PDA

Bekijk Volledige Versie : Elke goedkope host = slechte host (cliché)



Clearhosting
12/05/03, 06:10
Wel grappig dat ik het idee heb dat zodra er een goedkopere prijs dan algemeen geld voor bepaalde dingen mensen gelijk zeggen

Kwaliteit zuigt
Betrouwbaar is slecht etc.

Misschien zouden dit soort clichés is een keer achterwege kunnen blijven en inhoudelijk reageren waarom het dan zo is, ik bedoel het kan niet zo zijn dat elke webhostingprovider die goedkoper is dan gemiddeld meteen heel slecht is.

xserve
12/05/03, 17:50
Kijk ik ga vanaf deze week goedkope hosting aanbieden. Ik ben pas 16 en zit nog op school. Ik heb een accountent die mijn financien regeld voor 100 euro per jaar en een telefoonlijn. Support gaat via email.
Daardoor kan ik het goedkoop aanbieden en dat wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit minder is. Als er grotere bedrijven zijn met een eigen datacenter en veel mensen in dienst dan moet de prijs omhoog. Maar bij kleine bedrijven kunnen de kosten juist laag blijven.

thomas
12/05/03, 17:51
Origineel geplaatst door xserve
Ik ben pas 16 en zit nog op school.

Welja hier komen we bij het cliche bereikbaarheid :)

xserve
12/05/03, 18:18
Ladot is helemaal nooit bereikbaar, ik Mail en Bel de zelfde dag nog terug rond een uur of 3.
Als je bij een normaal hostingbedrijf 's avonds een vraag heb kun je meestal pas de volgende dag terecht. Bij mij juist 's middags en 's avonds.

Schaap
12/05/03, 20:23
Volledig mee eens! Ik verkoop zelf paketten voor $1.80/Stuk en vind het ook een schande als ze zeggen: "Dat kan geen kwaliteit hebben" Ik raad al die mensen aan dat ze een maandje of 3 een try-out doen bij mij, en dan zien ze dat het wel kwaliteit is!

superior-is
12/05/03, 20:23
Heb er niks op tegen, maar een hostingbedrijf is toch net iets anders dan vakkenvullen bij $supermarkt. Ben jij c.q. je ouders niet bang dat je schoolwerk eronder kan gaan lijden?

Deimos
12/05/03, 20:29
Origineel geplaatst door xserve
Kijk ik ga vanaf deze week goedkope hosting aanbieden. Ik ben pas 16 en zit nog op school. Ik heb een accountent die mijn financien regeld voor 100 euro per jaar en een telefoonlijn. Telefoonlijn is netjes. Die accountant wil ik eventueel ook wel mits deze goed zijn werk doet.

Support gaat via email.
Daardoor kan ik het goedkoop aanbieden en dat wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit minder is. Als er grotere bedrijven zijn met een eigen datacenter en veel mensen in dienst dan moet de prijs omhoog. Maar bij kleine bedrijven kunnen de kosten juist laag blijven. Je vergeet niet dat je kosten hebt van de KvK en de (kanton)rechter??. Je moet immers handlichting aanvragen. Anders mag je wettelijk gezien geen contracten aangaan.

xserve
12/05/03, 20:35
kvk kan je gewoon aanvragen vanaf je 16e, alleen moeten je ouders dan de belangrijke beslissingen maken en dat is geen probleem. Die neem ik samen met mijn ouders.
En die accountent doet goed zijn werk hoor. Heeft er voor gestudeerd en doet al enkele jaren de financien van mijn vaders bedrijf (fotograaf). En nu doet hij mijn hosting bedrijf er gewoon bij voor 100 euro.

Deimos
12/05/03, 20:40
Nou als jij iets wilt bestellen, maakt niet uit waar, dan zullen je ouders moeten meetekenen. Zelfde verhaal voor als klant een "contract" met jou afsluit. Als je ouders niet meetekenen dan kan de klant zo contract ontbinden zonder enige moeite. Je hebt immers geen ahndlichting en mag dan ook geen contract (in welke vorm dan ook) aangaan.

Clearhosting
13/05/03, 00:06
Gevoelig onderwerp zoals ik al dacht

paulmatthijs
13/05/03, 01:54
xserve:

> Ik heb een accountent die mijn financien regeld voor 100
> euro per jaar en een telefoonlijn. Support gaat via email.
> Daardoor kan ik het goedkoop aanbieden

en waar betaal jij je xserve(s) dan van? die zijn bepaald niet goedkoop namelijk :)

ProServe
13/05/03, 12:01
Wat doe je als je ooit bijv. een conflict met een klant krijgt, en je daarvoor een advocaat in de hand moet nemen? Dan ben je direct failliet?

