PDA

Bekijk Volledige Versie : Buiten Amsterdam



ric0
13/11/02, 10:07
Niet echt een vraag of probleem, maar ik vraag me gewoon iets af.

Heel veel hosting tenten en co-locators zitten in Amsterdam. Puur om dicht bij de AMS-IX te zitten. Eigenlijk best raar, omdat andere plaatsen (bv. Groningen of Enschede) ook internetknooppunten hebben. Daarnaast zijn die plaatsen waarschijnlijk veel goedkoper kwa locatie, personeel, reiskosten, etc.

Ik dacht eigenlijk dat een van de zegeningen van internet was dat de locatie niet meer uit maakt. Het zenuwcentrum lijkt zich echter te concentreren rond Amsterdam met alle gevolgen van dien.

Iemand een idee of er toch nog redelijke locatie's/computerruimtes zijn buiten Amsterdam?

superior-is
13/11/02, 11:12
Jazeker!

In Rotterdam heb je een paar fatsoenlijke co-lo's (volgens mij zit onze forummer we-dare daar ook). In Ede heb je BIT en er zitten een paar in Brabant (interconnect, i-p-d, wij ;)).*

Zoek en je zult ze vinden.

* Iedereen is natuurlijk vrij om dit summiere lijstje aan te vullen.

WebBizz
13/11/02, 20:34
Hoeft niet, zie eigen thread: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=71

almar
13/11/02, 20:55
Mmm,

Even ter promotie van mijn eigen dorp [Almere] wil ik nog wel even aanvullen dat SARA tegenwoordig ook een knooppunt in Almere heeft.

In december zullen we daar één server gaan plaatsen voor de duur van drie maanden om de snelheid te testen.

Mocht blijken dat dit interessant is, dan zullen we zeker meer servers plaatsen. (Lekker dichtbij ;))

Gr,

Almar