PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis $8.95 eNom reseller accounts!



Domenico
14/05/03, 13:47
Wij hebben nog wat enom reseller accounts weg te geven dus graag een PM indien geinterreseerd (bedrijfsinfo is vereist). Deze accounts zijn alleen beschikbaar voor BEDRIJVEN die het reselleraccount op korte termijn ook daadwerkelijk gaan gebruiken.

Wie is Enom?
Enom is een van de grootste domeinnaam registrars van de wereld en ze staan bekend om hun betrouwbaarheid en extra gratis mogelijkheden die je krijgt bij elke domein registratie.

Is het echt gratis?
Ja, je hoeft niets te betalen voor een account. Voor een reseller account is het vereist om minstens $100 vooruit te betalen (online bij Enom!) waarvan de domeinregistraties verekend worden. Je betaalt alleen
maar voor gregistreerde domeinen via je reselleraccount voor $8.95 per domein per jaar.

Kan ik dit rechtstreeks via Enom krijgen?
Als je dit rechtreeks via Enom regelt en $100 stort dan heb je te maken met hun standaard prijs van $29.99 per domein per jaar. Als de prijs op het niveau van $8.95 wil krijgen eist Enom vooraf een minimale inleg van $495.

Reseller Account?
Een inleg van minimaal $100 is vereist voor het betalen van de te registreren domeinen. De kosten van elke transactie worden afgetrokken van je inleg.

Je hebt de mogelijkheid tot het creeren van sub accounts en reseller accounts.

Verder kun je gebruik maken van de API, registryrocket links en een PDQ aanmaken. Voor meer informatie over deze opties kun je terecht op www.enom.com.


LATE AANVULLING: Je hebt dus de totale controle over al je domeinen en je bent dus ook de registrerende partij (registrar). Je kan voor de whois info dus invullen wat wil, waar je wil en wanneer je wil.

We Develop
14/05/03, 15:36
Waarom weg te geven Domenico ?

Deimos
14/05/03, 15:50
Waarschijnlijk heeft Domenico zelf een 6.95 dollar account. Dan maakt hij dus 2 dollar winst per verkoop. Is aardige marge op domeinnamen die anders niet eens via jou zouden verlopen :).

Zelf was ik net te laat met mijn 6.95 account, maar ach sta nu in de wachtrij bij een gerenomeerde ETP om mijn account te upgraden. Wie is jou ETP domenico?

Savvas
14/05/03, 16:37
ik snap het niet helemaal, dienen resellers nou wel of niet die €100 te betalen????

Domenico
14/05/03, 16:40
Precies, dat is het hele reseller idee natuurlijk maar je moet je nooit blind staren aan de mensen onder jou maar gewoon kijken of het rendabel is voor jezelf.

Denk je ergens een addertje te vinden wedevelop? Die is er niet!

Waar je ook iets koopt er zal altijd iemand winst op maken en $8.95 is echt niet duur voor een domein ook al pakken anderen hierop een winst percentage.

Domenico
14/05/03, 16:43
Origineel geplaatst door Intrahost
ik snap het niet helemaal, dienen resellers nou wel of niet die €100 te betalen????

Ja dat is de minimale inleg om te beginnen met het registreren van domeinen.

Je legt dus $100 of meer in en dan kun je gaan registreren tot je account op 0 staat en dan moet je je account weer aanvullen tot minimaal $100. Die $100 zijn dus geen kosten maar een minimale inleg.

Duidelijk?

Deimos
14/05/03, 17:36
Klopt niet helemaal wat je zegt Domenico. Enom rekend 3% transfer fee bij creditcard overbeokingen e.d. Dus je stort dan dus effectief 97 dollar op ja account. Die 97 dollar daar kan je (97/8.95) 10,8 domeinen voor bestellen. (uitgaande van de domeinen met de prijs van 8.95) Na die 10 domeinen die je je balans weer te verhogen met minimaal 100 dollar. Hiervan dus weer 97 dollar effectief. Nu kan je dus nog 11,67 domeinen kopen. Dus zeg 11 domeinen. En verhaal begint weer opnieuw.

Er is ook manier om geld over te maken zonder transactie kosten echter vind ik diezelf zeer onhandig. En 3% merchant kosten valt best mee. Wat dus eigenlijk wel vereist is, is dat je beschikt over een CreditCard om je balans te verhogen.

