PDA

Bekijk Volledige Versie : Cobalt RaQ 550 - MySQL & PHP Installeren?



BlueLagoon
14/05/03, 15:15
Het blijkt dat op een standaard RaQ 550 MySQL wel geinstalleerd is, maar niet enabled? Daarnaast zou de voorgeinstalleerde MySQL een vrij oude versie zijn.
Hoe enable ik MySQL (Linux / Solaris newbie :)) en waar kan ik een package vinden voor een nieuwere versie voor MySQL?

PHP is werkt wel goed, maar zou ik nu het nog kan :) graag de nieuwste versie op installeren. Nu is er PHP 4.06 geinstalleerd, en de nieuwste stable versie is geloof ik 4.3.1.
Hoe kan ik dit doen, of waar kan ik die packages vinden? Kon op de forums van Sun niet echt een eenduidig antwoord vinden. Ben helaas Linux noob (daarom dacht ik een cobalt aan te moeten schaffen :().

Thnx!

BlueLagoon
14/05/03, 16:53
Ben beetje met Telnet aan het rotzooien (jha zal wel met SHH moeten :))... en ben er net achte gekomen dat de geinstalleerde versie van MySQL (rpm -qa | grep -i ^mysql) versie 3.23.54a is.
Terwijl ze al bij versie 4 zijn :) ... nog geen idee hoe ik MySQL moet enablen (om maar ergens te beginnen), dus antwoorden hierop zijn welkom, ik zoek ook door :)

Thnx

tom
14/05/03, 16:59
Ik zou (nog) niet upgraden MySQL 4.x :)

Kan je MySQL niet via GUI starten ?

NoWay
14/05/03, 17:04
Zie www.pkgmaster.com, daar haal je MySQL vandaan en werkt direct. Ook vind je daar open webmail en webalizer.

BlueLagoon
14/05/03, 17:37
Wel mooie site, is alleen wel nog steeds die relatief oude versie van MySQL :) Misschien moet ik dan ff proberen op een andere manier de reeds geinstalleerde aan de praat te krijgen.

Of er moeten nog packages met nieuwe versies verkrijgbaar zijn.

BlueLagoon
14/05/03, 18:08
Het is gelukt om MySQL aan de praat te krijgen :D Doet me denken aan mijn QBasic tijd :) MySQL draait en is nu gekoppeld aan PHP.

Ik heb een virtual host aangemaakt (www.testsite1.nl) en hier PHPMyAdmin naar geFTPt (www.testsite1.nl/phpmyadmin).

Uiteraard wil ik hier enkel de database(s) zien die voor deze virtual host bedoelt zijn. Nu zie ik namelijk ook de MySQL tabel etc. Hoe doe je dit? Moet dit ingesteld worden in / met MySQL? En zo ja, hoe / waar?

Bedankt

beetle
16/05/03, 15:37
he, zit ff met een zelfde soort probleempje, mysql werkt wel en php ook, maar mysql blijkt niet geconfigureerd te zijn voor php,
ik kwam ook onderstaande tegen op de sun site

--------
By default, mysql is not configured to run with php scripting. To enable it, please do the following:

Enable the php scripting for the vsite under the following menu
"Site Management -> Services -> Web -> Enable PHP scripting"
Edit the /etc/httpd/php.ini to add the following line
extension=mysql.so
Restart httpd as root by typing:
/etc/init.d/httpd restart
Start the mysql daemons by typing
/etc/init.d/mysql start
Create a symlink /tmp/mysql.sock to /var/lib/mysql/mysql.sock using
ln -s /var/lib/mysql/mysql.sock /tmp/mysql.sock
To test the feature, install the attached sample test page in the web root of your virtual site. When you access this page, it should report that it made successful connection to mysql.
-----------------

Maar na dit uitgevoerd te hebben blijkt het allemaal nog niet te werken en krijg elke keer de error :
Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /home/.sites/143/site2/web/cj/setup.php on line 353 (bij installaties van scripts)

Was dit het zelfde waar ook jij tegen aanliep? en hoe kun je dit oplossen??

beetle
16/05/03, 16:08
btw nog iets ik heb ook php 4.0.6 op de server staan, mijn script draaien minimaal op 4.1.0 dus ik heb een andere php versie nodig, deze kan ik niet vinden ook niet op pkgmaster??? alleen een raq4 versie, maar deze wil niet installeren op raq550 ???? weet iemand of er al een (pkg)update is, en zoja waar te halen??

