PDA

Bekijk Volledige Versie : Advertising space te huur.



J.Haagmans
12/05/03, 12:58
Sinds oktober 2002 staat mijn website, Abandon 5000 op het internet. De website heeft zeer veel meegemaakt en ik heb toch besloten om betaalde webhosting te nemen. Dit was Juni vorig jaar. Maar het bleek dat door de enorm stabiele unieke bezoekersgetallen van meer dan 900 per dag veel te veel geld in ging zitten. Ik heb verschillende banners op mijn site geaccepteerd, maar het was onmogelijk om de kosten te dekken of om zelfs maar geld te krijgen van 1 van die bedrijven.
De site is sindsdien niet meer geupdate om de bezoekersaantallen ietsje omlaag te krijgen naar 500, wat nog wel betaalbaar was.

Nu zoek ik dus een serieuze vooruitbetalende sponsor die bereid is 25 euro per maand te betalen voor een advertising spot bovenaan de pagina. Alle andere vormen van advertising gaan van mijn site af, inclusief de popups etc.

Je vindt de website op http://www.abandon5000.com
Als je geinteresseerd bent, mail dan op abandon5000@free.fr, op reacties hier of op de website wordt waarschijnlijk niet gereageerd.

Clearhosting
12/05/03, 13:36
Zorg dan eerst dat je site een beetje up to date is want nieuws van 2 maanden geleden is niet echt nieuws meer. Gewoon een hint

Savvas
12/05/03, 16:08
ik denk dat als je een beetje zorgvuldig de website indeelt dat je niet eens €25 per maand voor hosting nodig zal hebben, op een amerikaanse server zit je dan al gauw aan 40 tot 50 gig traffic, ik denk dat jij zo rond de 10 gig zit gok ik, misschien minder??

In ieder geval zijn er heel wat mogelijkheden voor je en met een sponsor is het ook altijd maar afwachten of die tevreden blijft, je kan beter het hef in eigen handen nemen en een beetje investeren in de website, het hoeft niet veel te zijn, maar ik denk dat je voor €10 per maand best wel ergens komt hoor, vraag maar een beetje rond hier, veel mensen kunnen je denk ik wel van dienst zijn ;)

J.Haagmans
12/05/03, 18:42
Dat klopt, ik zit nu op 15 GB p/maand, ik kan me ook niet meer veroorloven. Een update betekent dat ik over mijn traffic limiet heenga. Dat kan dus echt in geen mogelijkheid, hoewel ik het graag zou doen. Aan het begin van het jaar hebben we dagelijkse updates gedraaid, dit was een week zo, toen heb ik moeten bijbetalen voor meer traffic. Als ik alle downloads weer beschikbaar maak, weer dagelijkse updates ga doen gaan de dagelijkse bezoekersaantallen weer omhoog naar 1500 - 2000 uniques en dat kan ik me niet veroorloven.
25 euro per maand heb ik nodig om de 75 GB dataverkeer te kunnen dekken die dan zonder twijfel zullen optreden.
Er is een nieuw project op komst, Cloud 9 Abandonware, hij bestond, is down gegaan door gebrek aan hosting en ik heb aangeboden om in ruil voor een banner hosting te leveren. Daar zou de banner ook komen, echter, ik kan het nu nog niet betalen.
Misschien klopt het wat jullie zeggen en ik wijzig mijn aanbod ietsje. Ik bied er een extra banner spot bij onder aan de pagina (boven de lichte blauwe balk) en de prijs wordt 17,50 per maand. Lager kan ik niet gaan, ik moet nu de downloads boven de 15 MB al mijden, maar het moet dan maar.

Misschien ook wel zaak om er een extra aanbieding bij te doen: 1 euro CPM (dus 1 euro per 1000 pageviews), dan zet ik wel een counting systeem op. Kortom, de keuze, wil je zekerheid, neem dan het eerste aanbod, weet je het niet zo zeker, dan kun je achteraf 1 euro CPM betalen. Dan heb je ook beide bannerspots.

Geen popups en nee, ik hoef geen hostingaanbod, ik ben hardstikke tevreden met mijn hosting in een multiple OC-12 datacentrum en de prijzen, daar mag ik ook niet over klagen. Uiteindelijk hoop ik met mijn website op een 500 GB server terecht te komen.

J.Haagmans
22/05/03, 10:20
Ik heb een geïnteresseerde gevonden voor de top banner, maar nu is de bottom banner nog te huur voor 7,50 euro p/maand. Verder komt er binnenkort ook nog de mogelijkheid tot een textlink voor 0,10 euro CPC... Geïnteresseerden kunnen me altijd e-mailen op abandon5000@free.fr!