Marges zijn er niet alleen voor de winst.

xserve
13/05/03, 17:46
Ik ben verzekerd voor rechtsbijstand. Dus.
En ik heb lage prijzen en alsnog een behoorlijke marge hoor.

Deimos
13/05/03, 17:52
Xserve raad je toch aan handlichting aan te vragen zoals ik hiervoor heb beargrumenteerd. Op die manier pak je het naar mijn idee serieuzer aan. kost welliswaar wat duiten, maar dat verdien je vanzelf terug.

RayManZ
13/05/03, 18:25
wat kost zoiets dan? en hoe gaat dat in zijn werk?

ik ben nu nog 17 en 7 Oktober word ik 18. Stel ik neem nu gewoon met mijn ouders KVK. En zodra ik 18 wordt krijg ik dan alle rechten? of moet je dan weer wat aanpassen?

Deimos
13/05/03, 18:29
Je kan regelen dat je ouders nu alles op hun naam hebben en jij erbij. En dat op je 18e alles wordt omgezet op alleen jou naam. Dan mogen "jou" klanten dus een contract aangaan met je ouders officieel nog niet met jou (tenzij je handlichting hebt).

Vanaf je 18e kan dat alles wel. Wat mij die handlichting een paar jaar terug heeft gekost zou ik zo 123 niet meer weten, durf je hier dan ook geen bedrag te noemen. Overdragen van eigenaar bij KvK zijn als ik t goed heb geen financiele kosten aan verbonden of lage kosten

xserve
13/05/03, 18:31
Als je handlichting krijgt krijg je gewoon alle rechten. Maar als je nu al naar de kvk gaat en het aanvraagt op je eigen naam dan krijg je daarna alle rechten ja, je hebt nu ook wel alle rechten, maar je ouders zijn verantwoordelijk.

Weet iemand wat dat kost? Handlichting aanvragen en waar zijn die kosten dan voor? Advocaat? of voor de rechter?

electric
13/05/03, 23:15
1 van me collega's moet het binnen kort aanvragen. ik zal het hier wel posten als ik de kosten weet :)

xee
13/05/03, 23:52
[OFF-TOPIC?]
Goede kennis van mij vernomen, hij heeft het zelf gedaan:
Je kunt ook als je minderjarig bent een VOF starten. Je ouders zijn alleen aansprakelijk. Handlichting is niet nodig gevonden, je kunt je ouders een verantwoordelijkheidsverklaring laten tekenen.
[/OFF-TOPIC?]

WebBizz
14/05/03, 06:22
Hou er wel rekening mee dat als je ouders je bedrijfje oprichten zij ook de belasting over de winst gaan betalen, hetgeen over het algemeen hoger uitkomt dan wanneer je die belasting zelf gaat betalen als de onderneming op je eigen naam staat.

McRox
18/05/03, 13:17
Origineel geplaatst door xserve
Kijk ik ga vanaf deze week goedkope hosting aanbieden. Ik ben pas 16 en zit nog op school.

Zulke verhaaltjes heb ik vaker gehoord. Niks mis mee om als minderjarige een bedrijf te starten. Wat is nou het probleem?

3 Maanden later gaan ze plotseling offline omdat die mooie plannen toch niet uitkwamen.

Een vraagje. Heb je wel enige ervaring met de administratie van linux/windows servers? Kun je wel genoeg hiermee?

Wat moet je doen als apache om 4.00 uur 's morgens down gaat? Of op school tijdens een toets?

Wat als je straf krijgt van je ouder vanwege het grote aantal uren achter je pc?


Origineel geplaatst door xserve
Ik heb een accountent die mijn financien regeld voor 100 euro per jaar en een telefoonlijn. Support gaat via email.

100 euro per jaar? Hmm, mag de naam van je accountant? Accountants vluchten al als je praat over 100 euro per uur..

En vergeet niet, dit zijn niet de enige kosten :)
Een advocaat, marketing experts etc. zijn ook wel handig.


Origineel geplaatst door xserve
Support gaat via email.
Daardoor kan ik het goedkoop aanbieden en dat wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit minder is.

Niet altijd nee. Maar vergeet niet dat email niet altijd handig is. Voor dringende zaken is een telefoonnummer wel handig. Wat ook kan (wat wij doen), wanneer een email of een ticket is geopend, worden er sms notificaties verzonden over een nieuwe email. Dit kost echter wel wat. Ga er maar vanuit dat dit zo'n 100 euro per maand gaat kosten alleen al voor SMS. Het programma zelf wat ook nog wat kost.. :)


Origineel geplaatst door xserve
Als er grotere bedrijven zijn met een eigen datacenter en veel mensen in dienst dan moet de prijs omhoog. Maar bij kleine bedrijven kunnen de kosten juist laag blijven.