Domenico
14/05/03, 17:43
Origineel geplaatst door Deimos
Klopt niet helemaal wat je zegt Domenico. Enom rekend 3% transfer fee bij creditcard overbeokingen e.d. Dus je stort dan dus effectief 97 dollar op ja account. Die 97 dollar daar kan je (97/8.95) 10,8 domeinen voor bestellen. (uitgaande van de domeinen met de prijs van 8.95) Na die 10 domeinen die je je balans weer te verhogen met minimaal 100 dollar. Hiervan dus weer 97 dollar effectief. Nu kan je dus nog 11,67 domeinen kopen. Dus zeg 11 domeinen. En verhaal begint weer opnieuw.

Er is ook manier om geld over te maken zonder transactie kosten echter vind ik diezelf zeer onhandig. En 3% merchant kosten valt best mee. Wat dus eigenlijk wel vereist is, is dat je beschikt over een CreditCard om je balans te verhogen.

Ja dit klopt ook maar veel is het niet natuurlijk. Je kan het ook overmaken via een wire transfer en dan kost het niets.

Ja kan natuurlijk ook $1000 storten. :)

Savvas
14/05/03, 23:16
hoelang is dit geldig want ik moet mijn server nog plaatsen in amsterdam etc. en dan stap ik naar de kvk dus ik weet niet hoelang je de tijd heb ;) denk dat ik rond half juni helemaal operative ben maar denk niet dat het dan nog geldt he?

Domenico
15/05/03, 02:23
Origineel geplaatst door Intrahost
hoelang is dit geldig want ik moet mijn server nog plaatsen in amsterdam etc. en dan stap ik naar de kvk dus ik weet niet hoelang je de tijd heb ;) denk dat ik rond half juni helemaal operative ben maar denk niet dat het dan nog geldt he?

PM verzonden.

WebBizz
15/05/03, 06:18
Domenico toch!

6. Gebruikers mogen andere gebruikers niet instrueren om een email of een persoonlijk bericht te sturen of informeren dat ze een mailtje of persoonlijk bericht hebben gehad.

Savvas
15/05/03, 07:49
domenico notificeerd mij er alleen van dat ik deze heb ontvangen, ik check normaal gesproken niet zo vaak Prive berichten dus komt wel goed uit :)

en als dit een regel moet zijn, vind ik het wel erg vaag worden hier:-P
(geen e-mail vragen of iets dergelijks oke, maar je mag toch wel iemand notificeren van een pb of e-mail?)

Domenico
15/05/03, 12:16
Origineel geplaatst door WebBizz
Domenico toch!

6. Gebruikers mogen andere gebruikers niet instrueren om een email of een persoonlijk bericht te sturen of informeren dat ze een mailtje of persoonlijk bericht hebben gehad.


hahaha, ja jullie hebben gelijk dus mijn excuses hiervoor. Hij had mij al een PM gestuurd voor info dus dat maakt het een beetje goed maar slordig is het wel.

Ik zal het nooit meer doen. :)

Zo raar is de regel overigens niet want als iedereen dat zou doen zouden veel threads vervuild gaan worden zoals wij nu aan het doen zijn. Je kunt heel makkelijk in je profiel de PM notificatie aan zetten zodat er een popup verschijnt als iemand je een PM heeft gestuurd.

Nou iedereen weer ontopic graag.

RayManZ
15/05/03, 13:02
ik ben ook wel geintreseerd in deze deal. Na mijn examens haal ik namelijk mijn KvK en dan kan ik direct beginnen.

Domenico
15/05/03, 16:47
Geen probleem. :)

Grumpy
16/05/03, 18:46
Wat is dat het verschil tussen direct bij Enom registreren en via Domenico?

Dat snap ik nog niet helemaal :|

Deimos
16/05/03, 19:13
De prijs :) Direct is duurder, tenzij je een ETP van ze wordt, wat je veel inleggeld kost.

RayManZ
16/05/03, 19:46
en hoeveel plaatsen heb je daarvoor? Gezien ik graag wil en wie weet zit ie vol :S?

