PDA

Bekijk Volledige Versie : IRC script?



Herbert
13/05/03, 06:21
Hallo van Herbert,

Ik heb weinig verstand van IRC daarom deze vraag.
Wat gebeurd er eigelijk als iemand een script plaats dat een IRC server connect.
De source staat hier: http://adslnetwerk.com/1.txt
Ik heb de namen gewijzigd in *****
Poort 6667 staat dicht in mijn firewall.
Bij de gebruiker heb ik het orginele script tijdelijk verwijderd totdat ik weet wat de nadelen hiervan zijn.

Deimos
13/05/03, 06:26
Voor zover ik kan zien. Connect genoemde script enkel met de irc server en identified daar vervolgens de betreffende Nickname. Verder niets. Durf echter niet voor de volle 100% te garanderen dat mijn uitleg / interpretatie van het script klopt.

maartenba
13/05/03, 09:11
Script connect op IRC server, logged in op nickserver (dus geregistreerde nickname), en gaat dan binnen op een chatkanaal (#à´ç¡µÒ¡,#Åչء«ì op de laatste regel).
Daarna blijft ie gewoon alles wat gezegd wordt afdrukken in je browser...

Denk dat dit dient om een bepaald kanaal "levend" te houden...

Herbert
13/05/03, 19:03
Oke bedankt voor de antwoorden zover.
Mochten er nog meer antwoorden komen dan hou ik me aanbevolen.

EzInternetBiz
15/05/03, 00:57
Persoonlijk zou ik toch voorzichtig zijn met dit soort scripts, zeker als de timelimit 0 is.

Ik had een klant die webchat aanbood voor zijn bezoekers en dit via CGI::IRC module (perl) en hij zat zo op 15 gig per maand.

beter is misschien om zo'n script via een cronjob te laten werken, dan doet het script zijn werk en dan is het af.

Herbert
16/05/03, 23:41
Origineel geplaatst door EzInternetBiz
Persoonlijk zou ik toch voorzichtig zijn met dit soort scripts, zeker als de timelimit 0 is.

Ik had een klant die webchat aanbood voor zijn bezoekers en dit via CGI::IRC module (perl) en hij zat zo op 15 gig per maand.

beter is misschien om zo'n script via een cronjob te laten werken, dan doet het script zijn werk en dan is het af.
En dan is er geen 15 gig per maand?
Ik heb even zitten spitten op IRC bots en kwam tot de conclusie dat ze erbij mij niet meer toegestaan worden.
Ook het nieuwe virus W32.Fizzer@MM zie: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=493 opend IRC kanalen