Grote bedrijven hebben ook meer klanten en verkopen voor hogere prijzen. Bovendien kiest een klant die op zoek is naar kwaliteit meestal een bedrijf die financieel sterk staat, bekend is, en alle benodigde ervaringen heeft.

Als je toch wilt beginnen, wens ik je succes. Ik hoop echter dat je niet zomaar begint zonder eraan te denken wat de belanrijke punten zijn..

McRox
18/05/03, 13:25
Origineel geplaatst door xserve
Ladot is helemaal nooit bereikbaar, ik Mail en Bel de zelfde dag nog terug rond een uur of 3.

Daar mogen ze dus zeker wat aan doen :)


Origineel geplaatst door xserve
Als je bij een normaal hostingbedrijf 's avonds een vraag heb kun je meestal pas de volgende dag terecht. Bij mij juist 's middags en 's avonds.

En 's avonds laat? Outsource jij support niet? Kost gauw $3 per ticket (of email)

hvr1985
18/05/03, 14:46
Nu is nog altijd de (niet onbelangrijke) vraag waar jij je servers van gaat betalen niet beantwoord...? Lijkt me in jouw geval toch de grootste kostenpot. Aangezien je alle andere kosten zeer laag houdt... Maar als je goede kwaliteit hosting wilt aanbieden zul je toch flink moeten investeren in servers en colocatie.

McRox
18/05/03, 15:43
Origineel geplaatst door hvr1985
Nu is nog altijd de (niet onbelangrijke) vraag waar jij je servers van gaat betalen niet beantwoord...? Lijkt me in jouw geval toch de grootste kostenpot. Aangezien je alle andere kosten zeer laag houdt... Maar als je goede kwaliteit hosting wilt aanbieden zul je toch flink moeten investeren in servers en colocatie.

Colocatie zou nog niet zo handig zijn, omdat hij wel dicht bij de NOC moet wonen/werken of moet personeel hebben in de NOC.

Stel een harde schijf crasht (wat vaak gebeurt bij goedkope servertjes), zal hij dan binnen 2 uur in de NOC zijn en alles gefixed hebben? Lijkt me erg knap..

Bij Dedicated servers kan de harde schijf binnen een uur of 2 vervangen worden, omdat je de server huurt. Ook dit is per provider verschillend, afhankelijk van wat je ze betaalt. Als je een goedkope servertje hebt gaat het waarschijnlijk langer duren dan 2 uur :)

xserve
18/05/03, 19:16
Ik geloof niet dat ik om tips heb gevraagt.
Maar goed, de accountent is al jaren de accountent van mijn vader's bedrijf en doet het erbij. Ik ben dus eigenlijk niet een nieuwe klant voor hem maar gewoon een klein beetje extra vandaar de lage kosten.
Je vind ze op http://www.compaen.nl/ als je interesse hebt, vast niet want jullie kunnen het allemaal beter.

Ik begin met een reseller pakket dus hoef ik me niet te veel zorgen te maken over de server.

Over andere kosten zoals advocaat en dergelijke ben ik al verzekerd.

Ik heb bij een adviseursbedrijf advies gevraagt over hoe ik het best kan beginnen en of het kan. En die hebben me gezecht dat het zeker kan en dat je volgens de wet zelfs vanaf je 5e jaar een bedrijf kan hebben. Maar dat het met de dingen die ik geregeld heb zeker goed komt.

tom
18/05/03, 20:16
Origineel geplaatst door xserve
Ik geloof niet dat ik om tips heb gevraagt.
Maar goed, de accountent is al jaren de accountent van mijn vader's bedrijf en doet het erbij. Ik ben dus eigenlijk niet een nieuwe klant voor hem maar gewoon een klein beetje extra vandaar de lage kosten.
Je vind ze op http://www.compaen.nl/ als je interesse hebt, vast niet want jullie kunnen het allemaal beter.

Ik begin met een reseller pakket dus hoef ik me niet te veel zorgen te maken over de server.

Over andere kosten zoals advocaat en dergelijke ben ik al verzekerd.

Ik heb bij een adviseursbedrijf advies gevraagt over hoe ik het best kan beginnen en of het kan. En die hebben me gezecht dat het zeker kan en dat je volgens de wet zelfs vanaf je 5e jaar een bedrijf kan hebben. Maar dat het met de dingen die ik geregeld heb zeker goed komt.

je moet hun gezeik niet zo hard aantrekken :)
overlaatst werd ik onder vuur op usenet door een concurrent omdat ik nooit correcte service kon leveren tegen mijn prijzen & even later zag ik hem wenen op het forum van dns belgium omdat hij zijn omzet niet zou halen en dan zijn licentie zou kwijt raken :)


een andere provider noemde ons "hostingbedrijfje" en dan kwam ik overlaatst in een colo en zag ik dat die provider maar één servertje had staan :D

wat ik namelijk wil zeggen is; Personen die zitten te roepen zijn meestal gewoon jaloers :)

My 2 cents,

Simpel Internet
19/05/03, 22:13
Gemengde gevoelens heb ik hierbij.....