Domenico
16/05/03, 21:00
Is in principe oneindig dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken. verder wil ik benadrukken dat iedereen zijn eigen controle paneel krijgt en dus de volledige controle hebt over al je geregistreerde domeinen. :)

Hans
16/05/03, 21:02
Je moet er overigens rekening mee houden dat degene die je een sub-account geeft (in dit geval zou dat Domenico zijn) precies kan zien hoeveel en welke domeinen je registreert. Dit is voor de meesten natuurlijk geen probleem, maar in sommige gevallen kan dat misschien niet gewenst zijn. Zelf ga ik, om niet afhankelijker te zijn dan per se nodig is, denk ik zelf ETP worden.

Powerpipe.com biedt overigens ook een interessante reseller optie. Daar betaal je 7.99 per domein, maar ik kan nergens vinden hoeveel er in 1 keer vooruit betaald moet worden.

Grumpy
17/05/03, 00:07
Dus.. direct is:
ongeveer 500 inleg
zelf totale controle
mogelijkheid om zelf "resellers" aan te maken

via domenico:
geen inleg
beperkte controle
geen resellers


Verloopt de inleg na verloop van tijd of moet je dat binnen een bepaalde tijd gebruiken?

EzInternetBiz
17/05/03, 01:14
Mag ik effe :)

twee handige tools voor Enom resellers zijn:

http://www.saeven.net/sware/whois/ voor $35 en
http://www.dramsystem.com/ voor $60

Domenico
17/05/03, 01:34
Origineel geplaatst door Grumpy
Dus.. direct is:
ongeveer 500 inleg
zelf totale controle
mogelijkheid om zelf "resellers" aan te maken

via domenico:
geen inleg
beperkte controle
geen resellers


Verloopt de inleg na verloop van tijd of moet je dat binnen een bepaalde tijd gebruiken?

Correctie!

Via Domenico:

Inleg minimaal $100

TOTALE controle via eigen Controle paneel!

Je hebt de mogelijkheid om zelf "resellers" aan te maken!
(staat duidelijk in mijn eerste post -> "Je hebt de mogelijkheid tot het creeren van sub accounts en reseller accounts.")

Er is GEEN tijdslimiet!

Er zijn dus geen restricties zoals sommige mensen je willen doen geloven. :(

Deimos
17/05/03, 01:34
resellers zijn wel mogelijk wanneer je direct bij een ETP registreerd. Exacte prijsschema om 8.95 per domein te krijgen weet ik niet. Meen wel laatst te hebben gelezen dat wanneer je ~6500 dollar inlegt je 6.95 account krijgt. Je resellers hebben dan wel een minium van 8.95

Grumpy
17/05/03, 02:02
Waar komen die prijzen vandaan?
Ik heb rondgesurfd... maar steeds krijg ik weer zo'n registratiescherm.
Ben nog niet bereid om te registreren.

Als ik via Domenico registreer, ziet Enom mij dan als een volwaardige klant/reseller??

Hans
17/05/03, 10:17
Origineel geplaatst door Deimos
resellers zijn wel mogelijk wanneer je direct bij een ETP registreerd. Exacte prijsschema om 8.95 per domein te krijgen weet ik niet. Meen wel laatst te hebben gelezen dat wanneer je ~6500 dollar inlegt je 6.95 account krijgt. Je resellers hebben dan wel een minium van 8.95

6950 dollar om precies te zijn (voor 1000 domeinen)


Origineel geplaatst door Grumpy
Als ik via Domenico registreer, ziet Enom mij dan als een volwaardige klant/reseller??


Net niet helemaal. Je hebt wel dezelfde opties beschikbaar, maar je bent en blijft afhankelijk van degene "boven jou" en de ETP die daar weer boven zit. Voor velen is dat geen punt, maar persoonlijk regel ik dingen liefst zo rechtstreeks mogelijk.

Domenico
17/05/03, 12:00
Origineel geplaatst door Hans


6950 dollar om precies te zijn (voor 1000 domeinen)



Net niet helemaal. Je hebt wel dezelfde opties beschikbaar, maar je bent en blijft afhankelijk van degene "boven jou" en de ETP die daar weer boven zit. Voor velen is dat geen punt, maar persoonlijk regel ik dingen liefst zo rechtstreeks mogelijk.

