PDA

Bekijk Volledige Versie : Cobaltje virtual servers aanmaken?



BlueLagoon
12/05/03, 20:06
Weet niet of dit juiste vorm is, anders graag verplaatsen ipv locken :D

Heb net mijn RaQ 550 binnen, staat nu naast me op mijn bureautje :) Al 1 en ander getest en gelezen, alleen 1 ding kan ik niet zo snel vinden in de handleiding (die trouwens niet op papier wordt meegeleverd!!)... dat is het aanmaken van een virtual host (hostingpakketje dus). Je kan met "Add" zoiets samenstellen... alleen hoe benader je het vervolgens?

Want je moet een IP adres en een domeinnaam opgeven. DUs denk ik dat de domeinnaam wordt gelinkt naar dat IP... dat is op zich wel ok, maar onder dat IP komen meerdere hostingpakketten te staan, dus eigenlijk moet je iets hebben van xxx.xxx.xxx.xxx/pakket1. Alleen die subdir kan je nergens opgeven. En hoe kan ik dit pakket nu bekijken (de website die er op moet komen en de FTP?).

Thnx

Deimos
12/05/03, 20:20
Apache werkt met virtualhosts. Deze kijken naar de domeinnaam en sturen deze vervolgens door naar de juiste bestanden. De manier die jij wilt kan ook wel, echter zul je dan zelf aan de slag moeten met een rewrite scriptje.

BlueLagoon
12/05/03, 20:34
Hmzz als het zo als het nu is ook werkt, vind ik het ook best... alleen hoe benader ik dan het geheel als er nog geen domeinnaam heen verwijst? Kan ik dat dan niet alvast benaderen met "servernaam/~gebruiker" o.i.d.?

En het is neem ik aan wel mogelijk -> meerdere pakketten op 1 IP adres op een Cobalt (zonder scripts aanpassen? :S) :)

Thnx

Deimos
12/05/03, 20:36
Meerdere accounts op 1 ip-adres is uiteraard mogelijk. Je kan ze benaderen om een test virtualhost eventueel in je hosts bestand op te nemen die naar je lokale ip verwijst. Dat hosts bestand is op (als ik me niet vergis) op elke windows pc aanwezig. Die heeft een hogere prioriteit dan DNS.

Maar was t misschien niet handiger geweest het 1 en ander van te voren uit te zoeken? Alvorens een dure Cobalt aan te schaffen?

superior-is
12/05/03, 20:42
Tip om te bookmarken:
http://cobalt-knowledge.sun.com/cgi-bin/kbase.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=W45Mt*Ig&p_lva=&p_refno=020104-000003&p_created=1010171780&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEwODQmcF9wYWdlP TE*&p_li=
https://osc-emea.eu.sun.com/OSCSW/svcportal

BlueLagoon
12/05/03, 20:56
Nou ik heb geprobeerd zoveel mogelijk uit te zoeken... maar dat het veldje geen directory kan opnemen, zover ben ik ook weer niet gegaan :) ... je moet meerdere hostingpakketten kunnen plaatsen, en dat moet kunnen op 1 (of iets meer :)) IP adressen... dat is voor mij allereerst belangrijk. Verder mogelijkheden / kosten e.d. heb ik allemaal goed bekeken hoor :)

Alleen moet ik nu uitzoeken HOE ik dat instellen e.d. het beste kan doen. Dus dat probeer ik nu een beetje uit te zoeken.

superior-is
12/05/03, 21:52
Meerdere websites op 1 ip is gewoon mogelijk en nogmaals kijk naar bovenstaande urls. Even zoeken, maar wat jij wil staat daar op.

BlueLagoon
13/05/03, 00:31
Ik ga morgen eens rustig lezen :) Bedankt voor de reacties!