Positief dat een jonge jongen (16) zo ondernemend is om een eigen bedrijf te starten, zoiets zou een ieder moeten aanmoedigen...

Minder is wel dat ik juist een aantal klanten heb die van de goedkopere hosters overstappen naar mij om meer zekerheid / betrouwbaarheid te hebben. Niet dat wij nu zo enorm duur zijn maar wel een partner zijn die inmiddels in 3 jaar tijd hebben laten zien waar wij voor staan.

Het is immers een hele verantwoording...

Ik wens hem in ieder geval heel veel succes... Zeker als je lekker voor 3 weken naar Benidorm gaat en er gaat iets vereselijk mis met de server.

xserve
19/05/03, 22:46
Ik wil de prijzen ook wel omhoog gooien hoor voor jullie geruststelling :p

McRox
20/05/03, 09:15
Origineel geplaatst door xserve
Ik wil de prijzen ook wel omhoog gooien hoor voor jullie geruststelling :p

Nou, ik heb liever dat je alles aanbied voor een halve eurotje per maand :D

Marketing, waar jij nog niet zoveel van snapt (misschien?), is de reden waarom het niet uitmaakt voor ons/jou als jij je prijzen laag maakt :)

dokus
21/05/03, 12:27
als ik dit zo lees dan lijkt dit in Nederland wel erg makkelijk van een kvk nummer te krijgen etc.

Hier in België loopt dat allemaal wel iets moeilijker. Om gewoon je HR nummer te krijgen (gelijk aan het kvk in nederland) moet je een diploma hebben van bedrijfsbeheer. Dit diploma krijg je in sommige richtingen erbij op de middelbare school omdat je dan de vakken economie en boekhouden gekregen hebt. Zelfs al neem je een boekhouder onde arm, toch nog moet je ZELF je diploma bedrijfsbeheer hebben. Je kan er niet aan beginnen onder de 18 etc ...

Probleem is dan wel dat in België heel wat "jonge gasten" (lees : schoolgaande mensen) werken zonder HR & BTWnummer of het HR en BTWnr gebruiken van hun ouders (die een bakkerij of beenhouwerij of kledingzaak ofzo hebben).

Ik heb niks tegen eerlijke concurentie, die moet er zijn vind ik, maar als wij de kosten hebben van HR, BTW, sociale zekerheid, boekhouder en die "studenten" doen het gewoon in de "illegaliteit" ja dan kunnen zij zeker al hun pakketten slijten aan veel lagere prijzen.

Als je het mij vraagt moet er daar dringend wat meer controle op komen op dit soort dingen ... Er is wel controle op zwartwerk, waarom dan niet op dit ?

xserve
21/05/03, 17:47
Wat ik doe is allemaal volkomen legaal. Ik heb het allemaal door een adviseur laten bekijken en die zij dat alles in orde was en gaf me nog wat tips.

Simpel Internet
23/05/03, 05:48
Wie heeft er gezegd dat het ilegaal is?

xserve
23/05/03, 11:20
Origineel geplaatst door dokus
Ik heb niks tegen eerlijke concurentie, die moet er zijn vind ik, maar als wij de kosten hebben van HR, BTW, sociale zekerheid, boekhouder en die "studenten" doen het gewoon in de "illegaliteit" ja dan kunnen zij zeker al hun pakketten slijten aan veel lagere prijzen.


Beter lezen

dokus
23/05/03, 12:07
ik heb nooit beweerd dat jij , x-serve, het illegaal doet he, het is gewoon in vele gevallen zo ...

xserve
23/05/03, 17:40
Snap ik, maar ik werd aangevallen door velen, wilde gewoon even kwijt dat ik dus niks illegaals doe en dat alles bij mij netjes volgens de regeles verloopt.

Octaa
01/06/03, 04:47
ach laat dat jongen toch doen wat die wilt.
feit is als hij geholpen wordt door volwassenen dan komt het vast wel goed, maar als kind van 16, al wil je zo graag maar zonder hulp van volwassenen kom je toch niet ver. Je hebt gewoon geen ervaring, daar kan je erg op je bek gaan.

En als je geholpen wordt door volwassenen, dan mag het wel lijken alsof je zelf het bedrijf hebt gestart, maar tiz dan toch niet geheel waar?