PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje over NL reseller accounts



Beyonder
12/05/03, 15:53
Ik denk eraan om NL reseller accounts aan te bieden op Pentium IV 2400 servers met 1.5 gigabyte ram en Cpanel.

Ik wil ze intieel clusteren met cpanel zodat er tenminste twee servers zijn die alle accounts voeren. Rsynch zou eventueel een alternatief kunnen zijn natuurlijk ;)

Ik had de volgende prijzen en specificaties in gedachten, mijn vraag is: zijn ze reeel of zou er wat aanpassingen gedaan moeten worden aan verkeer/prijs/ruimte ? Prijzen zijn ex BTW, PKG mogen geen irc of adult op, hiervoor willen we namelijk aparte servers/PKG

PKG1
3GB ruimte
50 GB verkeer
Euro 60,- per maand

PKG2
6 GB ruimte
100 GB verkeer
Euro 100,- per maand

PKG3
9GB ruimte
200 GB verkeer
Euro 170,- per maand

PKG4
12 GB ruimte
400 GB verkeer
Euro 300,- per maand

PKG5
25 GB ruimte
900 GB verkeer
Euro 600,- per maand

WebBizz
12/05/03, 16:01
Hoe zit het met domeinen / pops / mysql en dergelijke?

Beyonder
12/05/03, 16:08
Binnen redelijke grenzen houden. Dus gewoon begrijpen dat je op een gedeelde server zit met gedeelde resources.

Want 1 hele forse Database kan in principe een server al omlaag trekken.

xserve
12/05/03, 17:47
Ik denk dat de prijzen te hoog zijn. Het gaat erom dat je de pakketen verkoopt aan beginnende webhosters die niet veel geld hebben voor een server daarom een reseller pakket moet geven.
Als je een pakket maakt rond de 20 euro per maand dat zou mooi zijn. Vooral het dataverkeer kan omlaag want dat heeft een beginner niet nodig. Zo wel dan kan hij ook overstappen naar een groter pakket.

Beyonder
12/05/03, 17:51
Deze reseller accounts zijn voornamelijk bedoeld voor de "doorstartende reseller" die zijn accounts vanuit de USA wil onderbrengen in Nederland.

Gezien de hoge kosten van twee servers en Cpanel en het feit dat ik niet al te veel resellers wil plaatsen per server kunnen de prijzen niet echt veel verder omlaag.

500 mb en 5 gb data zou mogelijk zijn voor bijvoorbeeld 29 euro per maand, zou dat iets zijn ?

xserve
12/05/03, 18:19
Nee dat zou nog te prijzig zijn.
Trouwens je website -> eerst 2 GB voor 20 euro en nu 1 GB voor 29 euro. Beetje jammer.

WebBizz
12/05/03, 18:47
Ik vind de prijzen helemaal niet hoog gezien de hoeveelheid dataverkeer dat er bij zit. Er zullen er maar weinig zijn die die hoeveelheid gebruiken dus in die zin is het een beetje zonde, maar de prijsstelling gezien de pakketsamenstelling lijkt me prima.

Beyonder
12/05/03, 18:50
Xserve, we kregen simpelweg teveel aanmeldingen voor die accounts plus teveel vragen over de naar mensen hun mening te lage prijs stelling.

Met de aanpassing zie ik nog voldoende aanmeldingen binnenkomen, dus het is zeker niet te duur.

Grumpy
12/05/03, 19:04
Pakketten zijn in orde. Vooral de grotere pakketten zijn naar mijn mening goedkoop. Ik snap niet waarom xserve de pakketten duur vindt.
Dataverkeer kost geld, de servers kosten ook veel geld. En daarnaast moeten ook nog vele andere kosten gedekt worden.

xserve
12/05/03, 20:40
De prijzen zijn absoluut goedkoop voor wat je krijgt. Maar ik bedoelde een extra klein pakket echt voor de beginner. Maar zoals je al aangaf is dat niet de bedoeling. Maar ik ben tevreden wat je me voor een beginner in USA kan bieden.

Clearhosting
13/05/03, 00:12
Klinkt interessant al zou ik vanaf een reseller account in USA eerder naar een server in USA overstappen

Clearhosting
13/05/03, 00:15
25 GB ruimte
900 GB verkeer
Euro 600,- per maand

in hoeverre is te achterhalen dat dit geen eigen server is ?

Beyonder
13/05/03, 00:26
Dergelijke accounts hebben feitelijk wel een eigen server tot hun beschikking, maar maken ook deel uit van het totale cluster.

Clearhosting
13/05/03, 00:59
Ja dat dacht ik al thanx voor de info (wordt opgeslagen in het achterhoofd)