Vind dit een beetje stemmingmakerij omdat er een vanuit wordt gegaan dat er van alles fout kan gaan en dat is toch echt niet het geval hoor. Ik begrijp je heel goed Hans maar $6950 is voor de meeste toch een te hoog inlegbedrag en dan is wat ik aan bied een prima alternatief zonder extra risico's.

En vanwaar de insinuatie dat wij geen eigen ETP zouden kunnen zijn?

Domenico
17/05/03, 12:04
Origineel geplaatst door Grumpy
Waar komen die prijzen vandaan?
Ik heb rondgesurfd... maar steeds krijg ik weer zo'n registratiescherm.
Ben nog niet bereid om te registreren.

Als ik via Domenico registreer, ziet Enom mij dan als een volwaardige klant/reseller??

Als ETP of reseller ben jij degene die de prijs bepaald voor jouw klanten en/of resellers.

Als je een reseller account neemt krijg je dezelfde opties als iedereen. Waarom zou Enom je niet als volwaardig zien dan? Elke registratie levert Enom geld op dus begrijp je angst eigenlijk niet zo goed.

Deimos
17/05/03, 12:48
Als ETP of reseller ben jij degene die de prijs bepaald voor jouw klanten en/of resellers.bedenk wel dat je minimaal 8.95 moet vragen. Lager kan NIET tenzij die reseller zelf ETP wordt.


Als je een reseller account neemt krijg je dezelfde opties als iedereen. Waarom zou Enom je niet als volwaardig zien dan? Elke registratie levert Enom geld op dus begrijp je angst eigenlijk niet zo goed.Domenico antwoord hierop lijkt me logische. Als ETP zijnde ben je direct aansprakelijk voor je resellers. Ben je slechte ETP dan krijgt enom tich accounts erbij om support aan te verlenen en daar zitten ze echt niet op te wachten.

Ook kan je het vergelijken met een reseller van een reseller van jou. Kan immers precies hetzelfde als jou met CPanel en WHM. Toch ben je liever directe reseller ipv reseller van reseller. Lijkt me toch wel logisch

Domenico
17/05/03, 14:03
Niemand kan meer lager dan 8.95 gaan sinds een tijdje. Ik geloof dat Enom het succes niet ingecalculeerd had. :)

De eerste ontevreden klant moet zich nog melden dus het valt allemaal nog wel mee. Je zal altijd te maken krijgen met tussenpersonen wat je ook doet dus diegene die het belangrijk vinden moeten maar proberen zo dicht mogelijk bij de bron te komen en daarbij niet vergeten veel geld mee te nemen.

Ik kan bij de sligro goedkoper spullen kopen maar wat moet ik daar doen als ik van elk produkt maar een klein aantal wil? Nee, daarvoor ga ik liever naar de AH of elke andere supermarkt hoor.

Of moet je persee bij SIDN zijn aangesloten voor je domeinnamen? nee, er zijn hier zat mensen die geen lid zijn van SIDN en dus gewoon hun domeinen registreren via een tussenpersoon zonder daar enige problemen mee te hebben.

Welke support heb je trouwens nodig bij het registreren van domeinnamen? In al die jaren nog geen support nodig gehad dus begrijp die opgelegde angst wederom niet zo goed.

Misschien is het wel typisch nederlands om paniek te gaan zaaien en je van te voren proberen in te dekken tegen allerlei spookverhalen maar ik kan niet anders zeggen dat onze aanbieding goed is en zonder risico's.

We gaan weer gewoon ontopic en als er vragen zijn hoor ik ze graag. De stemmingmakers kunnen me rechtstreeks bereiken voor discussie of een andere thread openen waar we hierover kunnen discussieren maar ik vind het niet echt een spannende en interresante discussie moet ik zeggen.

WebBizz
17/05/03, 14:08
Ik vind dit resellingsysteem maar vreemd. Wij maken zelf gebruik van OpenSRS en daar is iedereen gewoon direct klant. Geen gedoe met resellers, andere tarieven en minimum inlegbedragen om in een bepaalde klasse te komen. Wel betaal je een aantal registraties vooruit (250 dollar). En met control panel erbij uiteraard. De prijzen zijn wel ietsje hoger als bij eNom.

Domenico
17/05/03, 16:31
Tja, weet niet echt wat er nu weer zo raar aan is. Als we allemaal rechtstreeks met de fabrikant zaken zouden doen zou er niet echt behoefte zijn aan een middenstand wel?

