ben zelf geen SIDN lid maar als ik het goed heb:

Verhuizing_domeinnaam_naar_een_andere_deelnemer.do c - Door beide ondernemingen ondergetekend dient te worden

registratie_nl_domein.doc - Door klant dient ingevuld te worden voor nieuwe domeinhouder gegevens

Nagel me er niet op vast want ik weet het niet zeker maar ik geloof dat het zo moet

renekosterman
15/05/03, 07:08
Ik vond dit op het SIDN:

Artikel 15
15.1 Indien de Domeinnaamhouder een (Persoons)Domeinnaam op naam van een ander wil zetten, dient deze bij de betrokken Deelnemer een door de nieuwe en de huidige Domeinnaamhouder ondertekend exemplaar van het door SIDN voorgeschreven Formulier voor Wijziging Domeinnaamhouder en indien de nieuwe Domeinnaamhouder een andere (rechts)persoon is een door de nieuwe Domeinnaamhouder ondertekend Registratiecontract in te dienen.

15.2 Zodra de betrokken Deelnemer beschikt over de in artikel 15.1 genoemde documenten en voorts aan de Technische eisen wordt voldaan, kan deze een Aanvraag tot Wijziging Domeinnaamhouder bij SIDN indienen.

15.3 In afwijking van artikel 15.1 en 15.2 kan een Deelnemer ook een Aanvraag tot Wijziging Domeinnaamhouder indienen zonder te beschikken over een door beide partijen ondertekend exemplaar van het door SIDN voorgeschreven Formulier voor Wijziging Domeinnaamhouder, indien deze derde aan de Deelnemer een authentiek afschrift van een uitvoerbaar bij voorraad verklaard of in kracht van gewijsde gegaan vonnis van een Nederlandse gerechtelijke instantie of het Scheidsgerecht Domeinnamen waarin is bepaald dat dat (arbitraal) vonnis in de plaats treedt van het door SIDN voorgeschreven Formulier voor Wijziging Domeinnaamhouder.

15.4 Indien blijkt dat niet is voldaan aan de vereisten voor Wijziging Domeinnaamhouder in de zin van artikel 15.1 tot en met 15.3 dan wel vast komt te staan dat de Deelnemer niet beschikt over de genoemde documenten, is SIDN gerechtigd de Wijziging Domeinnaamhouder ongedaan te maken, dan wel de Aanvraag daartoe niet verder in behandeling te nemen.

cridea
15/05/03, 10:35
Het is vrij simpel:

Eerst 2 formulieren naar oude provider:

-overdracht domeinnaam aan andere houder.
-contract domeinnaam (ingevuld door nieuwe houder).

Het domein staat vervolgens op naam van de klant.

Daarna geeft klant opdracht het domein te verhuizen en stuurt naar nieuwe provider:

-verhuizing domeinnaam naar andere deelnemer
-contract domeinnaam (ingevuld door nieuwe houder)

Klaar!

Clearhosting
16/05/03, 02:00
Origineel geplaatst door paas
Om welk domein gaat het?

wat doet dat er toe ?

ps. doen wat BYH zegt :)

Geert Booster
24/05/03, 21:03
Even tussendoor een andere vraag (heeft hier mee te maken)

Als een klant bij Bedrijf X zit (SIDN lid) en hij wil zijn domein + hosting naar Bedrijf Y (b.v. mijn bedrijf, geen SIDN lid) kan dat dan?

Als ik dit zo lees ga ik best twijfelen :\

WebBizz
24/05/03, 21:39
Domeinen kunnen alleen aangevraagd worden door SIDN leden of verhuisd worden naar SIDN leden. Je kunt 'm dus niet naar een niet SIDN lid verhuizen, tenzij dat niet SIDN lid reseller is van een bedrijf dat wel SIDN lid is.

Geert Booster
24/05/03, 21:56
Okay.. dus ik zou in feite dat domein moeten laten verhuizen naar het bedrijf waar ik een reseller van ben... Allright bedankt :)

ric0
27/05/03, 10:24
Origineel geplaatst door Geert Booster
Even tussendoor een andere vraag (heeft hier mee te maken)

Als een klant bij Bedrijf X zit (SIDN lid) en hij wil zijn domein + hosting naar Bedrijf Y (b.v. mijn bedrijf, geen SIDN lid) kan dat dan?

Als ik dit zo lees ga ik best twijfelen :\

Kan niet. Om een .nl domein te beheren moet je SIDN lid zijn. Jij zou het dus via een ander bedrijf moeten doen.