PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein van -> naar



Clearhosting
12/05/03, 13:26
Zoals jullie weten ben ik net begonnen en daarom komt er nu ook een echte noob vraag,

2 klanten willen hun domein verhuizen van freeserver (ladot) naar mijn bedrijfje.

Naast dat ze een registratiecontract en een verhuisformulier moeten invullen moet ik natuurlijk contact met ladot opnemen, ik pakte de volgende whois:

Status: active

Registrant:
Freehosting
Arendstraat 29
1223 RE HILVERSUM
Netherlands

Domicile:
N/A

Committed to ADR: no

Administrative contact:
M. Verlinden
+31 205787700
hostmaster@activeisp.nl

Registrar:
Active ISP B.V. / Ladot Nederland B.V.
Arendstraat 29
1223 RE HILVERSUM
Netherlands

Technical contact:
Active ISP Registry
+31 205787700
registry@registry.activeisp.com

Domain nameservers:
dns-3.ladot.com 217.22.66.90
dns-4.ladot.com 217.22.66.91

Date first registered: 03-04-2001
Record last updated: 19-12-2002
Record maintained by: NL Domain Registry

Naar wie stuur ik de email nu precies en is er een standaard mail die jullie sturen in zo'n geval naar een andere host en welke acties moet een klant nemen tov. Ladot.

Bedankt alvast !

WebBizz
12/05/03, 13:32
Klant moet opzeggen bij Ladot. Maar gezien domeinnaam op naam van Ladot staat zal je klant deze eerst moeten laten overzetten op zijn eigen naam. Als je SIDN lid bent moet je de verhuizing indienen bij de SIDN, zelf hoef je niks met Ladot te doen en dus ook geen contact met hun op te nemen.

WebBizz
12/05/03, 13:33
Overigens: als je geen SIDN lid bent moet je leverancier die wel SIDN lid is de verhuizing indienen en moet jij de formulieren naar de deelnemer doorsturen. Jij of het SIDN lid hoeven geen contact op te nemen met Ladot, de SIDN stuurt een emailtje met de mededeling dat het domein verhuisd wordt naar een andere deelnemer.

Clearhosting
12/05/03, 13:42
Nee ben geen lid bij SIDN maar heb wel een contract met een SIDN deelnemer. Een fax is toch ook rechtsgeldig ?

WebBizz
12/05/03, 14:08
Je klant heeft dus een opzegfax naar Ladot gestuurd? Moet denk ik ook wel kunnen, geen probleem. Het lastige is alleen dat het domein op naam van Ladot staat in plaats van op naam van je klant.

Clearhosting
12/05/03, 15:03
Na een whois op uw domein hebben wij geconstateerd dat het domein my-biz.nl niet op uw naam maar op die van freeserver/ladot. Om een soepele overgang van Ladot naar Clearhosting te garanderen moet u contact met Ladot opnemen en het domein op uw naam laten zetten en eventueel aangeven dat u uw domein wil overzetten. De verhuisformulieren zijn namelijk alleen bruikbaar indien het domein op uw naam staat.

deze tekst is ok toch ?

WebBizz
12/05/03, 15:28
Na een whois op uw domein hebben wij geconstateerd dat het domein my-biz.nl niet op uw naam maar op die van freeserver/ladot. Om een verhuizing van Ladot naar Clearhosting te kunnen uitvoeren moet u contact met Ladot opnemen en het domein eerst op uw naam laten zetten. Pas daarna kunnen wij de domeinnaam verhuizen.

Clearhosting
13/05/03, 00:23
is net ff wat netter thanx

WebBizz
13/05/03, 08:34
Graag gedaan :)

ric0
13/05/03, 13:40
Ik zou niet eens de term "whois" gebruiken.
Een "normaal" mens heeft geen idee wat dat is. Kans is groot dat je een "whatis" terug krijgt :)

Maar eh... houd er wel rekening mee dat LaDot niet mee hoeft te werken. Het domein is en blijft van hen. Ik zou dat aan je klant meegeven voordat je aangeeft "dat het allemaal wel kan".

LaDot is gewoon eigenaar van de domeinnaam en mag deze dus behouden. Ze hebben het recht aan hun kant. Wellicht maakt het ze minder populair in de markt, maar uiteindelijk is het de zuinigheid van jouw klant.

Clearhosting
14/05/03, 14:48
Heb ik ook aangegeven dat als Ladot niet wou meewerken wij er niks aan konden doen