Ik ken het openSRS systeem heel goed en werkt in principe hetzelfde als dat van Enom. Tja, wie de regels en de tarieven bepalen zal mij in principe een worst wezen. het belangrijkste is tenslotte de prijs die er betaald moet worden.

Ok, nu echt even ontopic en over het goed of kwaad van verschillende reseller systemen graag een andere thread als daar behoefte voor is. Hier alleen nog maar reacties mijn eerste post graag. Bedankt!

mikajo
17/05/03, 17:44
:: LATE AANVULLING: Je hebt dus de totale controle over al je domeinen en je bent dus ook de registrerende partij (registrar). Je kan voor de whois info dus invullen wat wil, waar je wil en wanneer je wil.

Er is één groot nadeel om reseller accounts aan te bieden onder je eigen account:

- als eNom de hoofd account gebruiker, dus diegene die boven de reseller staat blokkeerd om welke reden dan ook, geldt dat ook voor alle onderliggende accounts/resellers. Als de hoofdgebruiker namelijk geen recht meer heeft tot het registreren voor goedkope tarieven, vervalt deze optie ook automatisch voor *alle* onderliggende resellers.

- de hoofdgebruiker (die boven de reseller staat) kan een account op *ieder* moment verwijderen zonder goedkeuring van de reseller.

Je hoeft slechts $100 in te leggen i.p.v. de gangbare $500 maar daar hangen dus wel de nodige risico's aan.

Is wel eerlijk om dat erbij te zeggen, domenico!

groet,
john

Domenico
17/05/03, 18:16
Origineel geplaatst door mikajo
:: LATE AANVULLING: Je hebt dus de totale controle over al je domeinen en je bent dus ook de registrerende partij (registrar). Je kan voor de whois info dus invullen wat wil, waar je wil en wanneer je wil.

Er is één groot nadeel om reseller accounts aan te bieden onder je eigen account:

- als eNom de hoofd account gebruiker, dus diegene die boven de reseller staat blokkeerd om welke reden dan ook, geldt dat ook voor alle onderliggende accounts/resellers. Als de hoofdgebruiker namelijk geen recht meer heeft tot het registreren voor goedkope tarieven, vervalt deze optie ook automatisch voor *alle* onderliggende resellers.

- de hoofdgebruiker (die boven de reseller staat) kan een account op *ieder* moment verwijderen zonder goedkeuring van de reseller.

Je hoeft slechts $100 in te leggen i.p.v. de gangbare $500 maar daar hangen dus wel de nodige risico's aan.

Is wel eerlijk om dat erbij te zeggen, domenico!

groet,
john

Grote onzin!
Jij kan ook op ieder moment een klant van je blokkeren om welke reden dan ook net zoals jullie altijd eigenaar zijn van de door jullie geregistreerde klanten omdat dit onder jullie naam gebeurd. Waar heb je het over? Wie zegt anderen niet dat jullie over een maand niet falliet zijn? Moet nu niemand maar iets bij jullie afnemen omdat dit risico bestaat?

De macht blijft toch altijd bij diegene waar je een service zoals dit afneemt. Sorry maar je creert nu echt wel een bizar sfeertje rondom deze aanbieding.

Wat volgt nu? Ga je een verzekering aanbieden die mensen indekt tegen dit soort fantasieverhalen? Wist je dat Nederlanders zonder uitzondering allemaal oververzekert zijn en dus veel te veel geld betalen per jaar? Weet je ook hoe dat komt? juist, door dit soort wild west verhalen en eventuele risico's die er verzonnen worden.

Laatste keer, geen onzin verhalen meer in deze thread! Open maar een nieuwe thread over dit onderwerp als je wil.

Oja, ga aub niet insinueren dat ik niet eerlijk ben! Dus ok ik zeg het nog even erbij, de kans bestaat dat er volgende week een bom ontploft op ons kantoor dus dan weet u dat voordat u zo'n grote stap gaat nemen. :)

Pfff om moe van te worden. :(

mikajo
17/05/03, 19:25
jij ook een goed weekend!

- einde discussie :)

Domenico
17/05/03, 20:53
Origineel geplaatst door mikajo
jij ook een goed weekend!

- einde discussie :)

Bedankt! ;)