Bollocks37
16/05/03, 18:49
Zo'n package is er niet (voor zover ik weet).
Het beste adres voor dit soort gevallen is www.solarspeed.net.

beetle
17/05/03, 10:21
ok toppie solarspeed had 4.3.1 moest er alleen 58 Eur voor betalen, maar na aanschaf van de server kan dat er ook nog wel bij :)
verdere probleempjes zijn ook op gelost

BlueLagoon
17/05/03, 11:41
Nee ik had van deze problemen geen last. Ik heb ook uiteindelijk die omschrijvingen gevonden, het uitgevoerd en het werkte in 1x. Wel nog op de oude MySQL & PHP versies. Ik vraag me toch af of deze packages niet gratis ergens te verkrijgen zijn (opensource or whatever).

beetle
17/05/03, 13:31
Misschien later, of idd na goed zoeken, maar ik had eenmaal minimaal 4.1.0 nodig anders werken me scripts niet, vandaar maar gelijk bij hen gehaald, zodat ik verder kan...................

Cees
17/05/03, 14:50
Lekenvraag:

Ik heb verschillende domeinen, die mijn hostprovider allemaal naar hetzelfde
hoofddomein laat verwijzen. Geld voor meer accounts heb ik niet.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat die andere domeinen voor de buitenwereld er
uitzien als zelfstandige domeinen, terwijl ze in feite in een subdirectory
van het hoofddomein staan? Ik heb al gezocht op javascriptsites, maar heb
het juiste script niet kunen vinden.

Wie kan mij helpen?

babak
17/05/03, 16:47
antwoord voor Cees:
je moet ook geen javascript hebben, zoek voor een php script op www.hotscrips.com voor redirection.

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Redirection/URL_Based/

p.s: je zit in de verkeerde topic.

--------------------------------

antwoord voor: BlueLagoon

ga nog geen pkg voor php kopen, ik heb er een ergens nog. Ik post wel zijn url morgen. (ben nu ergens anders).

Simpel Internet
19/05/03, 21:39
ik ben benieuwd....

BlueLagoon
19/05/03, 22:37
Ik ook haha

babak
19/05/03, 22:44
oeps! ik was het helemaal vergeten:D

hier heb je hem:


http://www.2hosting.nl/RaQ550-mod_PHP4.4.2.3-20021101.pkg

p.s: geen garantie zit erop! ;)

BlueLagoon
19/05/03, 23:10
Thnx voor de link :) Hij werkt wel... alleen beetje raar als ik versie opvraag zegt ie nog steeds 4.0.6., maar stond ook iets bij van dat ie niet wordt geupdate, althans alleen voor virtual sites.

PHPMyAdmin onder een virtual hostje geeft wel aan dat 4.2.3. wordt gebruikt, maar geeft ook direct de volgende error:

"U gebruikt PHP 4.2.3, deze versie bevat een grote fout in de multi-byte strings (mbstring). Voor meer informatie zie PHP bug report 19404. Het wordt sterk afgeraden deze versie van PHP te gebruiken met phpMyAdmin."

Dus of terug.. of toch verder updaten... in ieder geval erg bedankt voor de genomen moeite! :)

wdv
19/05/03, 23:15
Origineel geplaatst door babak
oeps! ik was het helemaal vergeten:D

hier heb je hem:


http://www.2hosting.nl/RaQ550-mod_PHP4.4.2.3-20021101.pkg

p.s: geen garantie zit erop! ;)

Schandalig dat je voor een package van gratis software geld moet betalen!

Is die pkg een installer ofzo, of gewoon de source die je zelf moet compilen, als dat laatste het geval is, is het helemaal schandalig.

babak
19/05/03, 23:28
Origineel geplaatst door Tuvow


Schandalig dat je voor een package van gratis software geld moet betalen!

Is die pkg een installer ofzo, of gewoon de source die je zelf moet compilen, als dat laatste het geval is, is het helemaal schandalig.


tegen wie heb je het? Heb ik er geld voor gevraagd?:r

p.s: als je toch zo goed ben in compilen, heb je hem ook niet nodig!

babak
19/05/03, 23:29
Origineel geplaatst door BlueLagoon
Thnx voor de link :) Hij werkt wel... alleen beetje raar als ik versie opvraag zegt ie nog steeds 4.0.6., maar stond ook iets bij van dat ie niet wordt geupdate, althans alleen voor virtual sites.

PHPMyAdmin onder een virtual hostje geeft wel aan dat 4.2.3. wordt gebruikt, maar geeft ook direct de volgende error:

"U gebruikt PHP 4.2.3, deze versie bevat een grote fout in de multi-byte strings (mbstring). Voor meer informatie zie PHP bug report 19404. Het wordt sterk afgeraden deze versie van PHP te gebruiken met phpMyAdmin."

