PDA

Bekijk Volledige Versie : KVK registratie.



amnesiac
13/05/03, 15:03
Hallo,

zoals ik waarschijnlijk al eerder heb vermeld op dit forum ben ik bezig een bedrijfje op te zetten, ik doe dit samen met een vriend.

Nou waren we aan het kijken naar de verschillende rechtsvormen waronder je een bedrijf kan registreren. Nou zou ik graag van jullie willen weten onder welke rechtsform is jullie bedrijf geregistreerd en wat zijn de kosten van die registreatie (inschrijvings kosten, en eventueel jaarlijkse kosten). Ook zou ik graag willen weten warom jullie voor die rechtsvorm hebben gekozen en wat de voor dan wel nadelen er van zijn.


m.v.g
Tjerk de Boer

Beyonder
13/05/03, 15:11
Er zijn diverse nadelen aan rechtsvormen die je samen opzet. Voor een BV heb je een hoog startkapitaal nodig en betaal je aan de belasting jaarlijks veel inkomstenbelasting.

Voordeel van een BV is de beperkte aansprakelijkheid natuurlijk.

Een VOF is voor de meeste starters de aangewezen rechtspersoon, neem wel beperkende bepalingen op. Dit wil zeggen dat jij met je vennoot afspreekt tot hoeveel ieder alleen bevoegd is.

Nadeel van een VOF is dat beide personen hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de gehele schuld van de VOF.

Maar het KVK kan je hierover prima informeren.

cridea
13/05/03, 15:38
Houdt er ook rekening mee dat als je een BV neemt en je bent directeur je niet maar wat aan kan gaan klooien, want dan ben je meen ik toch wel weer min of meer aansprakelijk.

Tenminste zo werd mij dat enkele jaren geleden verteld.

WebBizz
13/05/03, 16:37
Is ook zo, in geval van aantoonbaar mismangement ben je zelf alsnog de lul, BV of niet.

amnesiac
13/05/03, 16:48
ik ben niet meteen van plan hele datacenters te huren ofzo, gewoon eerst beginnen met 1 colo servertje (server is al in mijn bezit). ik zat te denken aan een VOF (venootschap onder firma) omdat het geen groot bedrijf is en een relatief laag inversteingskapitaal nodig heeft, of is dit een hele verkeerde keus (op de site van kvk krijg ik hier niet echt een antwoord op)

cridea
13/05/03, 16:50
Origineel geplaatst door WebBizz
Is ook zo, in geval van aantoonbaar mismangement ben je zelf alsnog de lul, BV of niet.

Ah nu weet ik het woord weer wat ik zocht: wanbeleid noemen ze dat!