Dus of terug.. of toch verder updaten... in ieder geval erg bedankt voor de genomen moeite! :)

geen punt.


hij installeert een aparte php voor je sites. Je control-panel/siteadmin blijft via je oude php draaien.

dus:

4.0.6 voor je control-panel
4.2.3 voor je sites

Simpel Internet
20/05/03, 04:45
Origineel geplaatst door babak
oeps! ik was het helemaal vergeten:D

hier heb je hem:


http://www.2hosting.nl/RaQ550-mod_PHP4.4.2.3-20021101.pkg


Lig het aan mij of is ie niet meer te downloaden?
Ik kom uit op: http://www.2hosting.nl/nl/?p=&domeinnaam=

BlueLagoon
20/05/03, 08:28
Klopt lukt hier ook niet meer, gelukkig had ik hem gisteravond al gevonden :) Indien het allemaal niet te illigaal is wil ik hem wel ff sharen?

Nu we toch bezig zijn... misschien ook nog iemand die een update voor MySQL weet? :)

BlueLagoon
20/05/03, 09:35
Ow volgens mij heb ik nog een linkje gevonden:

http://www.edison.ca/cobalt/

Voor PHP versie 4.2.3. RC2
En PHPMyAdmin 2.3.3.

wdv
20/05/03, 15:44
Origineel geplaatst door babak



tegen wie heb je het? Heb ik er geld voor gevraagd?:r

p.s: als je toch zo goed ben in compilen, heb je hem ook niet nodig!

Ik dacht dat de link die je gaf van die pkg was waar iemand hierzo 51 euro voor betaald heeft, excusez moi.

beetle
20/05/03, 20:57
Ik heb er idd voor betaald :( maar dit was 4.3.2 dus net nieuwer :)

Maar ik had hier helaas niet op kunnen wachten, ik had de upgrade van het weekend echt per direct nodig, anders had het me nog een maand extra server kosten gescheeld, aangezien de scripts welke ik draai minimaal 4.1.2 nodig hebben( http://www.turbotraffictrader.com/installation.shtml )

Daarnaast ik zie de problemen al weer helemaal voor me als ik 2 php versies naast elkaar ga lopen draaien, ik vind het best zo... als je bijna 3000 euro voor een server uitgeef dan kunnen die 50 euro er ook nog wel bij :)

babak
20/05/03, 21:04
ik draai al een paar maanden 2 php-versies en heb geen problemen mee gehad.:D

beetle
20/05/03, 21:21
Het zal ook best wel goed gaan, maar zoals ik zeg is de server nog nieuw voor mij en heb dus nog ff geen zin in te veel experimenten :)

babak
20/05/03, 23:14
Origineel geplaatst door beetle
Het zal ook best wel goed gaan, maar zoals ik zeg is de server nog nieuw voor mij en heb dus nog ff geen zin in te veel experimenten :)


experimenteer maar lekker ;) , maar ik geef je wel een advice:

probeer niet php van Raq550zelf upgraden! ik heb alle mogelijke manieren uitgeprobeerd (heb ik al 10 keer cd-restore gebruikt), je breekt simpelweg je control-panel.

succes :D

StarInternet
29/05/03, 01:58
Als mensen PHP 4.3.1 (laatste php versie) of mysql (nieuwe versie 3.x) willen op hun cobalt raq4 of 550 kunnen tips en advies vragen aan mijn.
En als je het lief vraagt en ik heb even tijd doe ik het ook wel voor je.

Qweb
07/06/03, 01:01
Origineel geplaatst door Cees
Lekenvraag:

Ik heb verschillende domeinen, die mijn hostprovider allemaal naar hetzelfde
hoofddomein laat verwijzen. Geld voor meer accounts heb ik niet.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat die andere domeinen voor de buitenwereld er
uitzien als zelfstandige domeinen, terwijl ze in feite in een subdirectory
van het hoofddomein staan? Ik heb al gezocht op javascriptsites, maar heb
het juiste script niet kunen vinden.

Wie kan mij helpen?

http://support.qweb.nl/faq.php?display=faq&nr=40&catnr=6&prog=1&lang=nl&onlynewfaq=0

Niet alles is van belang voor jou (ik ga het echt niet voor 6 euro per jaar bij jou doen), maar daar staat een goede (de RewriteEngine vanuit .htaccess methode) van de vele manieren uitgelegd.